• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Ja, det här med vikten ja. Jag blir avis på er som "bara" gått upp ca 10-12kg. Jag är i v: 27, 28 imorgon (26+6 idag) och har gått upp ca 20kg sen inskrivningen och 25-27kg mer än normalvikten för mig.
    Fingrarna är som falukorvar och benen är som stora trästockar.
    Försökte mig på promenad tidigare i veckan (kanske skrev det förresten?)
    Tog ca 1 timme när det i vanliga fall ska ta ca 20 min. Jag är fortfarande förstörd i ryggen efter det.  Om jag ska vända mig om och gå åt andra hållet så kan jag inte bara snurra runt, utan måste stå kvar med ena benet i backen och liksom "kicka" mig runt med andra benet. När jag gick promenaden fick jag ännu mer bevis på oxå att jag har mycket vätska i kroppen. Fingrarna blev ännu tjockare och kritvita, och det var inte för att jag frös och det var kallt, för det var det inte. Jag är så SJUKT less på detta nu, så jag vill bara sätta mig ner och gråta. Känner även av ont i höfterna mer och mer, speciellt på nätterna då man inte kan ligga på så många andra sätt än på sidorna. Känns som om jag bara vill lägga mig ner och somna och inte vakna igen fören det är dax att föda. Har varit snål med att använda kryckorna, men känner att jag nog måste använda dom varje dag nu. Är så himla glad över att detta är mitt 4e och sista barn och inte mitt första.
    Ber så mycket om ursäkt för gnällandet, men just nu känns det pest och pina Gråter Jag brukar ju faktiskt inte gnälla här, men nu kände jag mig tvungen.

Kram på er alla!!!

anjiali skrev 2012-04-19 19:47:39 följande:
    Tack för välkomnandet .

Namn !!! Ja det är inte lätt. Mina tjejer heter Anjelina och Alicia men jag brukar blanda ihop deras namn så det blir Anjelisia :D. Vi vill inte ha ett namn till på A. Kommer aldrig att säga rätt då. Vi funderar på Milhea. Fått lite olika reaktioner på det namnet.
    Välkommen hit!! Självklart finns det plats för fler!!

• SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-04-20 10:59:21 följande:
    Ja, det här med vikten ja. Jag blir avis på er som "bara" gått upp ca 10-12kg. Jag är i v: 27, 28 imorgon (26+6 idag) och har gått upp ca 20kg sen inskrivningen och 25-27kg mer än normalvikten för mig.
    Tog ca 1 timme när det i vanliga fall ska ta ca 20 min. Jag är fortfarande förstörd i ryggen efter det.  Om jag ska vända mig om och gå åt andra hållet så kan jag inte bara snurra runt, utan måste stå kvar med ena benet i backen och liksom "kicka" mig runt med andra benet. När jag gick promenaden fick jag ännu mer bevis på oxå att jag har mycket vätska i kroppen. Fingrarna blev ännu tjockare och kritvita, och det var inte för att jag frös och det var kallt, för det var det inte. Jag är så SJUKT less på detta nu, så jag vill bara sätta mig ner och gråta. Känner även av ont i höfterna mer och mer, speciellt på nätterna då man inte kan ligga på så många andra sätt än på sidorna. Känns som om jag bara vill lägga mig ner och somna och inte vakna igen fören det är dax att föda. Har varit snål med att använda kryckorna, men känner att jag nog måste använda dom varje dag nu. Är så himla glad över att detta är mitt 4e och sista barn och inte mitt första.
    Ber så mycket om ursäkt för gnällandet, men just nu känns det pest och pina Gråter Jag brukar ju faktiskt inte gnälla här, men nu kände jag mig tvungen.

Kram på er alla!!!

Oj, jag antar att du har jäkligt mycket vätska i kroppen nu då? är du "normalvikt" annars?
  • Alemonia

snoffsan08: Vad trist att du fortfarande har ont efter promenaden!
    Detta med att ha ont är verkligen inte kul alls.
    Jag är glad att en natts sömn ger mig en klar förbättring.

anjiali: Välkommen hit!

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-20 10:59:21 följande:

Kram på er alla!!!

Sluta ät kolhydrater!!! så blir du av med vätskan jag lovar! Drömmer

Jag har fuskat i ett par veckor nu och igår var jag tvungen att bulla upp en stor kudde under fotändan på madrassen och jag har sovit med stödstrumpor (som jag själv har predikat om inte är bra!)
    Men jag hade sjukt ont i fötterna och benen i går kväll att jag inte kunde tänka på annat!

Så nu måste jag verkligen ta mig i kragen igen och sluta upp med boven som är kolhydrater!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • froggyL

Barnmorskerapport....var där i onsdags och provsvaren hade nu kommit :) hb låg under, ferritinet låg under (dvs järnlagret som kan ligga på 100, undre gränsen på 10) jag låg på 9,4 så det håller sig iaf lågt, men de gör typ inget åt det, sa hon, om det inte är så att det minskar drastiskt... Tur jag bara jobbar 6 arbetsdagar till, för jag orkar då ingenting. Magen låg på 28, blodtryck 115/65. Idag e det sista helgen hemma för oss, sen flyttar vi nästa helg. Kommer inte kunna bära nåt. Sist vi flyttade var jag också gravid, men då gick det bära lite. Nu får jag sammandragningar av minsta lilla. Men det ska bli så skönt å ha flyttat sen.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Snoffsan 08. Min mamma hade mycket bekymmer med leder och vätska och fick rådet att äta vegetariskt. Det hjälpte henne. Detta var visserligen 88 så inget vetenskapligt alls. Men kanske finns det något man kan göra med kost eller så. Hör med dietist eller bm. Låter jobbigt för dig. Styrke kram

• anjiali

Har ett riktigt skit humör idag :-/. Trött som bara den och stått ute i regnet för att göra brandövning idag på jobbet på övertid. Men nu kan det bara bli bättre (humöret) det är ju trots allt fredag :D

• ToKar
    Trolla75 skrev 2012-04-20 12:51:16 följande:
    Sluta ät kolhydrater!!! så blir du av med vätskan jag lovar! Drömmer

Jag har fuskat i ett par veckor nu och igår var jag tvungen att bulla upp en stor kudde under fotändan på madrassen och jag har sovit med stödstrumpor (som jag själv har predikat om inte är bra!)
    Men jag hade sjukt ont i fötterna och benen i går kväll att jag inte kunde tänka på annat!

Så nu måste jag verkligen ta mig i kragen igen och sluta upp med boven som är kolhydrater!

samma här. Ska dra er på kolhydrater+ salt så att svullnaden går ner. Testade att lägga till lite kolhydrater men det har resulterat i att jag dragit på mig flera kilon på typ 2 veckor B-)  Hade gått upp 4 kilo bara men nu är det väl mkt mer. Tror dock att vätskan försvinner bara jag drar ner på kolhydraterna. 
  • MissMurrig

Ni pratar om vikten.. Har nog gått upp 14-15kg, och jag som hade bestämt att jag inte skulle gå upp så mycket denna gången... Gick upp 18 med första, så det blir nog mer denna gången
    Gick inte upp något alls i början med min förste, men denna gången började det direkt, och jag tänkte på vad jag åt och vägrade smaka på något i skolan/jobbet (Bageri), men gick ändå upp jättefort...Är mycket bredare denna gången, och min rumpa har nog ökat några storlekar :-O Ska önska mig ett gymkort och en träningsmaskin i födelsedagspresent, fyller år i november, så det blir nog lagom att köra igång ordentligt då!
    Beachen 2013, då ni! Drömmer 

Konstigt med barn, när jag hämtar sonen på dagis kommer han och är glad.. Men ganska snart ska han ha något, gå någonstans, och gnäller... (han gnäller med mig, han är sååå mammig). Då tycker jag har är jobbig, har ju jobbat en hel dag och är trött, då känner man att det hade varit skönt om mormor eller farmor ville ta honom efter dagis ibland så man kan vila lite. Men idag hämtar mormor på dagis, och jag blev lite ledsen redan igår när vi bestämde.... Kommer ju sakna honom så mycket när han ska sova över... Känns som jag överger honom, men han tycker det är askul och tänker inte alls på mig då när han leker med morfars alla prylar och äter mormors goda mat... Men jag behöver ju vila, är så trött att jag vill gråta ibland.. så det är ju bra med lite egentid och sovmorgon...  

Svar på tråden Juli bebis 2012