• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Hoppas ni alla mår bra :) idag är det 100 dagar kvar imorrn blir det 2 siffrigt :) Idag kom äntligen svaret jag fick hel graviditetspenning känns så skönt :) maj ut sedan slipper jag gå till jobbet , slipper känna mig som en belastning.

• snoffsan08
    SaJo81 skrev 2012-04-20 11:01:26 följande:
    Oj, jag antar att du har jäkligt mycket vätska i kroppen nu då? är du "normalvikt" annars?

Ja, jag är normalvikt annars. I normala fall pendlar jag mellan 62-65, men när jag vägde mig hos BM sist så vägde jag 90kg. När jag var som störst med 1a barnet vägde jag 89, med 2an 92 och 3an 95kg, så jag hoppas verkligen att jag inte går över två siffrigt denna gång. Jag vet ju att jag kan gå ner efteråt, men det är tungt. Det är MYCKET vätska, men inte bara :o(.
    Trolla75 skrev 2012-04-20 12:51:16 följande:
    Sluta ät kolhydrater!!! så blir du av med vätskan jag lovar! Jag har fuskat i ett par veckor nu och igår var jag tvungen att bulla upp en stor kudde under fotändan på madrassen och jag har sovit med stödstrumpor (som jag själv har predikat om inte är bra!) Men jag hade sjukt ont i fötterna och benen i går kväll att jag inte kunde tänka på annat! Så nu måste jag verkligen ta mig i kragen igen och sluta upp med boven som är kolhydrater!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Tack för tipset, men jag har skit svårt för sånt där. Eftersom jag tränar hårt i vanliga fall, så unnar jag mig saker. Tyvärr unnar jag mig saker nu med, men kan ju knappt röra mig pga mina besvär. Ni tycker säkert att jag då får skylla mig själv att jag går upp i vikt, men det är inte så himla lätt tycker jag.
    anjiali skrev 2012-04-20 13:57:55 följande:
    Snoffsan 08. Min mamma hade mycket bekymmer med leder och vätska och fick rådet att äta vegetariskt. Det hjälpte henne. Detta var visserligen 88 så inget vetenskapligt alls. Men kanske finns det något man kan göra med kost eller så. Hör med dietist eller bm. Låter jobbigt för dig. Styrke kram

Tack så mycket för styrke Kramen! Den behövdes faktiskt, har varit en jobbig dag idag. Jag käkar mycket grönsaker och så, men har sjukt svårt att låta bli pasta och potatis till köttet. Skulle inte palla att inte få äta kött, pasta eller potatis. Vet att jag kan dra ner på annat "skit" istället, så jag får nog göra det. Har beställt hallonblads te idag iaf :o) Och har försökt smitta minstingen med vattkoppor. Kanske låter elakt, men vill att hon ska vara så liten som möjligt så det kanske blir mindre jobbigt för henne.
  • anjiali

Snoffsan, Alla behöver en kram ibland .

Nilepile, Vad skönt att du fått svar. Jag får vänta minst ett par veckor till innan jag får veta och blir det beviljat så jobbar jag fram till 16 maj så det är inte så lång tid. Men det är segt att inte veta.

Idag blir det egentlig. Skall till Götet och kolla barnkläder med en kompis som också väntar bebis och fika blir det nog med. Sen middag med andra vänner :D. Skall bli så skönt att komma hemifrån utan barn. Har varit här hemma sen jul och kurerar alla möjliga sjukdomar vi har haft.

Ha en fin fin lördag.

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-20 22:15:11 följande:
    Ja, jag är normalvikt annars. I normala fall pendlar jag mellan 62-65, men när jag vägde mig hos BM sist så vägde jag 90kg. När jag var som störst med 1a barnet vägde jag 89, med 2an 92 och 3an 95kg, så jag hoppas verkligen att jag inte går över två siffrigt denna gång. Jag vet ju att jag kan gå ner efteråt, men det är tungt. Det är MYCKET vätska, men inte bara :o(.
    Tack för tipset, men jag har skit svårt för sånt där. Eftersom jag tränar hårt i vanliga fall, så unnar jag mig saker. Tyvärr unnar jag mig saker nu med, men kan ju knappt röra mig pga mina besvär. Ni tycker säkert att jag då får skylla mig själv att jag går upp i vikt, men det är inte så himla lätt tycker jag.
    Tack så mycket för styrke Kramen! Den behövdes faktiskt, har varit en jobbig dag idag. Jag käkar mycket grönsaker och så, men har sjukt svårt att låta bli pasta och potatis till köttet. Skulle inte palla att inte få äta kött, pasta eller potatis. Vet att jag kan dra ner på annat "skit" istället, så jag får nog göra det. Har beställt hallonblads te idag iaf :o) Och har försökt smitta minstingen med vattkoppor. Kanske låter elakt, men vill att hon ska vara så liten som möjligt så det kanske blir mindre jobbigt för henne.
    Kött får du äta hur mycket som helst... men om du vill bli av med vattnet i kroppen så är det just pasta, ris, potatis och bröd som består av snabba kolhydrater det hjälper till att binda upp vattnet i kroppen...

Ät kött, fisk, fågel, ägg, grönsaker, ost, nötter och bli kvitt vattnet, sen kan du ju unna dig något gott på helgen i stället... Flört
  • froggyL

Min kropp dog för 6 timmar sen. Foglossningen känns rejält. Benen av, ryggen av och jag kan knappt röra mig. Man ska inte flytta i gravid-tillstånd. Nästa helg går flytten, men var tvungen å göra ett vindsröj så vi kan få ner allt nästa helg. Var mkt skit där och mycket löst. Måste fortsätta imorgon. Arma mig. Har nu gett upp för idag....6 timmar efter kroppen. Jag döööör!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-04-21 20:13:03 följande:
    Min kropp dog för 6 timmar sen. Foglossningen känns rejält. Benen av, ryggen av och jag kan knappt röra mig. Man ska inte flytta i gravid-tillstånd. Nästa helg går flytten, men var tvungen å göra ett vindsröj så vi kan få ner allt nästa helg. Var mkt skit där och mycket löst. Måste fortsätta imorgon. Arma mig. Har nu gett upp för idag....6 timmar efter kroppen. Jag döööör!
    Aj då!

Ligger med bruten rygg så jag känner med dig!
    tror min ischiasnerv ligger i kläm Gråter
  • Feah

Jag sällar mig till gnällgänget och vill bara säga att jag är så LESS på de här 3-dagars-migränliknande huvudvärksattackerna som har kommit under hela graviditeten. Är inte säker på om det verkligen är migrän eller ej, men det gör alltid ont bakom höger öga och jag blir helt tappad på energi. Gissar att de antingen beror på hormoner, tillväxt hos antingen mig eller bebisen, alt. järnbrist. Panodil Zapp tar bort värken i några timmar, men jag bara gäspar, stånkar och hasar runt, orkar ingenting. Tre dagars konstant värk, inklusive en natt med konstant värk, bläh. Sen är värken spårlöst borta och jag blir mig själv igen i någon/några veckor, tills nästa "attack".

Så, vad gör ni för att pigga upp er själva? Vad ska vi göra för att inte gnälla ner oss totalt? Glad

Kan dela med mig av lite roligt. Jag har ju rätt starka "boa"-känslor, som dock inte verkar vara helt logiska med tanke på bebisen. T ex gagnar det väl inte bebisen att jag köper massa onödiga saker som teburkar mm på nätet, stöper nya värmeljus av gamla ljusstumpar och planterar 80 (!) småkrukor med olika typer av frön?!?  Skrattande

Vad har ni andra för "konstiga" aktiviteter för er som ni tror beror på graviditeten?

• EllaBella02

Ja, eftersom jag inte kan somna om, så kan jag ju lika gärna passa på att välkomna v 30 29+0 idag! Känns sim ännu en milstolpe att passera 30 strecket! Man får hitta lite olika små mål på vägen. Kram på er brudar!

Svar på tråden Juli bebis 2012