• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mijab

Hur har allt mått idag?? Ni som pratar om att berätta för folk på jobbet, så gjorde jag det direkt. För jag jobbar på ett tungt jobb så tyckte jag min chef hade all rätt o veta situationen att jag inte får stressa o måste ta det lungt. O ifall det blir för påfrestande så han kan placera om mig! Ganska viktigt :)! Sen har jag berättat för några nära arbetskollegor oxå! Resten får reda på det när jag har varit hos BM o allt e bra :). Ella jade du vet att du e mina tankar ;).

• Mysmamma70
    Tolle83 skrev 2011-11-03 21:07:41 följande:
    hihi fast de är samtigtid rätt mysgit :D
    Ja, hihi, tur att min 2-åring som satt i knät fortfarande är för liten för att börja undra varför mamma är ledsen
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Älskadelillaliv

Jessamy: Ååå MAVA v-ås . Är från v-ås sj. Har jobbat på avd 95. Har några kompisar som jobbat på MAVA. Cocce och Javier. Bor just nu i sthlm och jobbar på ÖNH avd en akutvårdsavdelnig. Men vi ska flytta hem igen.

Fick sånna dumma tankar ikväll dumma tankar om missfall. Varför ska man känna så för. Hatar det.

• bevingad

Har fått typ träningsvärk liknande i magen idag... någon mer?
    Annars ont som f-n i brösten men annars är allt som vanligt typ
     Vad skönt det verkar vara positivt ändå Ella Jade!!!

• ZoZoZ

Tittade på den underbara filmen "Orgasmic Birth" idag. Jag rekommenderar den mycket varmt. Förvisso kanske lite i tidigaste laget, men jag älskar förlossningar så mycket och är så glad att jag fått tillgång till filmen. Längtar så efter min tredje förlossning och hoppas att den blir ännu bättre än min andra, helt fantastiska förlossning 2009.

Idag har jag känt mig väldigt yr och svimfärdig. Hoppas jag mår bättre imorgon.

• MLT
    ZoZoZ skrev 2011-11-03 22:37:16 följande:
    Tittade på den underbara filmen "Orgasmic Birth" idag. Jag rekommenderar den mycket varmt. Förvisso kanske lite i tidigaste laget, men jag älskar förlossningar så mycket och är så glad att jag fått tillgång till filmen. Längtar så efter min tredje förlossning och hoppas att den blir ännu bättre än min andra, helt fantastiska förlossning 2009.

Idag har jag känt mig väldigt yr och svimfärdig. Hoppas jag mår bättre imorgon.
    Varför var din förlossning bra? Måste vara underbart att känna så! Min tog 2½ timma, utan komplikationer, jag kände tydligt hela tiden vad som var på väg trots att sköterskan hela tiden sa 'nejdå, inte ännu' för att snabbt få ångra sig. Ändå blev jag väldigt rädd och känner oro för nästa. Kommer förbereda mig väl, allt för att göra den så positiv som möjligt. Ge gärna tips =)
  • bevingad

Vill dela med mig av hur jagj berättade för mamma att hon skulle bli mormor (2a barnbarnet men mitt första)...

Skrev på ett kort till henne ungefär såhär;

Hej Mormor!!

Här är det varmt och skönt, ca 37 grader. Jag simmar mycket.
    Tyvärr kan jag inte vara mer er och fira jul, men i juli kommer jag så då ses vi!!
    Längtar till dess

Mamma läste och läste men fattade inte, så gav henne ett par små strumpor och då föll polletten ner
    Underbart!! Sambon kunde inte hålla sig och berättade i tele till sina föräldrar direkt när jag plussat, men dom trodde inte honom först, det är deras första barnbarn och svärmor har tydligen redan börjat planera och enl. svärfar är bebisen det enda hon kan prata om... så kul!! 

Svar på tråden Juli bebis 2012