• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-03 18:19:14 följande:
    Ella jade: hur känns det nu? Vilket stöd du fått idag. En riktigt bra tråd. Måste vara jätteorolig och behöva vänta tills tis suger. Men försök att tänka positivt så blir det nog bra..

Nu har jag hittat FL på mobilen.. Mycket enklare att hänga med
    Jag har fått sova lite, så nu känns det smått bättre. Har försökt lugna mig själv för det finns faktiskt inte ett skvatt jag kan göra än att vänta - o ja, det suger verkligen. :/ Hoppas innerligt på att få snabb tid på kvinnokliniken imorrn, men brukar se rätt kört ut. Har inte blött nått mer än det lilla igår, så det ser jag som ett gott tecken just nu. Ingen smärta heller. Dock verkar magen inte vara lika svullen - känns det som iallafall. Men vi får se! Jag hoppas på att lilla bönan lever kvar.. :(.

Underbar tråd, underbara människor! Hade nog inte klarat idag i den mån som jag gjort utan ert stöd!  Hjärta
  • vädursflicka

Ååååh jag är också så, vill bara SKRIIIIKA ut till alla mina nära och kära..! Sambon är lite mer restriktiv...fast tror nog han är lite sugen att berätta också..

För min del känns det helt galet jobbigt, har vetat detta i en hel vecka nu och inte kunnat berätta för nån! Men nästa helg blir det nog att vi berättar för våra föräldrar, samt två nära kompisar....känner att jag måste få prata ur mig lite, mer än till er här på fl :D men det hjälper iaf! Kommer vi i v. 7 när vi berättar isåfall. Om sambon går med på att berätta då....:P

Skulle vilja vänta med att berätta för chefen tills i v. 12-13, men det kommer nog bli att jag berättar för ett par arbetskompisar innan, för dom kommer börja undra då jag var nykter på jobbfesten förra fredan, och dessutom blir det en tjejkväll m några arbetskamrater i slutet på nov och sen julfest på jobbet i början på dec, och dom kommer ändå fatta när jag inte vill dricka nåt...kan inte skylla på att jag inte har ngn skjuts jämt, de kommer genomskåda mig ;) Men får se hur det blir :P MEN iallafall, berättar jag för några av arbetskamraterna känns det som att jag vill berätta för chefen också...så han inte får höra det "bakvägen" på nåt sätt...

• Mysmamma70

Av respekt för min chef vill jag också att han ska slippa höra det bakvägen, så han blir iallafall en av de första som får veta

• Tvåbarnsmamman78

Det är svårt det där... Vill berätta för chefen för att vara snäll då hon ska lägga budget snart och bett folk berätta om det är något som kan påverka...
    Måste gå upp i tid men vill egentligen inte... Men annars kommer det bli jobbigt under mammaledigheten... Suck

• Glada28

Jag berättade för min chefer idag. Tycker det är bra att dom vet om det skulle va nåt + för planeringen framöver då vi ska dra ner på folk..

• Tolle83
    Mysmamma70 skrev 2011-11-03 19:41:46 följande:
    Förstår det... när har ni tänkt berätta?

Till våra föräldrar kommer vi nog att berätta på julafton.. jag har en tanke att rama in en ul bild till dom :D Till syrran vill jag nog berätta redan i helgen ifal nåt skulle gå fel är de inte bara jag och maken utan även syrran och DÅ kan hon även få berätta för mamma o pappa vad som hänt...
  • michelodeon
    Tifan skrev 2011-11-03 19:11:40 följande:
    Kan varmt rekommendera emmaljunga ozone! helt underbar vagn o sittdelen är toppen =)
    åh va bra
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Tolle83

Usch jag tittar på Drömmen om ett barn och gråter massor.... Åhh vad jag längtar tillsman kommit in i den "säkra" perioden. Jag längtar att få våga njuta av gravidiitet {#emotions_dlg.flower}

• Mysmamma70
    Tolle83 skrev 2011-11-03 20:46:38 följande:
    Usch jag tittar på Drömmen om ett barn och gråter massor.... Åhh vad jag längtar tillsman kommit in i den "säkra" perioden. Jag längtar att få våga njuta av gravidiitet {#emotions_dlg.flower}
    Jag läste om förlossningar idag och kunde inte hålla tårarna tillbaka, hormonerna är verkligen igång!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Tolle83
    Mysmamma70 skrev 2011-11-03 20:56:02 följande:
    Jag läste om förlossningar idag och kunde inte hålla tårarna tillbaka, hormonerna är verkligen igång!

hihi fast de är samtigtid rätt mysgit :D
Svar på tråden Juli bebis 2012