• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    Bragdoll skrev 2011-11-02 21:50:39 följande:
    Jag har också ont i korsryggen idag. Gick och simmade på badhuset en sväng och det släppte lite efter det. I skinkan har jag haft ont mina två andra graviditeter.. tror det är ischias. Kände av det liiiite idag på jobbet, men så står och går jag nästan hela tiden där.

Tror ni det är farligt att basta en stund efter att man har simmat? Jag frös så fruktansvärt efter simningen så jag satte mig i bastun en stund.. Kom på efteråt att det kanske inte var så genomtänkt. Vad tror ni? 
    Om det blir bättre av att ställa upp benet på den sidan det gör ont mot något så skulle jag tippa på foglossning, min foglossning började i ryggen och som knivskarp smärta neråt ena skinkan..
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-03 09:43:45 följande:
    Nej precis, jag klarar verkligen inte av att bara VILA som BM sa.. herregud, går sönder här ju av oro.  Förvånad

Jag skippar o ringa och åker in till Sahlgrenska direkt på akuten!! Jag uppdaterar när jag är där. Menar inte att göra er andra oroliga Hjärta Måste bara skriva av mig annars blir jag tokig. Ert stöd betyder oerhört!!
    Du gör oss inte oroliga, uppdatera gärna när du fått veta, hoppas allt ser bra ut!
  • Mysmamma70

Ja, de är välplanerade

De två första fick jag med min exman, vi skilde oss när de bara var 3 och 4 år.

Trodde jag var klar med familjebildandet, men så för 3 1/2 år sen träffade jag mannen i mitt liv som längtade så efter barn och det var ett lätt beslut, bara nio månader efter vi träffades tog jag ur min spiral och blev gravid direkt. Då var jag 38 så jag tänkte att det skulle ta ett tag

Sen bestämde vi oss för syskonförsök direkt och jag hade tur och fick tillbaka mensen efter bara sex v trots helamning och hon blev till på andra försöket.

Sen gjorde vi ett litet uppehåll i verkstan då vi gifte oss i somras och jag inte ville vara gravid då. Sen blev denna bebis till på tredje försöket och jag är 41 nu och så tacksam att jag fortfarande är så fertil

Mina två första som nu är 15 år och 14 blev till på första försöken.

• Ella Jade

Ni är underbara!! Sitter nu på akuten. 6-8 tim väntetid. Jisses. Men ska först få tala med
    sköterska som får bedöma lite.

• Soffiie

herregud ja men om du ahr tur tar det kortare det brukar gå lite snabbare dagtid alla fall

• Gurkburk
    Ella Jade skrev 2011-11-03 10:57:59 följande:
    Ni är underbara!! Sitter nu på akuten. 6-8 tim väntetid. Jisses. Men ska först få tala med
    sköterska som får bedöma lite.
    Oj, det var lång tid. Jag fick som längst sitta på gynakuten 3 timmar och det tyckte jag var mycket. Du gjorde i alla fall helt rätt som åkte dit. Det är olidligt att gå runt hemma och bara avvakta.

Vi är många som tänker på dig!
  • Ella Jade

Ni är fantastiska!! Hoppas på att sköterskan kmr snart!! Svägerskan e på väg hit för o hålla mig sällskap som tur e.. Går nästan sönder här. Men skall försöka vara positiv!!!

• JonnaA87
    Ella Jade skrev 2011-11-03 09:43:45 följande:
    Nej precis, jag klarar verkligen inte av att bara VILA som BM sa.. herregud, går sönder här ju av oro.  Förvånad

Jag skippar o ringa och åker in till Sahlgrenska direkt på akuten!! Jag uppdaterar när jag är där. Menar inte att göra er andra oroliga Hjärta Måste bara skriva av mig annars blir jag tokig. Ert stöd betyder oerhört!!
    Hoppas verkligen att det gå bra!! Ska hålla tummarna för dej!!
    Lycka till!
Svar på tråden Juli bebis 2012