• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Älskadelillaliv

Jessamy: band man har runt handlederna som ska hjälpa mot illamående.

Usch hoppas det går bättre för dig denna gång så du inte mår så dåligt. Hoppas allt löser sig till det bästa med dig och sambon. Tungt när det varit tungt i ett förhållande, skapar massa tankar.

• Gurkburk

Idag drar det och har sig i magtrakten, värker lite svagt. Igår oroade jag mig för att jag inte kände något, idag oroar jag mig för att jag gör det. Det gör inte direkt ont, mer som molande mensvärk. Hur ni andra det med symptomen? Jag väntar fortfarande på att mina bröst ska börja ömma som förra gången då jag ibland knappt kunde ha kläder på mig.

• jessamy

älskadelillaliv: är det hygienen menar du? Jag har haft jobbigt med illamående. Första gången ok illamående. Andra gången illamående så jag kräkte och ej kiune äta. gick ne drygt 10kg de första 18 veckorna. Fick diagnosen hyp0eremesis. Fick lergigan utskrivet. Hjälpte inte. men eet kan du be om ifall du fortsätter må illa. Dock blir man ju dåsig av dom. Jag använde dom på slutet som sömntabletter ;) därefter fick jag primperan suppar som jag tog drygt 3 st om dagen i flera veckor. värdelöst!

Var tal om inläggning men befann mig hos svärförälrarna i belgien och ingen som kunde ta hand om dottern.

Ja det väcker massa. Vi köpte nyss ny vagn. Nu behöver vi tvillingvagn. Vi bor i en trea.. Barnen delar rum. Nu ska tre barn dela.. Kommer bli trångt. Kommer gå. hoppas bara dom sover.

Heaven.. Min första dotter har osvit dåloigt i princip hela livet. Fått medicinera med atarax för det skujlle bli bättre så är ok nu. tänk om dom slutar sova bådae två. usch vilken soppa.

jobbar med som sjuksköterska : ) Ska börja jobba 1 april. Eg på timmar fram till sista aug men nu bolire nog heltie i april sen söker jag hp maj o juni

• jessamy

Molllymiranda: Innan jag fick mitt första barn fick jag ömma bröst rnt äl o hade tills mensen var över. När jag blev gravid hade jag fruktasvärt ömma bröst. Efter det har jag aldrig haft ont igen :) inte vid äl, inte under örra grav.. Nu stra,ar det lite i dom men inte mkt : )

• Mysmamma70

Och vi börjar fundera på trillingvagn...

• Bees knees
    Gurkburk skrev 2011-11-03 16:06:13 följande:
    Idag drar det och har sig i magtrakten, värker lite svagt. Igår oroade jag mig för att jag inte kände något, idag oroar jag mig för att jag gör det. Det gör inte direkttidigare ont, mer som molande mensvärk. Hur ni andra det med symptomen? Jag väntar fortfarande på att mina bröst ska börja ömma som förra gången då jag ibland knappt kunde ha kläder på mig.
    känner lite mindre "mensvärk" nu än tidigare, men brösten ömmar som sjutton!
  • Bragdoll
    Ella Jade skrev 2011-11-03 14:36:29 följande:
    Det hoppas jag verkligen också, att lilla bönan är kvar där i magen.. :/  Känner inte av ngn smärta alls nu och har inga blödningar, hade pyttelite brunt på pappret för en stund sen, men det är nog gammalt blod från igår kvar, så positivt hoppas ja att inget nytt blod finns. Så de känns inte som missafal lr så, men man vet ju aldrig (!). Hoppas det håller sig borta nu!!

Hoppas ni får en go dag alla! :) Tack för all ert stöd, guld värt!  {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Jag blödde i början av graviditeten i min andra graviditet. Han är nu en glad pojke på 7 år, så det är nog inget allvarligt ska du se. 
  • Bragdoll
    Gurkburk skrev 2011-11-03 16:06:13 följande:
    Idag drar det och har sig i magtrakten, värker lite svagt. Igår oroade jag mig för att jag inte kände något, idag oroar jag mig för att jag gör det. Det gör inte direkt ont, mer som molande mensvärk. Hur ni andra det med symptomen? Jag väntar fortfarande på att mina bröst ska börja ömma som förra gången då jag ibland knappt kunde ha kläder på mig.
    "Mensvärk", ont i ryggen och ena skinkan. Lite lätt illamående någon gång emellanåt, men inget allvarligt, ömma bröst, håller på och dör när någon kommer åt :-O
  • michelodeon

Tycker det är så kul att titta på vagnar :) har inte kvar den jag hade till sonen så nu blir det en ny :) har tittat på Emmaljunga ozone city och tycker det verkar bra.

Usch idag mådde jag verkligen illa, mest på fm men det håller i sig lite hela tiden. Jag gick till jobbet tidigt imorse och halvvägs tid gick jag och hulkade fy, men vilken tur att jag inte kräktes, skulle ha varit aninges pinsamt om man säger så

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012