• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Jessamy - jag har inte botaniserat marknaden ännu, men har sett några modeller på Babyland tidigare

• Tvåbarnsmamman78

Ella jade: hur känns det nu? Vilket stöd du fått idag. En riktigt bra tråd. Måste vara jätteorolig och behöva vänta tills tis suger. Men försök att tänka positivt så blir det nog bra..

Nu har jag hittat FL på mobilen.. Mycket enklare att hänga med

• Älskadelillaliv
    jessamy skrev 2011-11-03 16:09:04 följande:
    älskadelillaliv: är det hygienen menar du? Jag har haft jobbigt med illamående. Första gången ok illamående. Andra gången illamående så jag kräkte och ej kiune äta. gick ne drygt 10kg de första 18 veckorna. Fick diagnosen hyp0eremesis. Fick lergigan utskrivet. Hjälpte inte. men eet kan du be om ifall du fortsätter må illa. Dock blir man ju dåsig av dom. Jag använde dom på slutet som sömntabletter ;) därefter fick jag primperan suppar som jag tog drygt 3 st om dagen i flera veckor. värdelöst!

Var tal om inläggning men befann mig hos svärförälrarna i belgien och ingen som kunde ta hand om dottern.

Ja det väcker massa. Vi köpte nyss ny vagn. Nu behöver vi tvillingvagn. Vi bor i en trea.. Barnen delar rum. Nu ska tre barn dela.. Kommer bli trångt. Kommer gå. hoppas bara dom sover.

Heaven.. Min första dotter har osvit dåloigt i princip hela livet. Fått medicinera med atarax för det skujlle bli bättre så är ok nu. tänk om dom slutar sova bådae två. usch vilken soppa.

jobbar med som sjuksköterska : ) Ska börja jobba 1 april. Eg på timmar fram till sista aug men nu bolire nog heltie i april sen söker jag hp maj o juni
    Ja hygienen är det. Så tråkigt för den hjälper verkligen. Och jag jobbar på en avd där vi får många cancerpatienter. Och de kan ibland inte lukta så gott. Klarar inte av den doften alls. Än så länge är det inte farligt med illamåendet. Rädd för att det ska ta fart snart. Men hoppas inte.

Ja det blir en omställning att få en liten till. Men allt löser sig ska du se.

Va kul vart jobbar du då?   
  • Tvåbarnsmamman78

När tänker ni berätta för era chefer? Funderar på att berätta redan om någon vecka då jag behöver gå upp i heltid innan.. Annars klara vi oss inte ekonomiskt...

Men är då bara i v.8... Supertidigt.

• Tifan
    michelodeon skrev 2011-11-03 17:11:13 följande:

Tycker det är så kul att titta på vagnar :) har inte kvar den jag hade till sonen så nu blir det en ny :) har tittat på Emmaljunga ozone city och tycker det verkar bra.

Usch idag mådde jag verkligen illa, mest på fm men det håller i sig lite hela tiden. Jag gick till jobbet tidigt imorse och halvvägs tid gick jag och hulkade fy, men vilken tur att jag inte kräktes, skulle ha varit aninges pinsamt om man säger så

Kan varmt rekommendera emmaljunga ozone! helt underbar vagn o sittdelen är toppen =)
  • Mysmamma70

Jag har tidigare berättat tidigt för chefen, typ i v 8, nu har jag inte bestämt. Min man vill som vanligt berätta för hela världen så fort som möjligt, men jag njuter av vår hemlis

• Tifan

Idag är första gången jag mår illa... Min lilla son har varit på hemskt humör idag ogjort allt han inte får... Har ganska mycket molande mensvärk men var likadant förra gången, dåhade jag så ont att jag blev inlagd.

• Tolle83
    Mysmamma70 skrev 2011-11-03 19:13:29 följande:
    Jag har tidigare berättat tidigt för chefen, typ i v 8, nu har jag inte bestämt. Min man vill som vanligt berätta för hela världen så fort som möjligt, men jag njuter av vår hemlis

Här är de tvärtom.. Jag vill skrika ut i hela världen medans maken vill vara tyst... Men vi ha rju försökt i 3 år och har 2 mf i bagaget så räddslan sitter ju i :S
  • Mysmamma70

Förstår det... när har ni tänkt berätta?

• Ella Jade
    Bragdoll skrev 2011-11-03 16:58:38 följande:
    Jag blödde i början av graviditeten i min andra graviditet. Han är nu en glad pojke på 7 år, så det är nog inget allvarligt ska du se. 
    Okej, hade du ont något också i samband med det? Det jag är mest rädd för. Men att allt avtagit helt måste väl vara ett bra tecken.. :/
Svar på tråden Juli bebis 2012