• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Idag är jag i v30+1 och hade det varit min förra graviditet så hade barnet vart ute nu! Pojkarna är födda v30+1 kl 03.07 så nu är jag på samma nivå som alla förstagångsgravida:) aldrig gått denna delen av en graviditet och det känns spännande!

• anjiali

SaJo81; Hur stora var pojkarna då ??? Mådde dom bra ??? Var det lång behandling på neo?

• SaJo81

Ja då allt gick bra vi låg exakt fyra veckor på neo när dom föddes och dom vägde 1580/1280 gr när dom kom, kom ur CPAP:en efter bara någon timme tack vare att jag hann få båda behandlingarna med kortison:) vi åkte hem med hemsjukvård de dagen minstingen gått upp till 1700gr! Känner mig inte så orolig längre men hoppas ändå denna lill* vill stanna kvar några veckor till!

Just nu håller den i alla fall på att möblera om magen på mig, håller telefonen på magen(bordet) och skriver och det guppar upp och ner

• Maryveken

Oj vad skönt att det gick så pass bra SaJo81!
    Men verkligen märkligt hur olika det kan vara.
    Med Vilde fick jag också båda sprutorna kortison men han fick ligga i CPAP 3 dagar efter förlossning.
    Och jag höll honom ändå inne till v 38. Han var dock på väg i v 25.
    Jag bara ryser vid tanken på hur det skulle gått om han kommit den tidigare veckan. 

Men vad spännande att få känna sig som förstagångare igen! :):) 

• SaJo81

Maryveken: oj ja! Vilken tur vi hade med våra ändå! Vet ni varför han hade problem med andningen när han kom? Vad var det som gjorde att han var på väg ut så tidigt? Skönt att allt är väl i alla fall:)

Fick nu pratat med min tillförordnade chef och tack o lov så kan jag diskutera min gp med henne och personalansvarige istället för min extremt dryga ordinariechef! Tyvärr hade jag inte alla papper med idag så på måndag får det bli gjort! Ska bli skönt att få skicka in alla uppgifter, vart e jäkla massa pappersarbete på sista tiden med à-kassa och sen få tillbaka jobbet och inkomstpolitik och arbetsförmedlingen och allt!

• anjiali

Se där ja. Hemma efter sista arbetsdagen nu börjar vila och ned räkningen. Vecka 32 idag efter min beräkning. (32 på tisdag enligt ul).

• snoffsan08

Skönt för dig anjiali!! Nu får du passa på att njuta av ledigheten en stund innan bebis kommer, då du får njuta ÄNNU mer Flört

• snoffsan08
    Sladdis skrev 2012-05-10 20:32:17 följande:
    Välkomnar v 32 idag. Jobbar maj ut sen är det semester fram till BF. Vet inte riktigt hur jag ska klara av tre veckor till med foglossningen. Den kommer ju inte att bli bättre ju. Jag har kontorsjobb så när jag väl är där och inte rör mig så mycket så är det ganska ok. Det värsta är att ta sig till och från jobbet. Varje steg känns som om en kniv skär in i höften. Gnäll, gnäll. Annars känns allt bra och jag är i stort sett färdigshoppad. Plastad frotté och underlakan till sängen är allt som är kvar nu. Imorgon är det äntligen fredag så jag säger redan nu: trevlig helg på er tjejer. :)

Vet hur det känns med "knivar" i höfter och rygg, inge kul alls Gråter Skönt å veta att det värsta går över när bebis är ute iaf.

Ha en riktigt trevlig helg du med!!
    Själv ska jag och gubben till Selma SPA i Värmland. Fasiken vad skönt det ska bli.

Ha en trevlig helg ni andra med!!      
  • Charlottetott
    anjiali skrev 2012-05-10 19:46:50 följande:
    Vad gör ni andra när ni är hemma ???
    Ja jag har massa jag borde försöka göra.. men ja jag kan sova hur mycket som helst Försöker ställa klockan och gå upp efter en stund med de går inte. Blir alltid en timma extra!

• FruSandra

Jag började med lillemans rum igår.. Rev tapeter.. Men idag känner ja att gråten inte är långt borta då jag verkligen inte har nån ork.. Men vill ju samtidigt så gärna bli klar...

Svar på tråden Juli bebis 2012