• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Jag känner nästan i stort sett hela tiden.

EllaBella02 skrev 2012-05-12 21:31:13 följande:
    Idag har bebisen varit lugnare, haft hicka bara en gång. Jag blir alltid lite orolig när den har haft en aktiv dag och så kommer en lugnare sedan. Hur många gånger om dagen känner ni er bebis?

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • FruSandra

Nu har klockan passerat 00.00 så ja välkomnar v 33 nu :)
    Massa massa sammandragningar och förvärkar.. Men nu ska ja ta en Alvedon o sova..

• EllaBella02

Välkomnar också v 33 idag, 32+0. Jag känner inte min hela tiden, tänker att någon gång måste den väl sova också : ) så det är jag inte så orolig för, men det är just om den har haft en livlig dag och sen blir dagen efter lugnare. Då tycker jag det är lite tråkigt. Kram på er brudar!

• SaJo81
    Maryveken skrev 2012-05-12 21:48:18 följande:
    SaJo81: Han svalde en del fostervatten som jag förstod det? Varför han var på väg så tidigt kan ingen svara på. Men tydligen är min kropp superkänslig för psykisk stress. Och det var rätt många bollar i luften just då.
    Jag är bara glad att han höll sig inne så pass länge som han gjorde! :)

Vilde fyller ett år på fredag och att jag då redan är i v 33 känns helt galet! :)
    Några förslag på aktiviteter för småbarn runt 1-3år?
    okej okej, måste varit tufft! tar du det lugnare nu då? med tanke på den psykiska stressen? *hoppas*

Oj blir det bara ett år emellan de två=) pseudotvillingar =)

jättesvårt med aktiviteter i den åldern, efter 2 tyckte jag det började bli lätt nu är allt intressant och det ska hålla i sig några år har jag förstått men det e lite svårt när man är ett... 
  • anjiali

Sajo82: var också på folkfesten och hejade på min man som fick 1,59 i tid. Saknade att själv inte kunna springa. Men vilken fest . Sen var vi på middag till ett på natten. Fy vad trött jag är nu. Hade inte klarat att sitta en sekund till, värkte i hela kroppen.
    Vaknar idag med begynnande förkylning . Typiskt när ledighet börjar och man slappnar av.

Idag blir det lugna puckar och fika hos mamma.

• Sladdis

Tycker mest jag skriver när jag har något att gnälla över, men idag är jag jättelycklig och måste bara dela med mig.

För åtta år sen när mina pojkar var tre och åtta år gamla och jag precis separerat kände jag att jag var färdig med att skaffa barn. Mina bröst var riktiga taxöron efter två amningar och viktupp och -nedgång så jag bestämde mig för att operera dem. Inget överdrivet utan jag fick en fin lagom c-kupa. Nu när jag har en ny man och vi efter åtta år bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn har jag varit jätteorolig att jag inte skulle kunna amma denna gången. Sättet som användes vid operationen var nämligen att man skar av bröstvårtorna och tryckte i inläggen det hållet och sen sydde fast bröstvårtorna igen. Det betyder ju att alla mjölkgångar varit kapade och jag tvekade på att de skulle hitta rätt igen. Nu är jag i vecka 32 och igår kom det ut "mjölk" ur brösten. Jag blev så lycklig att jag började gråta och sprang ut ur toaletten naken för att visa mannen. Som tur var var barnen inte nere. Haha.

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-05-13 09:23:48 följande:
    Sajo82: var också på folkfesten och hejade på min man som fick 1,59 i tid. Saknade att själv inte kunna springa. Men vilken fest . Sen var vi på middag till ett på natten. Fy vad trött jag är nu. Hade inte klarat att sitta en sekund till, värkte i hela kroppen.
    Vaknar idag med begynnande förkylning . Typiskt när ledighet börjar och man slappnar av.

Idag blir det lugna puckar och fika hos mamma.
    asså var ni där med=) ah det e häftigt! aldrig sprungit själv men igår hejjade jag på två kompisar och min kusin! kusinen gick imål på 1,38!!! mäkta imponerad!

Idag ska vi iväg till min mamma och fira henne då hon fyllde år i onsdags=) hoppas det fina vädret håller i sig, och att det blir ännu varmare!

vart i gbg bor ni? 
  • moncen80
    Sladdis skrev 2012-05-13 09:32:22 följande:
    Tycker mest jag skriver när jag har något att gnälla över, men idag är jag jättelycklig och måste bara dela med mig.

För åtta år sen när mina pojkar var tre och åtta år gamla och jag precis separerat kände jag att jag var färdig med att skaffa barn. Mina bröst var riktiga taxöron efter två amningar och viktupp och -nedgång så jag bestämde mig för att operera dem. Inget överdrivet utan jag fick en fin lagom c-kupa. Nu när jag har en ny man och vi efter åtta år bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn har jag varit jätteorolig att jag inte skulle kunna amma denna gången. Sättet som användes vid operationen var nämligen att man skar av bröstvårtorna och tryckte i inläggen det hållet och sen sydde fast bröstvårtorna igen. Det betyder ju att alla mjölkgångar varit kapade och jag tvekade på att de skulle hitta rätt igen. Nu är jag i vecka 32 och igår kom det ut "mjölk" ur brösten. Jag blev så lycklig att jag började gråta och sprang ut ur toaletten naken för att visa mannen. Som tur var var barnen inte nere. Haha.
    vad roligt. jag har gjort en bröstförminskning och vet ju inte om det kommer och fungera med amningen. för dom har ju skurit ur bröstvårtorna på min op med. men nu när jag läste att dina fungerar så blir jag lite hoppfull.
Svar på tråden Juli bebis 2012