• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    vermilion skrev 2012-05-13 12:20:56 följande:
    Det är så svårt att komma in här när man inte kan sitta varje dag, jag kikar in ibland men det är väl typ en månad sen jag skrev.
    Livet är mest neråt här tyvärr. Min mamma avled den 1:a maj. Det var hemskt. Hemtjänsten hittade henne på måndagskvällen, det gick inte att få kontakt med henne, hon har då legat hela dagen. Antagligen ramlat och inte kunnat ta sig upp, vi vet inte än. Jag ringde henne på morgonen och hon svarade inte så jag önskar sååååå att jag hade åt över till henne då.
    Hon åkte till akuten, sov igenom natten men ingen fick kontakt med henne. Dom ringde mig på eftermiddagen och sa att jag skulle komma för mamma skulle inte klara sig. Jag satt hos henne när hon slutade andas och hjärtat stannade. Det är bara så overkligt. Alla vi gick och väntade på att hon skulle bli bättre, hon har under ett år opererats för tarmvred, cancer i tarmen och cancer i levern. Hon har fått cellgifter 6 ggr och nu klarade inte hennes kropp mer. Fast cancern var borta.

Ni känner ju inte mig så ni kanske tycker det är konstigt att jag berättar det här. Jag är ju inne och läser här några ggr i veckan så jag känner väl er bättre än ni känner mig.

Går in i vecka 31 imorgon, dags för TUL igen. Men inget känns direkt kul tyvärr. Är mest glad att bebisen inte kommer nu för det hade jag nog inte orkat.

Massor av styrkekramar till dig i din jobbiga stund nu. Vi finns här för att lyssna och försöka stötta så gott det går. Mår du bättre av att skriva här så säger jag som Troll75: Gör det!!
  • snoffsan08
    Sladdis skrev 2012-05-13 09:32:22 följande:
    Tycker mest jag skriver när jag har något att gnälla över, men idag är jag jättelycklig och måste bara dela med mig.

För åtta år sen när mina pojkar var tre och åtta år gamla och jag precis separerat kände jag att jag var färdig med att skaffa barn. Mina bröst var riktiga taxöron efter två amningar och viktupp och -nedgång så jag bestämde mig för att operera dem. Inget överdrivet utan jag fick en fin lagom c-kupa. Nu när jag har en ny man och vi efter åtta år bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn har jag varit jätteorolig att jag inte skulle kunna amma denna gången. Sättet som användes vid operationen var nämligen att man skar av bröstvårtorna och tryckte i inläggen det hållet och sen sydde fast bröstvårtorna igen. Det betyder ju att alla mjölkgångar varit kapade och jag tvekade på att de skulle hitta rätt igen. Nu är jag i vecka 32 och igår kom det ut "mjölk" ur brösten. Jag blev så lycklig att jag började gråta och sprang ut ur toaletten naken för att visa mannen. Som tur var var barnen inte nere. Haha.

Tack snälla!! Vi hade det supermysigt. Bad, god mat och en SPA behandling på 80min igår. SÅ skönt att komma hemifrån en stund oxå. Tyvärr hoppar man ju runt på kryckor, känns SÅ fånigt, men det hjälper ju iaf. Såg fler gravida där som inte hade några bekymmer alls med att röra sig, orättvist tyckte jag Skrikandes Men men, skönt för dom.

Men är det sant!!! Jag trodde ju oxå att jag var klar efter min 3a, så jag "fixade" oxå till mina bröst. Det var var bara på den högra dock som han var tvungen att skära bort hela vårtgården, så jag fick sagt till mig att jag inte kommer kunna amma på höger och därför väljer att inte amma detta barn öht. Har fått "mjölk" ur vänstra iaf, men tycker det kommer bli konstigt om jag bara ska amma från vänstra. Var du tnyngen att "pressa" ur mjälken, eller kom det ändå? 
  • Sladdis

Snoffsan: Tack!:) Jag såg hur det glänste ytterst lite på ena bröstvårtan så då klämde jag fram mer. Först var det genomskinligt och sen blev det vitt. Då gjorde jag likadant på andra bröstet och då kom där likadant. Hoppas du kommer att kunna amma på båda brösten!:) Håller tummarna.

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-05-13 13:07:21 följande:
    Vermillon ; fy vad jobbigt och ledsamt. Kram på dig.

SaJo; vi bor ca 50 min utanför götet i en liten ort. Närmare Borås. Min mamma fyllde år i torsdags . Är det jag och du som har samma bf också ??? 16 juli.
    typ Bollebygd eller så då eller? min pappa e från Borås och när min farmor och farfar levde bodde dom i Borås.... (är dessutom Elfsborgare i blodet *pappahjärntvätt* haha)

Jag hade bf 16 juli enligt första UL men blev flyttad till 19:e sen!
  • Jamtlandstaus

Idag har lill-tjejan varit helt vild i magen o håller fortfarande hov. Är sååå trött men har svårt att somna med en mage som spretar än hit o än dit :-/
    Hoppas bara hon fortsätter tycka att huvudet nedåt är bekvämast!

• Tekla78

Vermillon, många kramar till dig! Går inte att förstå saknaden om man inte varit med om den själv. Jag är övertygad om att våra nära finns hos oss när vi behöver dem. Det tröstade mig mycket när min mamma gått bort.

• millifjor

v 31! (30+1)
    Tiden går fort och det är bra har så sjukt svårt att sova på nätterna då jag bokstavligen kokar inombords, ska det vara såhär varmt? antar att det ska det så man får väl bara härda ut, kul att få barn mitt i sommaren

• anjiali

SaJo; jag blev också flyttad men från 12 till 16. Hoppas att "mitt" datum stämmer. Jag vet precis vilken dag vi gjorde bebis men det kanske kan ta flera dagar extra innan det fäster. Fast visst borde det växa under resans gång i livmodern även innan det fäster ?
    Jag har haft rätt med mina andra två barn, så det återstår att se.

Snart kör jag barnen till skolan och förskolan och sen skall jag njuta av första dagen ledig och hemma. Tror jag skall spendera den sovandes. Har blivit förkyld. Så typiskt att det kommet när man blir ledig.

Hoppas ni får en fin fin måndag allihopa !

• SaJo81

Anjiali: jag har också stenkols på när denna blev gjord :) så enligt mig ska bf egentligen vara 16-17 för jag har stenkoll på min ägglossning med:) men men, då kanske man slipper gå över så länge :s

Ååååh vad gott ska du gå hemma tills det e dax nu då? Här ska jag efter mycket tjöt äntligen få mina gp-papper ifyllda på rytmer kl 10.00! Söker bara från midsommar så det borde inte vara nåt problem:)

Millifjor: jag svettas som en gris hela tiden jag. Speciellt på natten! Fruktansvärt! Har börjat sova riktigt dåligt nu, antingen svettas jag eller så har jag halsbränna eller så får jag kramp i vaderna, och dom få dagarna som inget av det väcker mig så nog f*n vaknar barnen på natten :s börjar inse allvaret i det här nu, man kommer ju ha hyfsad sömnbrist framöver!

Svar på tråden Juli bebis 2012