Sladdis skrev 2012-05-13 09:32:22 följande:
Tycker mest jag skriver när jag har något att gnälla över, men idag är jag jättelycklig och måste bara dela med mig.
För åtta år sen när mina pojkar var tre och åtta år gamla och jag precis separerat kände jag att jag var färdig med att skaffa barn. Mina bröst var riktiga taxöron efter två amningar och viktupp och -nedgång så jag bestämde mig för att operera dem. Inget överdrivet utan jag fick en fin lagom c-kupa. Nu när jag har en ny man och vi efter åtta år bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn har jag varit jätteorolig att jag inte skulle kunna amma denna gången. Sättet som användes vid operationen var nämligen att man skar av bröstvårtorna och tryckte i inläggen det hållet och sen sydde fast bröstvårtorna igen. Det betyder ju att alla mjölkgångar varit kapade och jag tvekade på att de skulle hitta rätt igen. Nu är jag i vecka 32 och igår kom det ut "mjölk" ur brösten. Jag blev så lycklig att jag började gråta och sprang ut ur toaletten naken för att visa mannen. Som tur var var barnen inte nere. Haha.
Tack snälla!! Vi hade det supermysigt. Bad, god mat och en SPA behandling på 80min igår. SÅ skönt att komma hemifrån en stund oxå. Tyvärr hoppar man ju runt på kryckor, känns SÅ fånigt, men det hjälper ju iaf. Såg fler gravida där som inte hade några bekymmer alls med att röra sig, orättvist tyckte jag

Men men, skönt för dom.
Men är det sant!!! Jag trodde ju oxå att jag var klar efter min 3a, så jag "fixade" oxå till mina bröst. Det var var bara på den högra dock som han var tvungen att skära bort hela vårtgården, så jag fick sagt till mig att jag inte kommer kunna amma på höger och därför väljer att inte amma detta barn öht. Har fått "mjölk" ur vänstra iaf, men tycker det kommer bli konstigt om jag bara ska amma från vänstra. Var du tnyngen att "pressa" ur mjälken, eller kom det ändå?