• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Legat på alla fyra och rensat en hel skottskärra med ogräs. Stackars bebisen blev nog helt ihop pressad i magen. Nu får jag vila och titta på mannen som rensar alla skåpen i köket . Här boas det för fullt !!! Önskar dock att jag kunde hålla på en stund till. Men sist efter en sådan här dag så låg jag och klockade värkar :-/.

• anjiali

Fy, det hjälpte inte att jag tog det lugnt. Har sådan förbaskad molvärk/mensvärk sim kommer och går. Tycker inte att magen blir hård men det gör ont så jag ligger här och andas. Bebisen är sjövild vilket gör det hela mer smärtsamt. Undra vad som händer :-/.

• Trolla75

Gahh... blir tokig!!! Gubben låg o kollade på tvn som väckte mig vid 3, så nu ligger jag här med datorn efter att ha snurrat runt i sängen 1 timme. Skrikandes

anjiali skrev 2012-05-19 23:05:20 följande:
    Fy, det hjälpte inte att jag tog det lugnt. Har sådan förbaskad molvärk/mensvärk sim kommer och går. Tycker inte att magen blir hård men det gör ont så jag ligger här och andas. Bebisen är sjövild vilket gör det hela mer smärtsamt. Undra vad som händer :-/.
    Det kan vara förvärkar... hoppas det lugnar sig... Hade så för några kvällar sedan, det höll på hela kvällen o ½ natten...

-Mitt absolut bästa tips till er förstföderskor och även er andra är att bröstmjölk LÄKER ALLT! Flört
    Röda rumpor, utslag, torreksem, öroninflammationer, ögoninflammationer, förkylningar med mycket mera...

-Ett tips till, vernix caseosa eller fosterfett är rena rama mirakelkrämen, smörj in om ni har torra händer, armbågar, hälar osv. och smörj även ut på barnet... tvätta inte bort det!!!

-Sedan har jag ett hett tips till, spädbarn världen över har alla ett gemensamt första språk, det är en forskare som gjort massa studier på barn världen över och här kommer spädbarnets 5 första ord... Håll till godo!
    "NEH" = HUNGRIG
    "EH" = RAPA
    "OWH" = SOVA
    "EAIR" = KOM OCH GÖR NÅGONTING
    "HEH" = OBEHAG

"NEH" = HUNGRIG Ta bort Ändra "EH" = RAPA Ta bort Ändra 2007-03-01 "OWH" = SOVA Ta bort Ändra 2007-03-01 "EAIR" = KOM OCH GÖR NÅGONTING Ta bort Ändra 2007-03-01 "HEH" = OBEHAG
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

Oj, datorn skickade medan jag redigerade...

men det gick ju att läsa i alla fall, höll på att få hjärtsnörp då jag trodde att inlägget hade gått förlorat...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • EllaBella02

Tack igen för alla tips! Välkomnar v 34 idag, 33+0. Känner mig tyngre för varje sekund typ, och börjar få mer ont både här och där tycker jag. Men det är bara att hålla ut! Kram på er brudar!

• millifjor

Idag går vi in i vecka 32 o det firar jag med ont i halsen o snorig

Annars börjar jag känna mig rätt redo inför nedsläppet, rummet är fixat sedan länge o alla kläder är tvättade, vikta och sorterade i storlekar, min syrra hade sparat typ allt från sina flickor så vi behöver i princip inte köpa någonting! Lite småfix är kvar såklart med det hinns nog med iaf, hehe

någon som vet, får man ta vanlig nässpray nu eller får man bara ta koksaltlösningen? den funkar ju inte...

• Tekla78
    millifjor skrev 2012-05-20 09:11:46 följande:
    Idag går vi in i vecka 32 o det firar jag med ont i halsen o snorig

Annars börjar jag känna mig rätt redo inför nedsläppet, rummet är fixat sedan länge o alla kläder är tvättade, vikta och sorterade i storlekar, min syrra hade sparat typ allt från sina flickor så vi behöver i princip inte köpa någonting! Lite småfix är kvar såklart med det hinns nog med iaf, hehe

någon som vet, får man ta vanlig nässpray nu eller får man bara ta koksaltlösningen? den funkar ju inte...
    Om du vet att det är en vanlig förkylning och inte gravidsnuva ska det inte vara något problem att ta nässpray. Använd i max 10 dagar. Antar att vanlig nässpray avråds för att man kan vara täppt mer eller mindre hela graviditeten vilket ju nästan garanterar ett beroende om man tar vanlig spray då.

Min bebis har åkt ner i bäckenet, men är fortfarande ruckbar. Ska till BM imorgon och får se om hon säger samma sak som doktorn i tisdags. Tycker magen har sjunkit, men det känns som om bebisen har växt otroligt mycket den senaste veckan och når mitt revben ibland. Och så är jag så anfådd, speciellt när jag ligger ner.

Igår gick jag i ett köpcenter i någon timme, på kalas där jag visserligen satt ner mesta delen av tiden och sedan på middag där jag halvlåg i soffan. Det räckte för att det skulle bli massa sammandragningar och molvärk

Anjali, hur har det gått inatt? Du får ta det ännu lugnare! Ingen bebis än på ett tag, ok?
  • FruSandra

Välkomnar v 34 idag :) ja längtar så och känner mej mer redo än någonsin.
    Hade en fantastisk babyshower igår som inte går att beskriva med ord hur perfekt den va!
    Idag blir de att åka och hämta ett skötbord vi hittat på blocket. Ett vägghängt brio vegga. Alla vi har hittat ligger runt 500 kr, men de här är bara på 150 kr, vilket jag tycker är förträffligt bra :)

• anjiali

Natten var jobbig men till slut värkande panodilen och jag somnade. Idag är jag jätte trött. Men bebis är kvar i magen . Låg och oroade mig inatt eftersom jag vet att alla neonatalläkare har sagt upp sig i Borås där min förlossning är. Inte läge att få ett prematur barn med andra ord. Läste att förlossningssituationen ser svår ut i sommar.
    Hoppas jag kan åka till östra i Gbg eller Varberg istället.

Idag är det solstolen i skuggan med bok som gäller.
    Har ni lika varmt å gott som jag ???

• Maryveken

Mina SD har lugnat ner sig efter redig vila trots att helgen har varit fullbokad. Ettårsdag för Vilde i fredags, betessläpp för korna på lördag och idag blir det Örnexpo! :) 

http://niomanadersvantan.com/

Jag har använt Nezeril sen vecka 15 typ. Och det gjorde jag förra gången med. Jag utvecklade dock inget beroende? Kanske bara var tur?

Tänk att man nu är i vecka 32. Bara 6 veckor kvar !? :O Hur kunde tiden gå så fort?
    Någon fler som får planerat snitt?

Svar på tråden Juli bebis 2012