• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    SommarDahlia skrev 2012-05-18 11:53:28 följande:

Mitt hetaste tips mot röda bebisrumpor är inotyol! Det är som magi, röd rumpa ena blöjbytet och efter inotyol är det som bortblåst till nästa! En liten metalltub som finns på apoteket och är något jag inte klarat mig utan!!

Här är spjälsängen fortfarande i bitar uppe på vinden men den sätter vi inte ihop förrän kanske nån vecka innan BF, blir så trångt i sovrummet! Sängkläder tog jag däremot ner idag så det är upptvättat å färdigt i tid.

Känner mig i övrigt ganska redo faktiskt, har skrivit lista till BB väskan men gör nog som sist å packar bebisgrejjerna nån vecka innan och mina grejjer innan jag åker in till förlossningen.

Hos BM i går gick vi igenom förra förlossningen å konstaterade att utdrivningsskedet varade i ca 10 min sist. Min BM sa att man brukar kunna halvera tiden med nästa. Bäde skönt å skrämmande! VIll inte ligga å krysta i 45 min men nu är jag ju lite rädd att ungen ska flyga ut å landa på golvet om dom inte är beredda Glad.    
    Ni som väntar 3e eller 4e, kortades utdrivningsskedet något mellan första å andra/tredje? 

Ja, det är därför jag vill bli igångsatt denna gång Glad Då jag är livrädd för att inte vara på plats när det händer.

1:an Krystvärkar i 9 min, Väntade så länge hemma att jag var helt öppen när jag kom in och hade ingen aning om när vattnet hade gått. 1timme och 20min  från inskrivningen på förlossningen tills hon var ute

2:an Krystvärkar i 7 min. Denna gång gick vattnet med råge, så vi åkte in straxt efter det. Var dock inte öppen så himla mycket när vi kom in, så vistelsen på  förlossningen blev mycket längre. Från inskrivningen till han kom tog det ca 4 timmar.

3:an Krystvärkar i 5 min (2 stycken)  Denna förlossning startade med värkar (som tur väl var) Dom tog hål på vattnet, och 30min senare var hon ute. Från inskrivningen till att hon kom tog det ca 1timme och 30min.

Så skulle denna förlossning starta med vattenavgång så skulle hon bergis komma ut med det. 
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-05-17 21:20:19 följande:
    Vadå igångsättning? Ska du svika mig och den 20e? Flört
    Har du fått det med de andra också eller har du mer problem nu med denna grav?
    Kram

Trevlig helg på er!
    {#emotions_dlg.flower}

Som jag skrev i inlägget precis innan. Men det är ju inte säkert att jag får bli det än Glad Jag har inte fått nåt beviljat än, och kommer nog inte få det fören igångsättningssamtalet som jag förhoppningsvis får ha ca två veckor innan. Så vi får se Flört
    Har inte blivit igångsatt innan, ja om man bortser från att dom tog hål på vattnet sist då (om man nu ser det som en igångsättning).

Ha en riktigt trevlig helg du med och ta det lugnt på jobbet!!

Kram    
  • snoffsan08
    down under skrev 2012-05-17 18:24:31 följande:

Ja jag opererade mig innan jag fick barn.. Så man kan ju inte veta till 100 om det skulle funkat annars men båda mina systrar och mamma var värsta mjölkkossorna som hade massor med mjölk så chansen är väl väldigt stor att jag också skulle haft det om jag inte opererat dom.. men som sagt det får jag ju aldrig veta nu!
    Jag har aldrig fått någon mjölkstockning eller inflammation i brösten, 

Skönt å höra att du slapp inflammationer och mjölkstockningar Glad
    Får se hur det blir för en annan då.
  • snoffsan08
    chess07 skrev 2012-05-17 22:23:01 följande:
    ser att ni snackar BB-väska! jag håller med dem som packar ca 4 v innan. Jag går med förhoppningen om att kunna åka hem från bb ganska snart, bor 5 min från sjukhuset. Så skulle jag missa något som ska med kan sambon hämta det enkelt :)

en annan fråga!
    Jag har haft världens foglossning sen 6-8 veckor tillbaka så ja har varit sjukskriven nu sisa månaden innan jag gick på Grav Penning. MEN sista veckan nu har jag blivit bättre och sista dagarna är det betydligt bättre! Jag kan vara uppe och gå längre utan att behöva lägga mig och ha världens värk i framfogen efteråt. Känner fortfarande av den men oj vilklen skillnad! Känner mig mer rörlig!
    Då är min fråga, kan foglossningen bli bättre såhär eller kan det vara så att bebis sjunkit ned och fixerat sig så att bäckenet känns mer stabilt? har misstänkt att huvudet varit nedåt i nån vecka men idag sa tom min sambo att de är lättare att krama mig, magen känns "mindre" sa han ;)

nån erfarenhet?? 

Ja, jag har oxå blivit bättre mot slutet och kunnat ta promenader då magen har sjunkit. Men så illa som jag har det nu så vete fasiken om det blir bättre. Men jag hoppas på det iaf. Skönt att du känner dig bättre.
    AAEV skrev 2012-05-17 23:41:37 följande:
    EllaBella: mitt bästa tips är att tala om att när barnet ska ut känns det som att det kommer från rumpan :)
    Det där var faktiskt ett jäkla bra tips. Det var man ju inte direkt förberedd på när man låg och skulle föda 1:an.

Ett annat tips är att INTE köpa apotekets bröstpump. Den är värdelös!! Trycket släpper så fort det blir minsta lilla luftinsläpp i den och det blir bara slabbigt och klibbigt att hålla på med den. Har man mycket mjölk och tänker pumpa så rekomenderar jag AVENT ASIS pumpen, eller den andra som finns på apoteket, Veleda eller vad den heter. Som ser ut som en gammal gramofonskivs tratt (kom inte på en bättre liknelse). Dom är SUPER bra. Då kommer ju mjölken direkt ner i flaskan som det sen bara är att sätta fast en napp på.

En babysitter är bra att ha oxå. Skönt att kunna sätta ner bebis i den, så h*n slipper ligga ner plant hela tiden.  

• snoffsan08

Idag välkomnar jag V:32!!!

Vicki123 skrev 2012-05-19 05:10:22 följande:
    Tack Jamtlandstaus! Ska kika in på bildtråden. :)

Hej!
    Oxå svårt att sova? 
  • froggyL

Bröstvårtsskydd e ju också en bra grej å ha hemma. Blev min räddning när bröstvårtan gick sönder ibörjan.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Vicki123

Hej Snoffsan,
    Yes! Vaknar klarvaken kl 04:00 ibland. Hur är det för dig?
    Jag är i v 31 nu och v 32 på onsdag. :)

• anjiali

Hoppas ni kan vila på dagen en stund.

Börjar redan bli otålig och längtar sååå efter bebisen. Går in i vecka 33 tisdag enligt ul, enligt ägglossing är jag i vecka 33 sen igår.
    Så skönt att vara hemma, skulle inte palla å jobba en sekund till är så förbaskat trött. Där av går tiden långsamt, orkar inte göra mycket mer än dag drömma om den lilla och längta.

Skulle behöva en bra bok. Någon som har tips på en bra feel good bok ???

• Vicki123

Tack anjiali! Fick sova ett par timmar till nu på morgonen. Så skönt. :)

Börjar också bli väldigt trött. Har bara 3v kvar på jobbet och sen ska jag ha välförtjänt semester!!! :D

Svar på tråden Juli bebis 2012