chess07 skrev 2012-05-17 22:23:01 följande:
ser att ni snackar BB-väska! jag håller med dem som packar ca 4 v innan. Jag går med förhoppningen om att kunna åka hem från bb ganska snart, bor 5 min från sjukhuset. Så skulle jag missa något som ska med kan sambon hämta det enkelt :)
en annan fråga!
Jag har haft världens foglossning sen 6-8 veckor tillbaka så ja har varit sjukskriven nu sisa månaden innan jag gick på Grav Penning. MEN sista veckan nu har jag blivit bättre och sista dagarna är det betydligt bättre! Jag kan vara uppe och gå längre utan att behöva lägga mig och ha världens värk i framfogen efteråt. Känner fortfarande av den men oj vilklen skillnad! Känner mig mer rörlig!
Då är min fråga, kan foglossningen bli bättre såhär eller kan det vara så att bebis sjunkit ned och fixerat sig så att bäckenet känns mer stabilt? har misstänkt att huvudet varit nedåt i nån vecka men idag sa tom min sambo att de är lättare att krama mig, magen känns "mindre" sa han ;)
nån erfarenhet??
Ja, jag har oxå blivit bättre mot slutet och kunnat ta promenader då magen har sjunkit. Men så illa som jag har det nu så vete fasiken om det blir bättre. Men jag hoppas på det iaf. Skönt att du känner dig bättre.
AAEV skrev 2012-05-17 23:41:37 följande:
EllaBella: mitt bästa tips är att tala om att när barnet ska ut känns det som att det kommer från rumpan :)
Det där var faktiskt ett jäkla bra tips. Det var man ju inte direkt förberedd på när man låg och skulle föda 1:an.
Ett annat tips är att INTE köpa apotekets bröstpump. Den är värdelös!! Trycket släpper så fort det blir minsta lilla luftinsläpp i den och det blir bara slabbigt och klibbigt att hålla på med den. Har man mycket mjölk och tänker pumpa så rekomenderar jag AVENT ASIS pumpen, eller den andra som finns på apoteket, Veleda eller vad den heter. Som ser ut som en gammal gramofonskivs tratt (kom inte på en bättre liknelse). Dom är SUPER bra. Då kommer ju mjölken direkt ner i flaskan som det sen bara är att sätta fast en napp på.
En babysitter är bra att ha oxå. Skönt att kunna sätta ner bebis i den, så h*n slipper ligga ner plant hela tiden.