• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Appen heter baby gruppen - gravid app, och sen har jag en annan som heter babydax, men den är inte så bra. Men den första rekomenderar jag. :)

• FruSandra

Idag har jag varit hos bm.. Allt va väldigt bra! Ska dock lämna utomordentlig för att utesluta uvi, då ja har så galet mycket/ konstanta sammandragningar hela hela tiden.. Hon trodde också att bebis kommer komma lite tidigare..
    Men annars e allt bra o järnvägen me trots att ja tar tabletterna nån gång i veckan :S

• enilorac81

Hello!

pingade gravid.appen "du går in i vecka 36" (ja eller 35+0, eller 34+6 enligt min barnmorska) - tiden tickar verkligen och det känns toppen.

Var hos barnmorskan idag. Plus 13kg sen inskrivningen, bra värden på blodtryck, socker osv osv. Hon skulle känna hur bebisen låg men tyckte det var svårt även om hon var säker på att huvudet låg nedåt. Hon sa att ifall hon inte känner ordentligt nästa gång får vi göra ett ultraljud så vi är säkra på att bebben ligger rätt. Hon trodde dock att jag hade väldigt bakåtlutande livmoder vilket gör att man har svårare att känna bebisen. . .
    Nu har jag bara denna vecka och nästa kvar att jobba - längtar sååå till nästa fredag!

• Bragdoll
    smulan12 skrev 2012-06-04 15:56:49 följande:
    Appen heter baby gruppen - gravid app, och sen har jag en annan som heter babydax, men den är inte så bra. Men den första rekomenderar jag. :)
    Räknar din fel? 
    Jag har skrivit in att mitt bf är 9:e juli, och den påstår att jag byter vecka på söndagar, men jag byter på tisdagar.. mycket märkligt. 
  • enilorac81

Bragdoll, jag har också BF 9:e juli vilket ju är en måndag. Min barnmorska menar att jag då går in i vecka 35+0 imorgon eftersom det då har gått hela dagar av vecka 34. Men själv tänker jag att eftersom BF är 9:e juli som är en måndag så borde jag byta måndagar. Min grav.app visar faktiskt 35+0 idag... Så intressant det där med räkningen

• anjiali

Varning för gnäll !!! Men fasen vad tungt det är idag. Så mycket ärenden och saker att fixa inför alla avslutningar, begravning och fester denna vecka ... Plus tusen andra saker. Är sååå jävla trött och vill helst ligga på soffan och gråta liten skvätt. Men är själv med barnen och mannen kommer sent ikväll. Orkar knappt till toa. Till råga på det så är jag öm i magen och bebisen är alldeles för lugn.

Så nu är det färdig gnällt !

• SaJo81

tröttnade på tröttheten :p och tryckte i mig två hemofer för en timme sen! det kommer visa sig om ett par dagar hur smart det var men jag orkar faktiskt inte med mig själv så trött är jag! och med två killar på 2,5år hemma och en karl som jobbar skift så behöver jag energin!!!

går inte ens att förklara hur trött jag är hela tiden, det e tungt att ta ETT steg till och med! 

• Bragdoll
    enilorac81 skrev 2012-06-04 18:23:19 följande:
    Bragdoll, jag har också BF 9:e juli vilket ju är en måndag. Min barnmorska menar att jag då går in i vecka 35+0 imorgon eftersom det då har gått hela dagar av vecka 34. Men själv tänker jag att eftersom BF är 9:e juli som är en måndag så borde jag byta måndagar. Min grav.app visar faktiskt 35+0 idag... Så intressant det där med räkningen
    Jag tycker också att vi borde byta på måndagar, det är min BM som påstår att vi byter på tisdagar. Vet dock inte varför min app bestämt sig för att gå helt emot och byter på söndagar, men det är ju rätt okej för då känns det som om tiden går lite fortare :D
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-06-04 18:57:14 följande:
    tröttnade på tröttheten :p och tryckte i mig två hemofer för en timme sen! det kommer visa sig om ett par dagar hur smart det var men jag orkar faktiskt inte med mig själv så trött är jag! och med två killar på 2,5år hemma och en karl som jobbar skift så behöver jag energin!!!

går inte ens att förklara hur trött jag är hela tiden, det e tungt att ta ETT steg till och med! 
    Är också något enormt trött, fattar inte varför. Ikväll har jag tvingat mig själv att dammsuga och baka en massa med dottern, men fan vad det tog emot..
    Blir nästan lite orolig över järnvärdet eftersom jag haft dåligt B12, men det har de inte kollat på ett bra tag.
    Har man inte B12 så tar man tydligen inte upp järn heller.. Gah kan inte bara de här veckorna gååå.. 
  • anjiali

Sajo: förra veckan var jag med onaturligt trött. Bara sov och sov . Tyckt att helgen varit bättre dock men är fortfarande trött. Men inte dom en zombi.

Svar på tråden Juli bebis 2012