• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Min BM sa att man får ilningar när bebis tränger längre ner i bäckenet och fixerar sig. Jag har också haft liknande känsla.

• haanaa

Hejsan. jag har bf 12e juli. alltså i vecka 35 nu. Tänkte fråga om någon har haft väldigt ont runt venusberget? Vaknade inatt med stark molande värk i venusberget och starka ilningar neråt som sedan försvann efter 2 timmar. Någon som haft liknande.

• snoffsan08
    smulan12 skrev 2012-06-04 11:31:44 följande:
    Har nu lagt upp det jag lyckats få ihop hittills av mitt förlossningsbrev på bloggen. Lyckades korta ner det lite och hoppas att jag inte är alltför otydlig eller omständig. :p

Gå gärna in och kika och kommentera. :)  

Jätte bra förlossningsbrev!! Jag har aldrig blivit ombedd att skriva ett sånt förren nu (4e och sista barnet Flört)
    Så nu fick jag lite idèer Tack för det!! 
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-06-03 20:51:47 följande:
    Jag köpte hallonbladste för några veckorsedan... och tog mina 2 första koppar idag... Glad

Vet inte vad min lille kulting håller på med? känner hicka både nere och uppe och ibland tror jag även att han ligger på tvären och då får jag ett hemskt tryck över öronen... skitläskig känsla!

Tror fortfarande att jag har gott om plats att snurra runt på känns det som...
    Men önskar han ville fixera sig till nästa bm besök som är den 12 juni... nu äntligen ska jag få komma varannan vecka! Glad
    Jaha, har du redan börjat dricka det? Dåska jag nog oxå ta mig en kopp ikväll Flört

Jag har inte haft SÅ mycket liv i magen som jag hade önskat, men blir gladdå jag iaf känner lite puffar. Jag ska till BM den 13/6, har hon inte vänt sig "rätt" då så får jag komma tillbaka i v:37. Ligger hon ff med huvudet uppåt då så får jag en tid för vändning och förhoppningsvis igångsättning samtidigt. Risken är väldigt stor att det blir vändning denna gången med tyvärr Gråter
  • smulan12

Vad kul med så positiv respons på mitt förlossningsbrev. :) lejonfilten är helt underbar!! Så himla mysig. och Laban hade dom på en del grejer faktiskt. nöjd med allt vi handlade. :)

Var på besök hos bm innan och hon trodde att bebis nu är fixerad. Dock började han härja som bara den när vi skulle lyssna på hjärtat och mäta magen så blev kanske inte så exakt. Bm bara skrattade när magen for omkring. :) mys. :)

• Libe

Jag har fått svaret av min bm att det kan kännas som ilningar när bebis fixerar sig och lägger sig nedåt.. Typ :)

haanaa skrev 2012-06-04 14:22:47 följande:
    Hejsan. jag har bf 12e juli. alltså i vecka 35 nu. Tänkte fråga om någon har haft väldigt ont runt venusberget? Vaknade inatt med stark molande värk i venusberget och starka ilningar neråt som sedan försvann efter 2 timmar. Någon som haft liknande.

• snoffsan08

Ja, det är mysigt när dom bökar i magen, även om dom råkar sparka på ömma punkter. Det är den enda glädjen jag känner just nu över graviditeten ( Fy vad deprimerande det lät) Nåväl, inte SÅ långt kvar nu. Ska bli SÅ skönt att få återgå och bli sig själv igen. Kunna röra på sig som man vill och inte ha ont HELA tiden.

• Libe

Försökt läsa igenom det mesta :) såg att nån nämnde hicka lite överallt. Jag känner hicka i höjd med naveln idag och sist hos bm sa hon att huvudet var nedåt och bara ruckbart inte rörligt. Hur i Alsin dar ligger liten? Kan hon ha flyttat sig tro?

• En liten
    haanaa skrev 2012-06-04 14:22:47 följande:
    Jag har det när hon åker neråt.

Jag har precis varit hos bm på förberedelse kurs.
    I det här landet får vi göra sånt på betald arbetstid (men med tanke på vad lite föräldra ledigt vi får så tycker jag att det är ok).

Jag går inte någon grupp men hon bjuder in oss till olika träffar hon ordnar med andra mammor på de teman som hon tycker passar oss individuellt. Vi är tre mammor varje gång.
    Den här gången pratade vi om avslappning och andningteknik vid verk arbetet. Så klockan halv två la jag mig ner på en madrass och blundade fick lyssna på avslappningsmusik medans hon pratade lugnt om hur vi skulle andas och känna våra kroppsdelar. Ett ljus minns jag också som värmde fötterna och upp längs med benen och slappnade av musklerna allt eftersom ..... Sedan vaknade jag..Skrattande.... och förstod ingenting om pendeln och det andra hon pratade om hahahaha jag hoppas det inte märktes...Drömmer

Nu vet jag hur jag ska göra när jag ska sova på nätterna hemma i alla fall Skrattande
Svar på tråden Juli bebis 2012