• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar
    enilorac81 skrev 2012-06-04 18:23:19 följande:
    Bragdoll, jag har också BF 9:e juli vilket ju är en måndag. Min barnmorska menar att jag då går in i vecka 35+0 imorgon eftersom det då har gått hela dagar av vecka 34. Men själv tänker jag att eftersom BF är 9:e juli som är en måndag så borde jag byta måndagar. Min grav.app visar faktiskt 35+0 idag... Så intressant det där med räkningen

Det är den gamla typen av räkningen. Jag tycker också att det känns mer logiskt att man går in i ny vecka den veckodag man har BF. Men den vanligaste är det räknesätt då man har BF 39+6. Det är inte så att man varit gravid i en dag till. Bara det att BF är 39+6 eller 40+0... Familjeliv har det vanligare räknesättet och det någonstans i grav. kalendern hoppas det klargjorde lite..
  • ToKar

Enligt FL är jag i vecka 33+0 men enligt apparna och bm är det 33+1. Men båda visar 48 dagar kvar och BF den 22a

• smulan12
    Bragdoll skrev 2012-06-04 17:54:48 följande:
    Räknar din fel? 
    Jag har skrivit in att mitt bf är 9:e juli, och den påstår att jag byter vecka på söndagar, men jag byter på tisdagar.. mycket märkligt. 

Haha nej min räknar rätt.. Men den räknar lika dant som min bm gör. Jag byter vecka på fredagar och är beräknad på en fredag. Men vissa mätare man provar visar annorlunda. Beror på hur de räknar som flera påpekar här. Men just denna stämmer med min bm, flera andra tester som man gör på nätet och så visar annat.
  • FruSandra
    enilorac81 skrev 2012-06-04 18:23:19 följande:
    Bragdoll, jag har också BF 9:e juli vilket ju är en måndag. Min barnmorska menar att jag då går in i vecka 35+0 imorgon eftersom det då har gått hela dagar av vecka 34. Men själv tänker jag att eftersom BF är 9:e juli som är en måndag så borde jag byta måndagar. Min grav.app visar faktiskt 35+0 idag... Så intressant det där med räkningen

Sen får man tänka på att de va skottår i år. och apparna inte fattar de :D
    Jag byter veckordag på söndagar, enligt app, bm, rul och tul, men har bf en lördag :) 
  • nilepile89

Mina appar stämmer tror jag har bf på en söndag, de byter vecka varje söndag. :)
    imorrn blir det bm får se vad hon säger

• Tekla78

Frågade min BM sist och hon sa att jag enligt dem räknas som fullgången i v 39+6. Jag har BF på en onsdag o går alltså in i varje ny vecka på en torsdag. Hon säger att jag är i en vecka mindre än vad jag säger, dvs nu är jag i v 34+4, BM säger "i v 34" och jag säger "i v 35". Men babycenterappen byter vecka på onsdagar.

• nilepile89

Haha va snurrigt det blir med allt detta :) man får väl hoppas bara att den lille kommer. Inte alltför långt efter bf . :)

• anjiali

Jag har fyra olika bytdagar. Min enligt ägglossing, bm som säger när det är fulla veckor. Ex så är jag i vecka 35 idag enligt ul men skall på 35 veckors kontroll nästa tisdag när jag är 35 fulla veckor som hon sa. Apparna visar olika dagar. Men det är väll inte så noga. Barnet föds förmodligen inte på bf ändå. Jag räknar dagen mellan ägglossing och bf enligt ul.

Inatt har jag sovit mellan ett å sex kommer inte vara så värst pigg idag tror jag. Hade svårt att få luft. Är lite tät i näsan och bebis ligger så jädrans högt upp. Hoppas så att magen sjunker lite snart.

• ToKar

Om ni fortf. funderar så gå in på FLs grav. kalender. Där står en förklaring... FL som har det vanligaste räknesättrt börjar graviditeten på 0+0, men det andra räknesättet börjar räkna på 0+1. därför skiljer det en dag. men man har ändå samma BF bara det att bf är 36+6 eller 40+0 bara för att de räknar annorlunda från början. svårare än så är det inte B-) Det mest logiska med FLs kalender att man är att man fortf är i vecka 40 då bf är. Enligt det andra sättet har man gått in i v41 eftersom man byter vecka på BF dagen.. Men som sagt. bebisen lär ju inte titta ut exakt på BF ändå.. Sonen föddes innan så jag hoppas att denna bebis kommer nån dag innan också. Fast det kan man ju inte styra över :D snaaart börjar det trilla in trådbebisar

Svar på tråden Juli bebis 2012