• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • mousetrap

Var också hos BM igår
    Vecka 33 (32+1)
    Sf- 32
    Hb - 104 
    Blodtryck - 120/80
    Vikt - totalt + 8 kg
    Hjärtljud- 130 
    Huvud nedåt

SÅ nöjd över att mitt blodtryck är såpass bra!
    Ska även på ett läkarbesök i övermorgon då förlossningen skrämmer mig otroligt...
    När Ellen föddes (41+1) så var hon helt torr. Så jag sprack rätt bra, inga jättestora sprickor, men väldigt många. Och framförallt, det gjort ont på ett plan som jag inte trodde fanns.
    och då har jag ändå fött tvillingar utan bedövning, och att nummer två av tvillingarna klämdes ut på ren vilja en timma efter den första, utan krystvärk, och med ett klipp som hängt och ömmat i då en timma. Så smärta i sig är ok.
    Men att föda en torr bebis, huvva... Så jag HOPPAS på att kunna bli igångsatt lite tidigare, men jag tror nog inte att jag får igenom det :(
    I Gbg så sätts man inte igång förens 43+0 och i Borås 42+0 och då är det liksom försent...

Alltså jag är livrädd :( 

• JennyL88

går in i vecka 33 i morgon och min bebis sprattlar fortfarande runt som en galning.Tungan ute
    På fredag är det dags att få domen om hur jag ska födda, TUL kontroll.
    Igår var vi på första och sista föräldrakursen, var intressant, handlade mestadels om förlossningen och BBhemvård.
    Bäddade bebisen säng igår, var otroligt mysigt att vakna och se spjälsängen stå nedanför sängenBaby

• anjiali

Jaha... Kanske dags att vakna :-/... Har ingen lust att gå upp idag. Men innan tre måste jag masat mig upp och vara klar för att hämta barnen.
    Var så sur igår

• anjiali

Oj då .... Blev lite tokigt.

Var fortfarande sur när jag vaknade. Hoppas jag kan vara liiite trevligare och charmigare idag mot familjen.
    Kanske går om jag får tag i jordgubbar . Känner mig som en barnunge.
    Inte lätt för vare sig mig eller familj.

• vermilion

Jaha då var dagens TUL avklarat, 3 veckor sen sist. Lillen låg med huvudet lååååångt ner, jo tack jag har känt det! Han vägde 2,2 kg, lite lite över det normala men jag får ingen 5 kgs unge den här gången iaf! Woohooo!

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion
    anjiali skrev 2012-06-05 11:35:43 följande:
    Oj då .... Blev lite tokigt.

Var fortfarande sur när jag vaknade. Hoppas jag kan vara liiite trevligare och charmigare idag mot familjen.
    Kanske går om jag får tag i jordgubbar . Känner mig som en barnunge.
    Inte lätt för vare sig mig eller familj.
    Man får vara kinkig och ha en massa habegär när man är gravid. Vet hur det är, försöker att ta ut det över sambon bara och inte barnen. Han kan hantera det iaf, har lärt sig.
  • vermilion

Så skönt att se att det finns fler som knappt orkar stå ibland, fattar det inte. Men ibland orkar man knappt ens gå några steg..

• SaJo81

Fick domen per telefon alldeles nyss, mina järndepåer/feritinvärden var tydligen inte alls bra så nu MÅSTE jag ta niferex, inte ens hemofer skulle hjälpa tydligen! Frågade vad jag ska göra till hjälp för toabesöken då eftersom jag tar lactulos varje morgon redan, fick till svar att jag ska äta torkade aprikoser/katrinplommon och linfrön SAMT lactulos!

Vad man får utstå! Allt det smakar skit enligt mig:(

• FruSandra

Sajo81
    Ja tycker också katrinplommon smakar skit... Ja håller för näsan, tuggar och sköljer ner med vatten..
    Man ska även äta kiwi och dricka mycket vatten..
    Jag har haft samma besvär som dej.. Inte kul!!
    Dock har min mage nu blivit "överglad", ända sen jag började få förvärkar har min mage gått in på att jobba hårt som tusan! Vilket istället resulterat i "icke-hård-mage" för att säga de lite finare ;)

• ToKar
    SaJo81 skrev 2012-06-05 12:04:29 följande:
    Fick domen per telefon alldeles nyss, mina järndepåer/feritinvärden var tydligen inte alls bra så nu MÅSTE jag ta niferex, inte ens hemofer skulle hjälpa tydligen! Frågade vad jag ska göra till hjälp för toabesöken då eftersom jag tar lactulos varje morgon redan, fick till svar att jag ska äta torkade aprikoser/katrinplommon och linfrön SAMT lactulos!

Vad man får utstå! Allt det smakar skit enligt mig:(
    kan du dricka mer vatten eller hinkar du redan flera liter om dagen? Det är iaf det jag kommer på... förutom det du redan skrivit. Det är inge roligt med niferex, åt det förra graviditeten och vet hur jobbigt det kan bli med toabesöken.. :-/
Svar på tråden Juli bebis 2012