• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Jag får väl hinka vatten tills jag skvalpar :p haha! Ok kiwi har jag hemma och det e ju i alla fall gott så det kanske kan hjälpa:) ah fan jag har kass mage från början men med graviditeten så är det helt stopp alltså!

• MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-06-05 12:04:29 följande:
    Fick domen per telefon alldeles nyss, mina järndepåer/feritinvärden var tydligen inte alls bra så nu MÅSTE jag ta niferex, inte ens hemofer skulle hjälpa tydligen! Frågade vad jag ska göra till hjälp för toabesöken då eftersom jag tar lactulos varje morgon redan, fick till svar att jag ska äta torkade aprikoser/katrinplommon och linfrön SAMT lactulos!

Vad man får utstå! Allt det smakar skit enligt mig:(
    Om det blir riktigt akut kanske du kan testa sånt där medel som är som ett laxerande, fast istället för att man blir nödigare så mjukar det upp bajset (frääääscht inlägg av mig känner jag). Jag tror det är stolpiller man tar. Ska köpa hem det, för efter förra förlossningen blev jag rädd för nr 2 pga smärtan, och sedan var jag så förstoppad att jag kunde inte få ut något trots att jag var jättenödig. Så jag tänkte bunkra upp med sånt och föröka se till att jag inte hamnar där igen, det tog minst 2 veckor efter förlossningen innan jag kunde få ut något.. och då var det ungefär som en vindruva jag fick ut... inte kul
  • EllaBella02

Idag har jag varit på konsultation hos en narkosläkare inför förlossningen. Jag har haft problem med en disk i ryggen och min BM ville att vi skulle titta på innan om det skulle ställa till några problem om jag vill ha epidural. Men enl honom så såg allt okej ut. Så epidural ska inte vara några problem om jag vill ha det.

• Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-06-05 13:15:14 följande:
    Jag får väl hinka vatten tills jag skvalpar :p haha! Ok kiwi har jag hemma och det e ju i alla fall gott så det kanske kan hjälpa:) ah fan jag har kass mage från början men med graviditeten så är det helt stopp alltså!
    Du kanske kan äta vattenmelon? Det kan ju vara roligare än att dricka en massa vatten. 
    Min räddare i nöden är iaf Soda Streamern.. jag är inte alls förtjust i "obubbligt" vatten. Så bubbelvatten och vattenmelon är toppen.

Sen vet inte jag men jag har iaf hört att Duroferon kan vara snällare än Niferex mot magen, har du frågat om det? 
  • froggyL

Tänkte precis skriva det, men du hann före bragdoll. Duroferon e snällare mot magen. Jag klarade inte Niferex alls, men Durofeon går. Dyrt, å köpa nytt märke, men välbehövligt. De funkade!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • enilorac81

Sajo81 - min mage brukar komma igång ordentligt ifall jag är ute och tar en promenad - säger inte att det funkar, men ge det ett försök =)

• enilorac81
    AKT83 skrev 2012-06-05 10:00:41 följande:
    Jag var hos BM igår, mitt SF mått som tidigare redan legat under kurvan hade nu dippat lite så det blir TUL på fredag. Dock var bebis fixerad och det kunde ev ha med det att göra att magen inte vuxit så mycket men det kan ju vara något fel också så lite orolig är jag. Har gått 36 fulla veckor idag och hade ett SF-mått på 32 vilket är lite skillnad från er andra. Med sonen låg jag något över kurvan så att jag är smal i övrigt borde inte vara orsaken.

Är du hemma föräldraledig med min 3,5 åriga son. Riktigt skönt faktiskt, bara det kan bli lite finare väder!

Jag är i vecka 36 (35+0) och igår när jag var hos BM låg mitt SF mått på 31, gjorde det för 2 veckor sedan också. Mitt mått ligger alltså lite under mittenkurvan, men inget konstigt med det tyckte min BM
    FruSandra skrev 2012-06-05 10:11:43 följande:
    AKT83
    Ja va hos bm igår. Gått 35 fulla veckor o hade sf 31, ja har också fått göra TUL. Men anledningen till de "låga" sf måttet är att min är fixerad och ligger VÄLDIGT långt ner i bäckenet...
    Ja tror inte du behöver oror dej :) kram
    Min BM hade svårt att känna huvudet, hon trodde det kunde bero på att min livmoder är väldigt bakåtlutande och att huvudet är långt ned - men det var också normalt sa hon. . . enligt BM verkar ju allt vara "normalt". Men hon sa dock att nästa gång jag ska dit (21 juni) och hon inte kunde känna huvudet ordentligt så ska vi göra ett ultraljud för att se exakt hur bebisen ligger.

• Jamtlandstaus
    AKT83 skrev 2012-06-05 10:00:41 följande:
    Jag var hos BM igår, mitt SF mått som tidigare redan legat under kurvan hade nu dippat lite så det blir TUL på fredag. Dock var bebis fixerad och det kunde ev ha med det att göra att magen inte vuxit så mycket men det kan ju vara något fel också så lite orolig är jag. Har gått 36 fulla veckor idag och hade ett SF-mått på 32 vilket är lite skillnad från er andra. Med sonen låg jag något över kurvan så att jag är smal i övrigt borde inte vara orsaken.

Är du hemma föräldraledig med min 3,5 åriga son. Riktigt skönt faktiskt, bara det kan bli lite finare väder!
    Vad olika det verkar! Jag är i v.36 o har oxå ett SFmått på 32. Det måttet låg på undre delen av mittenstrecket på kurvan som min BM o hon tyckte att det var alldeles normalt. Mitt mått har förflytttat sig från mitt i mellan mittenstrecket o övre strecket till att nu vara i underkant av mittenstrecket...
    Får hela tiden höra hur liten jag är men tror själv att det beror nog mest på att jag bär mer inne i kroppen...jag är ganska lång så jag har väl en del utrymme att sprida ut det på
    BM tror dock inte att jag får någon jättebebis...
  • Jamtlandstaus
    SaJo81 skrev 2012-06-05 12:04:29 följande:
    Fick domen per telefon alldeles nyss, mina järndepåer/feritinvärden var tydligen inte alls bra så nu MÅSTE jag ta niferex, inte ens hemofer skulle hjälpa tydligen! Frågade vad jag ska göra till hjälp för toabesöken då eftersom jag tar lactulos varje morgon redan, fick till svar att jag ska äta torkade aprikoser/katrinplommon och linfrön SAMT lactulos!

Vad man får utstå! Allt det smakar skit enligt mig:(
    Har du provat phsylliumfröskal? Dom smakar ingenting o är väldigt effektiva!
    Gå bra att blanda ner i mat oxå, ex müsli, pannkakssmet, bröddeg, smoothies osv
  • anjiali

I vecka (32 + 1 ) 33 så hade jag 31 i symfysmått. Har halkat ner från över kurvan till närmare medelkurvan. Magen har inte sjunkit ner ännu. Skall dit om en vecka igen. Spännande. Tycker dock att magen växt en del och fortfarande inte sjunkit. Har fötter som sparkar utanför revbenen mot tutten :0. Bär magen långt ut. Nr tre är det så några muskler som håller in magen finns inte ;p ser större ut än vad livmodern är

Svar på tråden Juli bebis 2012