• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Nu har jag fått hem mitt hallonbladste men väntar nog till efter helgen med att ta första koppen, ska åka 60 mil till Göteborg för en trettioårsfest på lördag

• AKT83

Vad skönt att höra andra som också är "små". Min BM poängterade verkligen att vi bara kollar för att inte göra mig orolig och att det inte bör vara något konstigt.

Stackars er som har svårt för nummer två! Jag hade problem med sprickor i två år efter mitt förra barn och lärde mig då att äta vaniljyoghurt med två msk krossade linfrön blandat med phsylliumfrön till frukost varje dag. Har man i lite banan också så blir det riktigt gott. Mycket effektivt för att få det luftigare ;) en kiwi vid varje måltid är också bra.

• Maryveken

Missmurrig: Varför får du inte Ferinject?

Det fick jag idag. Det är 20 ml som kommer att verka under 10 veckor.
    Sjukt dyrt men det är det mest effektiva för att höja järnvärdet.
    2000kr för 20 ml MED högkostnadsskydd, men det är helt klart värt det. 

Mitt Ferritin ligger på 2 och hb på 95. Men det kommer ju nu att öka för att peaka under förlossningen om fyra veckor.

• Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-06-05 19:27:45 följande:
    Bragdoll
    Hemofer är också snällare mot magen :)
    Japp men det skulle inte hjälpa SaJo enligt BM, därför tipsade jag om Duroferon :)
  • froggyL

FruSandra: Hemofer e detbästa för magen om det funkar tillräckligt, men det innehåller en annan sorts järn och ger inte alls de höga nivåer som vi med ordentlig järnbrist behöver.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Maryveken: Shit vad dyrt. Förstår att de inte ger det i första hand. Då e jag nog hellre trött en period å ligger på gränsen...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • TiLo

Ibland är det bättre att ta två doser med niferex. Jag tar en om dagen på kvällen. Blir jag trög i magen så tar jag två istället och då bajsar jag så fint dagen efter. Kan vara värt att prova iaf

Svar på tråden Juli bebis 2012