• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Ja, fy sjutton. Min gubbe är nu på väg till IKEA för att köpa en byrå vi ska ställa in i minstingens rum, så jag får att göra idag oxå med att flytta kläder från gamla byrån som står i tvättstugan till den nya. Då bebis ska ha byrån i tvättstugan till sina kläder,där även skötbordet står. Måste tvätta nyinköpta kläder till bebis och lägga i lådorna med.

Jag har haft så sjukt ont i ryggen dom senaste dagarna och fått ont i ljumskarna oxå, vilket jag inte haft förut. Hade jobbiga förvärkar igår kväll, som jag fick andas mig igenom. Jag hoppas verkligen att inget händer nu, då hon ff ligger med huvudet uppåt.

Sajo81: Vet att det smakar skit med laktulos, hur många ml tar du? Jag tar 25ml två gånger om dagen, och det funkar hyffsat. Blir gasig som sjutton, men blir inte förstoppad iaf.

• EllaBella02

Hur har det gått Jämtland?! I ljumskarna har jag som ondast och har haft ett tag faktiskt. Men det är bara för oss att hänga i! Inte många veckor kvar nu och snart börjar nog det födas lite bebisar i den här tråden : )

• snoffsan08

Ja, det ska bli riktigt skoj och se sen hur bebisarna kommer i förhållande till sina BF oxå. Hur många som kommer redan nu i juni och vilka som kommer på utsatt BF och dom som får vänta till augusti. Jag undrar hur många det är som redan fått från denna tråd. Jag vet bara två.

• Sladdis

Jag tar också lactulos. 15 ml både morgon och kväll. Fungerar bra. Annars är jag som en stenkista i magen pga niferexen. Dock känner jag inte att det smakar äckligt för jag blandar mitt i saft. Det sa de på mitt apotek att det var ok.

• snoffsan08

Jaha, ja det är ju smart. Jag sväljer mitt rakt upp och ner, får kväljningar typ var 3e var 4e gång. Kanske ska ta det med saft istället då.

• Jamtlandstaus
    EllaBella02 skrev 2012-06-06 11:18:17 följande:
    Hur har det gått Jämtland?! I ljumskarna har jag som ondast och har haft ett tag faktiskt. Men det är bara för oss att hänga i! Inte många veckor kvar nu och snart börjar nog det födas lite bebisar i den här tråden : )
    Det är lugnt, inga nya slemmiga delar som lossnat Flört. Haft molvärk hela natten men de har inte varit i samband med sammandragningar så jag misstänker att det är förvärkar bara, helt borta nu.
    Tänker ha semester några veckor till! Skrattande Behöver den här tiden för att ordna det som behövs! Har ingen spjälsäng, inte packat BB-väska, har inte tillräckligt med baskläder, har inte städat, inte monterat garderoben som behövs för att packa upp 4st flyttkartonger som står i sovrummet mm mm mm Solig
  • EllaBella02

Okej, få håller vi tummarna att bebis stannar några veckor till så du hinner fixa och trixa lite till : )

• Tekla78

På tal om slemproppen, när min systerdotters gick (2008) och hennes BM sa att det nog inte var långt kvar så tog det ca 3v för bebisen att komma efter det. Den kan tydligen återbildas också, så i detta med förlossningar och hur de startar vet man aldrig!

• cesse26

Tror inte man ska stirra sig blind på sf måtten . Ligger på den högre kurvan trodde det var en rätt stor bebis men på tul låg han bara på medel vilket var fullt normalt , dem beräkna att han kommer väga 3500

Svar på tråden Juli bebis 2012