• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Tänk att det kan vara så olika med sf måtten, jag frågade bm med en gång om när man börjar bli orolig om det är en jättebebis som kommer. Men hon trodde inte det just nu även om jag skuttat iväg mycket på kurvan nu. Hon sa att det även kan bero på om man har mycket fostervatten tex. Så det säger ju inte allting om bebisens storlek heller.

• Jamtlandstaus

Undrar just om min slempropp börjar lossna... hade lite brunrött slemmigt i trosan i kväll.
    Hoppas det inte betyder annat än att kroppen börjar göra sig redo att släppa ut lillan om en månad!
    Någon mer som fått liknande?

• anjiali

Tyvärr känner jag inga ilningar eller tryck neråt eller slemmiga flytningar. Bebis är så högt upp nu så snart kan man skymta den om man tittar ner i svalget.
    Vill också känna ilningar !

Har haft ett par dagar då bebisen varit lite lugnare i magen. Men igår em/kväll tog det fart. Höll på i mer än tre timmar att böka gärnet där inne. Undrade så vad som hen gjorde :D . Verkade som om det var svårt att hitta en bekväm position där inne.

Idag blire Ikea igen. Dags att inskaffa garderober för att kunna fortsätta boa och fixa.

• SaJo81

usch och fy! (känner att jag bara skriver när jag ska gnälla, så förlåt) igår tapetserades äntligen vårt sovrum vilket betydde att det var ganska mycket fix och don hela kvällen! höll på att greja hemma från att jag kom hem vid fem till klockan ett i natt och idag ska vi fortsätta!men shit jag har sååå ont i ryggen nu! speciellt ischias besvärar mig nu tyvärr....
    idag blir det la mest plock och skräpsläng iofs, tavlor ska upp, lådor som ska rensas, skit som ska slängas!

det blev i alla fall riktigt fint i sovrummet! nu vill jag bara åka till ikea och köpa dom sista grejerna med:P  

• En liten
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-06 00:24:13 följande:
    Undrar just om min slempropp börjar lossna... hade lite brunrött slemmigt i trosan i kväll.
    Hoppas det inte betyder annat än att kroppen börjar göra sig redo att släppa ut lillan om en månad!
    Någon mer som fått liknande?
    Hehehe
    När jag väntade lillan kom verkarna och vattnet gick några timmar efter att slemproppen gått. Men är det rött ska du ringa in. Är det brunt är det lugnare men du kan nog räkna med att det tar inte en månad....Förvånad
  • En liten
    AnnA1985 skrev 2012-06-06 07:06:21 följande:

ilat i underlivet hela kvällen igår och långt in på natten...
    fler som känt liknande? 

Jepp igår hade jag ilningar i mängder. Jag trodde hon skulle trycka ut sig själv Glad. Men jag har inga sd eller värkar som jag känner av och hon är kvar i magen.
    SaJo81 skrev 2012-06-06 09:33:40 följande:
    usch och fy! (känner att jag bara skriver när jag ska gnälla, så förlåt) igår tapetserades äntligen vårt sovrum vilket betydde att det var ganska mycket fix och don hela kvällen! höll på att greja hemma från att jag kom hem vid fem till klockan ett i natt och idag ska vi fortsätta!men shit jag har sååå ont i ryggen nu! speciellt ischias besvärar mig nu tyvärr....
    idag blir det la mest plock och skräpsläng iofs, tavlor ska upp, lådor som ska rensas, skit som ska slängas!

det blev i alla fall riktigt fint i sovrummet! nu vill jag bara åka till ikea och köpa dom sista grejerna med:P  
    Men lilla du, har du nu så ont så borde du vila. Det är iof lättare sagt än gjort. Men skit i lådor och annat och vila om du har ont. Maken får ta det eller det får stå kvar till tiden efteråt. Jag har glömt bort om du kommer ha stora barn hemma på sommarlov också annars hittar du säkert lite tid när liten har kommit. Du måste ha ork sista tiden.
    Det är inte hela världen om det är lite skräp kvar och allting är inte perfekt hemma. Liten i magen kommer inte minnas det sen i alla fall...Oskyldig
    Vi har inte fått upp tavlorna och vi flyttade in och helrenoverade för ett år sedan.... Jag har tom vissa lister hemma som inte är målade.... Men det är ingen som har märkt något när jag påpekar det! Glad
  • SaJo81
    En liten skrev 2012-06-06 09:44:22 följande:
    Men lilla du, har du nu så ont så borde du vila. Det är iof lättare sagt än gjort. Men skit i lådor och annat och vila om du har ont. Maken får ta det eller det får stå kvar till tiden efteråt. Jag har glömt bort om du kommer ha stora barn hemma på sommarlov också annars hittar du säkert lite tid när liten har kommit. Du måste ha ork sista tiden.
    Det är inte hela världen om det är lite skräp kvar och allting är inte perfekt hemma. Liten i magen kommer inte minnas det sen i alla fall...Oskyldig
    Vi har inte fått upp tavlorna och vi flyttade in och helrenoverade för ett år sedan.... Jag har tom vissa lister hemma som inte är målade.... Men det är ingen som har märkt något när jag påpekar det! Glad
    jo jag vet, vi har varit utan lister och tapeter i det rummet i 1,5år!!! så det var på tiden att få ordning där lite....nej jag hoppas väl att karln tar allt det tunga arbetet idag,han har en kompis som kommer hit idag och ordnar till våra uttag med (flyttat på några) han kanske kan hjälpa till med lite tyngre grejer! 
    behöver tyvärr tvätta också och vilken dag passar bättre än den som man e ledig på? imon ska jag ju jobba igen!
    jaja, jag ska i alla fall alldeles strax fixa gröt till mina gossar sen får dom sova middag så jag kan vila på soffan en sväng=) 
Svar på tråden Juli bebis 2012