• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia
    Tekla78 skrev 2012-06-06 16:19:17 följande:
    På tal om slemproppen, när min systerdotters gick (2008) och hennes BM sa att det nog inte var långt kvar så tog det ca 3v för bebisen att komma efter det. Den kan tydligen återbildas också, så i detta med förlossningar och hur de startar vet man aldrig!

Jag tappade oxå bitar av min några veckor innan sonen kom 2009, dock utan blodstrimmor. Jag kommer inte ställa in mig på förlossning om jag upptäcker bitar snart.men det är ju olika som du säger!

nån som har under 30 dagar kvar nu? Jag har 32 kvar idag... känns som att när man är under 30 så är det fritt fram för bebisen :) Dock inte till helgen för då ska sambon upp till Karlstad och hjälpa sin lillebror att flytta hem till skåne efter 3 års studier.   
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • MissMurrig

Min slempropp kom i bitar sist, jag tror den första biten lossnade runt 2-3 veckor innan bebisen kom ut. Min hade inga blodiga strimmor, men det var i duschen/badet, så den kanske "tvättades"? De bitarna såg ut som lite gulaktiga snorkråkor... jag är så frääääsch  Men som sagt, det kan ju dröja länge innan bebisen kommer trots att slemproppen lossnat.

Jag vill bara att bebis ska hålla sig inne tills midsommar iaf, sedan är det OK om den kommer, men den ska helst vänta en vecka till efter midsommar, för jag har lite lektioner den veckan  

• TiLo

JAg fick tipset att blanda i en tsk sylt i laktulosen. Det funkar jätte bra.

• anjiali

Ju mer vi boar och fixar här hemma desto rörigare blir det. Kommer aldrig bli färdig .... Känns som vi borde börjar med en gång vid plus på Stickan för att hinna klart.

Mannen försöker montera garderob, hör hur han svär där inne :-/.... Verkar gå så där bra. Jag har monterat stolar och lådor. Hållt på sen nio på morgonen och känner mig rätt slut.

• Tekla78

35 dagar kvar Sonen kom 7dagar innan BF och statistiskt sett kommer 2:an 2-3 dagar innan 1:an. Gissar på att han kommer 3-4:e juli (BF 11/7) då nästa fullmåne inträffar då. Gissar jag rätt har jag 28 dagar kvar

• chess07

36 dagar kvar till BF här! En väninna till mig ska ha om 1 vecka och hon födde sin grabb för 1 vecka sen, från första värk tog det 4 h tills han var ute! Å det var första barnet!

Nu har jag en fundering som förstföderska!
    Har sen igår fått ett ökat tryck mot ändtarmen, bebis är enligt barnmorskan igår fixerad. Men de här trycket har jag inte känt tidigare, känns som man behöver gå på toa fast det inte finns något att "trycka ut" Tungan ute, är lite obehagligt om man ska uttrycka sig så. Har haft en del förvärkar sen i helgen men idag är det lugnare.

Fler som har sånt tryck i rumpan?

• anjiali

Nope ! Inge tryck någonstans.

Jag har fått båda mina flickor i v 39 men vågar inte hoppas på att denna kommer tidigare.
    Pratade med en mamma igår som fått de två första lite tidigare och trean kom 18 dagar över tiden :-/.....
    Kommer få ett totalt psykbryt om jag går över så !!! Hua. Om det blir v 39 igen så är det "bara" ca 4 veckor kvar.

• froggyL
    anjiali skrev 2012-06-06 18:33:00 följande:
    Ju mer vi boar och fixar här hemma desto rörigare blir det. Kommer aldrig bli färdig .... Känns som vi borde börjar med en gång vid plus på Stickan för att hinna klart. Mannen försöker montera garderob, hör hur han svär där inne :-/.... Verkar gå så där bra. Jag har monterat stolar och lådor. Hållt på sen nio på morgonen och känner mig rätt slut.

Känner igen mig precis. Det tar liksom inte slut.
    Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012