• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    SaJo81 skrev 2012-06-07 08:07:04 följande:
    Vecka 34+0 idag! Sex veckor kvar och jag är förbaskat trött på det nu!
    Det blir kanske bättre iofs när man får sluta arbeta men har ju inte sökt gp fören till midsommar så jag har två veckor kvar att arbeta först och Faaan vad tungt det börjar bli, underlättar ju inte direkt att ma inte får sova ordentligt på nätterna heller...

På lördag ska jag på möhippa, tur att det är en lugn möhippa för hur hade jag orkar annars? Följer ju inte med ut och festar och så men ska ju i alla fall vara med från klockan elva och middag äter vi vid sju på kvällen så man är ju ändå borta hela dan!

Tur i oturen på nåt sätt att den andra möhippan jag var bjuden på blev förflyttad till en dag ja inte kan för jag vet fasiken ute om jag hade orkat en till!

Bröllop ska vi gå på med den sista juni! Kommer vara hyfsat höggravid och har fortfarande inte hittat nåt att ha på mig då! Fasen va svårt det e att hitta en snygg klänning som passar över magen! Någon som har bra tips?
    Börjar hålla med om att det börjar bli jobbigt att vara gravid, jag längtar så innerligt efter lill*n så jag vill bara att det ska sätta igång. Har flera kollegor som fått sina barn också så det gör inte längtan mindre!

Angående klänning så köpte jag en enkel fin tunika på H&M :
    www.hm.com/se/product/97157
    Det beror ju på hur finklädda ni skall vara såklart! Men den fungerar jue med ett par sköna leggings. Dessutom är den så bra över bysten så den blir toppen att ha efteråt också när man ska amma, lätt att dra ned Flört
  • chess07
    Tekla78 skrev 2012-06-06 22:01:02 följande:
    Chess, om du är orolig, haft mycket förvärkar och har ett ökat tryck tycker jag att du ska ringa och prata med förlossningen för säkerhets skull. Det skulle jag ha gjort. Hellre en gång för mycket än att plötsligt föda i hallen om inte annat kan de stilla din oro...
    Kan inte kalla mig orolig direkt, undrar mest om det är normalt då jag aldrig varit gravid förut Tungan ute
    Min BM sa i förrgår när vi pratade om förvärkarna att om förlossningen sätter igång så gör man inget för att stoppa den nu ändå. Går in i v 36 imorrn.
  • En liten
    SaJo81 skrev 2012-06-07 08:07:04 följande:
    Vecka 34+0 idag! Sex veckor kvar och jag är förbaskat trött på det nu!
    Det blir kanske bättre iofs när man får sluta arbeta men har ju inte sökt gp fören till midsommar så jag har två veckor kvar att arbeta först och Faaan vad tungt det börjar bli, underlättar ju inte direkt att ma inte får sova ordentligt på nätterna heller...

På lördag ska jag på möhippa, tur att det är en lugn möhippa för hur hade jag orkar annars? Följer ju inte med ut och festar och så men ska ju i alla fall vara med från klockan elva och middag äter vi vid sju på kvällen så man är ju ändå borta hela dan!

Tur i oturen på nåt sätt att den andra möhippan jag var bjuden på blev förflyttad till en dag ja inte kan för jag vet fasiken ute om jag hade orkat en till!

Bröllop ska vi gå på med den sista juni! Kommer vara hyfsat höggravid och har fortfarande inte hittat nåt att ha på mig då! Fasen va svårt det e att hitta en snygg klänning som passar över magen! Någon som har bra tips?
    Hur gick det igår? Lyckades du vila lite?
    För bröllopet har jag inget bra tipps. Men jag köpte en klänning på vertbaudet som även finns på laredoute postorder. Den är lätt i bomull och skön att ha på sig. Det blir snyggt med ett par leggings in under med lite spets om du gillar det. Den ser lite strand-klänning ut på bilden men jag har haft den på jobbet med leggings och jeans. Ett par snygga klackar om du orkar piffar upp  oxå.
    den franska hemsidan kan man se klänningen är här:
    www.laredoute.fr/vente-robe-ceinturee-de-grossesse.aspx&documentid=999999&categoryid=111137974&customertarget=0&numberpage=1&offertype=0&pos=12_n_n_n_n_n_n&prodcolor=1

Den är inte så dyr heller för en klänning att ha bara en gång. sedan kan du säkert sälja vidare den under sommaren!

• En liten
    ToKar skrev 2012-06-06 21:59:53 följande:
    Nu är det vetekudde, alvedon och sängläge som gäller. Appen på mobilen menade allvar när det stod att förvärkarna ändrar karaktär... Hualigen... ont ont ont...

Hoppas kuren hjälper och att det släpper snart... 46 dagar kvar för mig så ikväll vill jag inte ha ut nån bebis. Smärtan vore ju mer välkommen om sisådär 25-40 dagar...

Ang. tryck så hade jag det tidigt förra graviditeten... Nu är det inte lika illa. Bara när förvärkarna kommer och huvudet trycker neråt.
    Hoppas att det släppte och att du fick sova lite.
  • spillerkillern

Jag är så irriterad på min arbetsledare nu. Jag fick blanketter från försäkringskassan för en månad sedan om inkomstuppgifter som min arbetsledare ska fylla i för att jag ska få ut graviditetspenning. Har nu fått reda på att blanketterna ligger kvar på hennes bord orörda! Till saken hör att min BM tycker att jag ska ta GP på heltid från och med nu pga jag har svårt att utföra mina arbetsuppgifter.. jag har ju hört talas om att försäkringskassan har långa handläggningstider också så jag behöver inte en sävlig arbetsledare nu.

• MissMurrig

Ja det förstår jag att du är! Försäkringskassan har väl minst en månad på sig efter att DE fått in papperna? Vet att det tog lång tid för mig sist...

• Charlottetott

Här är också några mamma kläningar för billig peng!
    Vet inte om du tycker dom är för enkla men lägg lite pengar på accsoarer  istället (som du kan använda efter grav) så kan de bli jätte fint.

http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-klaenning-moerkbla-909816/?type=image

http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-klaenning-bla-903142/?type=image

http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-trikaklaenning-svart-911916/?bundle=3285015&type=image 

• SaJo81

Tack alla för länkar till fina klänningar:) gillade alla men tror att den i mitten från bonprix var mest jag:) ska kolla lite noggrannare när jag kommer hem till datorn:) hur är dom med storlekarna på bonprix? Tycker det e svårt att veta vad man ska ha för storlek nu!

Apropå vilan så ja! Jag vilade nästan hela dagen igår, det var välbehövligt och skönt! Idag sätter Karln upp tavlor och fixar uttagen sen hoppas jag på lite skattepengar idag eller imon så jag kan åka till Ikea och köpa det sista!

• SaJo81

Japp dom börjar betala ut idag men man kan ju lika gärna få dom nästa vecka eller så:) får se om jag hinner få mina innan midsommar, blev granskad och enligt tjänstemannen jag hade kontakt med så KANSKE ja skulle hinna få dom i alla fall eftersom jag hann skicka in alla papper innan maj var slut, min man får ju sina i alla fall och han får lite mer än vad jag skulle få:)

Svar på tråden Juli bebis 2012