• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Önskar ingen midsommarbebis jag, iaf inte den 24:e, för då fyller ju pappan år. Men det börjar nästan kännas som att den kommer snart. Har betett sig helt tokigt i magen ikväll. Har filmat. E så kul å kolla på sen. Gick in i v.37 idag. Ang. Sjunkande magar...gör de det när man e omföderska? Så tidigt alltså. Många ggr fixerar ju sig bebisen på omföderskor först vid förlossningen..

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Bragdoll
    froggyL skrev 2012-06-07 23:00:28 följande:
    Önskar ingen midsommarbebis jag, iaf inte den 24:e, för då fyller ju pappan år. Men det börjar nästan kännas som att den kommer snart. Har betett sig helt tokigt i magen ikväll. Har filmat. E så kul å kolla på sen. Gick in i v.37 idag. Ang. Sjunkande magar...gör de det när man e omföderska? Så tidigt alltså. Många ggr fixerar ju sig bebisen på omföderskor först vid förlossningen..
    Alla mina (detta är tredje) har fixerat sig tidigt. Så jo det händer, men har också hört att det kan fixeras sent i graviditeten. Jag är jätteglad för det iaf, för min foglossning blev otroligt mycket bättre efter fixeringen.
  • Sladdis

Jag ska få den 11:e och min har inte sjunkit alls. Har jättesvårt att få luft. Känns som om magen är ända uppe under hakan. ;)

• Lenafena
    anjiali skrev 2012-06-07 22:22:05 följande:
    En fråga ! Har bf 16:e och undrar om ni som ligger där omkring har en mage som sjunkit ??? Min är gör högt upp fortfarande. Vill gärna att den vandrar mer lite.

Imorgon skall jag och mannen till götet och gå på bio, äta på restaurang och sova på hotell . På lördag blir jag hela 35 år, så då blir det kalas. SEN får bebis gärna komma om någon vecka efter det. Runt midsommar vore väl ok ??!! Kommer aldrig hinna boa färdigt ändå .
    Jag har bf den 15e juli och magen har sjunkit nu. Bebis fixerade sig i helgen och det kändes :) Var hos bm igår och sf-måttet var detsamma som för två veckor sedan, 34.  Hon sa att det är normalt när bebisen har fixerat sig och magen sjunkit, och att det nu är det här måttet som är utgångspunkt. Det är skönt att kunna andas igen, fast den där vidriga halsbrännan är kvar :/
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • MissMurrig

Det blev en Ullaredtripp igår! Och inte alls mycket folk, man kunde nästan gå helt fritt omkring och kolla på grejerna. Så skönt! 
    Köpte den berömda Lejonfilten, stod och velade mellan den, och en helvit, och en med Nalle Puh, men mamma övertalade mig att ta Lejonfilten. Sedan blev det lite nya dinappar till sonens "gamla" flaskor. Solskydd och sparkskydd till bilen, Sol- och regnskydd till vagnen. Men som vanligt, massa pengar gick åt, men jag kom inte hem med ens 2 fulla stora kassar.... Hmmm...

Och kom på idag att jag hade skickat in till Bolibompas dagens grattis på sonens födelsedag i lördags, vi glömde kolla på det. Så jag kollade idag på nätet, och han hade kommit med! Vi satt här och kollade nu, min son kollade på klippet säkert 6 ggr

Det är den sista om det är någon som vill se Leo 3år: 

svt.se/2.99127/namnsdagshuset

• En liten

Jag sitter och väntar vid korridoren på förlossningen. Riktigt mysigt faktiskt alla ler och verkar så lugna. Jag har möte med anestesistläkaren så det är därför jag är här. Längtar riktigt till min tur

Inatt drömde jag dock att jag blev igångsatt och det gick riktigt dåligt

• spillerkillern
    En liten skrev 2012-06-08 08:45:57 följande:
    Jag sitter och väntar vid korridoren på förlossningen. Riktigt mysigt faktiskt alla ler och verkar så lugna. Jag har möte med anestesistläkaren så det är därför jag är här. Längtar riktigt till min tur
    Inatt drömde jag dock att jag blev igångsatt och det gick riktigt dåligt
    Oj Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • chess07
    Bragdoll skrev 2012-06-07 23:30:14 följande:
    Alla mina (detta är tredje) har fixerat sig tidigt. Så jo det händer, men har också hört att det kan fixeras sent i graviditeten. Jag är jätteglad för det iaf, för min foglossning blev otroligt mycket bättre efter fixeringen.
    Här blev foglossningen otroligt mycket bättre för några veckor sen när h*n lade sig med huvudet ned och nästan som bortblåst nu när h*n fixerat sig!

Jag har BF 12/7 och tycker inte magen sjunkit trots fixering. Har också hört från många att den kanske inte alls sjunker innan förlossningen.
  • JennyL88

Var på TUL tidigt i morse och kollade in min fina bebis.
    Min moderkaka hade flyttat på sig och ligger som den ska så de blir inget planerat kejsarsnitt!!
    Känns jätte skönt..
    Bebis såg väldigt välmående ut och vägde 1942gr...32+2(v.33)
    Var väldigt häftigt och se stora kroppspulsådern och de snabba lilla hjärtat.Hjärta

Herregud vad jag längtar efter vår älskade bebisBaby

Svar på tråden Juli bebis 2012