• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Usch det gick inget vidare imorse trots allt. Så fort vi började prata om förlossningen så började tårarna att rinna. Jag vill verkligen inte att det blir som förra gången. Jag är heldre gravid resten av mitt liv. Vi har det bra med våran prinsessa, vi behöver inte en till:$

• Trolla75
    En liten skrev 2012-06-08 11:04:35 följande:
    Usch det gick inget vidare imorse trots allt. Så fort vi började prata om förlossningen så började tårarna att rinna. Jag vill verkligen inte att det blir som förra gången. Jag är heldre gravid resten av mitt liv. Vi har det bra med våran prinsessa, vi behöver inte en till:$
    Kram! Du ska se att det kommer att gå jättebra den här gången.

Jag skulle vilja rekommendera dig att läsa "Föda utan rädsla"
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • EllaBella02

Måste vara sjukt jobbigt att vara så rädd. Det enda jag kan tipsa om är att försöka släppa det och bara ta en halvtimme, timme, minut eller sekund i taget. Det som har hänt har hänt, och vi kan inte ändra det, och det lever endast i ditt minne och dina tankar. Framtiden kan vi inte veta någonting om än, så försök om det går att vara här i nuet och låta oron vila. Allt går kanske helt utan problem, och då har du slösat massor med viktig energi. Håller tummarna att allt går jättebra!

• grahnkotten

Det kommer gå bra ska du se! Men förstår att det är jobbigt. Jag kan bara hålla med ovanstående talare om att boken "föda utan rädsla" är kanon bra! Jag blev lugn av den och tyckte att den var saklig och mycket bra! Det är en sjukgymnast och doula som har skrivit boken. Hon heter Susanna Heli.

Själv ska jag snart bege mig mot Ullared, hoppas att orken håller! Har försökt att vila mig nu på förmiddagen! Efter Ullared åker vi ner mot mina föräldrars stuga och ska njuta där i några dagar! Så då hinner jag vila upp mig om inte annat! =)  
    Ha en härlig helg!

• anjiali

Tänker att magen kanske kunde sjunka även om bebisen inte fixerat sig ??? Men så kanske det inte funkar.

Inga skattepengar idag heller. Hade suttit fint med allt vi skall göra i helgen.
    Ha en fin helg allihopa och ta hand om alla fina magar !

• FruSandra

Jag har pratat med min bm nu.. Ja har så sjukt ont i mina svullna fingrar och har ingen styrka i händerna vilket resulterar i att ja tappar saker o ting.
    Hon säger att de förmodligen är karpaltunnelsyndrom vilket är jätte vanligt, så nu väntr ja på att få en till till en arbetsterapeut (?) för att pröva ut skenor..

• snoffsan08
    En liten skrev 2012-06-08 11:04:35 följande:
    Det kommer nog gå bättre denna gång ska du se. Hoppas du får det stöd och den hjälp du behöver från dom runt omkring dig. Kram {#emotions_dlg.flower}
    anjiali skrev 2012-06-08 12:22:04 följande:
    Tänker att magen kanske kunde sjunka även om bebisen inte fixerat sig ??? Men så kanske det inte funkar.

Inga skattepengar idag heller. Hade suttit fint med allt vi skall göra i helgen.
    Ha en fin helg allihopa och ta hand om alla fina magar !
    Grattis i förskott och hoppas du får en mycket trevlig helg!!
  • Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-06-08 12:00:23 följande:
    Det kommer gå bra ska du se! Men förstår att det är jobbigt. Jag kan bara hålla med ovanstående talare om att boken "föda utan rädsla" är kanon bra! Jag blev lugn av den och tyckte att den var saklig och mycket bra! Det är en sjukgymnast och doula som har skrivit boken. Hon heter Susanna Heli.

Själv ska jag snart bege mig mot Ullared, hoppas att orken håller! Har försökt att vila mig nu på förmiddagen! Efter Ullared åker vi ner mot mina föräldrars stuga och ska njuta där i några dagar! Så då hinner jag vila upp mig om inte annat! =)  
    Ha en härlig helg!
    Åh blir mer o mer sugen på en tripp ner till Ullared jag också!
    Annars är jag en stor motståndare till just det stället... Mest bara för att köpa köpa för att det är billigt, (jag har kvar duschcreme och schampooflaskor som jag köpte i början på 2001... *skakar på huvudet* Skäms och nej, kommer inte att använda dom... Men har inte heller kommit mig för att hälla ut och slänga dom heller... Jag är lite knäpp!

Men i alla fall, är otroligt sugen på Lejonfilten! vad kostar den?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012