• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-06-09 09:59:24 följande:
    Har era bebisar också börjat lugna ner sig lite i magen? Min puttar mest nu och det känns som om alla rörelser är längre ner. Känner rörelser någon gång i timmen typ. Ibland känns det som den bökar bakom blygdbenet liksom.
    Tror den rör sig ungefär lika ofta, men det är mest förflyttningar av foten eller handen istället för sparkar och buffar. Bök bakom blygdbenet har jag också och det är såå obehagligt. Kan det vara så att den vrider på huvudet då?

Såå skönt att gå på gravidmassage och få ligga på magen! Det var liksom som ett hål med skumgummi i för tuttar och mage så att man inte "tappade" ner magen. En sån vill jag ha hemma och sova på! :)
  • anjiali

Hejsan. Hade en mycket mysig kväll igår i götet med mannen min. Tyckte dock att bebisen var väl lugn i magen. Men när vi kom till hotellet så satte det fart i magen. Vet inte om det var den starka Thai maten. Kunde ta tag i delar av bebisen som stack ut :0. Hur tunt är lagret in till bebisen egentligen ??? Kändes papperstunt igår. Någon mys stund blev det inte tal om med den cirkusen i magen.

Dagens födelsedags kalas blev inställt. Min lilla tjej har fått magsjuka :-/... Hoppas slippa bli smittad denna gång. Känns inte så viktigt att fylla år ändå. Min stora dotter sa att jag fyllde 53 år :p... Hon vände siffrorna lite fel hehe :D

Hoppas ni mår bra !

• nilepile89
    anjiali skrev 2012-06-09 14:50:37 följande:
    Hejsan. Hade en mycket mysig kväll igår i götet med mannen min. Tyckte dock att bebisen var väl lugn i magen. Men när vi kom till hotellet så satte det fart i magen. Vet inte om det var den starka Thai maten. Kunde ta tag i delar av bebisen som stack ut :0. Hur tunt är lagret in till bebisen egentligen ??? Kändes papperstunt igår. Någon mys stund blev det inte tal om med den cirkusen i magen.

Dagens födelsedags kalas blev inställt. Min lilla tjej har fått magsjuka :-/... Hoppas slippa bli smittad denna gång. Känns inte så viktigt att fylla år ändå. Min stora dotter sa att jag fyllde 53 år :p... Hon vände siffrorna lite fel hehe :D

Hoppas ni mår bra !

vad bra att det blev en lyckad kväll :) tråkigt med magsjukan, att den går ännu =/ hoppas du slipper bli smittad.

• Charlottetott
    FruSandra skrev 2012-06-09 10:15:42 följande:
    Nä vi plasta runt hela mej, och sen hade vi gipsbindor (2paket) från Apoteket som vi la från sida till sida och klippte av..
    Så den är ihålig och har lixom ingen baksida..
    Ja vet inte riktigt vad ja ska göra med den.. Tänkte sätta den i en tavelram, ev spraya den guldfärgad och sen upp på väggen :)
    Var de två rullar gipsbindor? eller hur stora va paketen, var på apoteket och hon som jobbade hade noll koll.. Hon tog fram ett paket som såg väldigt stort ut, fick säkert plats typ 10 rullar. Svårt att tänka mig att de gick åt två sådaa stora för dig. Kostade 109:- tror jag.

Hon hade inte ens koll på om de var så dom såldes eller styckvis men hon prova o drog streckkoden på paketet och de kom de priset fram.. Men säljs de inte i mindre pack?
  • froggyL

Anjiali: låter helmysigt med Gbg-kvällen. Ang cirkusen....så har jag det hela tiden...vid varje rörelse i magen många ggr om dygnet. Rätt jobbigt i längden, ävensom det samtidigt e mysigt.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • smulan12

Min bebis är lika vild som innan tycker jag nog. Skillnaden är att det gör fruktansvärt ont ibland när han sparkar eller putar med gumpen, plus att han ligger långt ner så minsta lilla rörelse så trycker det på.. 

• En liten

Ikvall har jag klocka värkar Men nu har det lugnat sig. Min man springer ett Marathon imorgon så idag var vi upp tidigt och for iväg och kollade start parken. Sedan rensade jag ogräs, passade dottern och hennes vilda kompis. Packade upp alla barnkläderna upp till 18 månader. Städade gästrummet och bäddade då svärföräldrarna kommer och sover inatt.... Medans jag sedan lagade middag började jag inse att värkarna kom utan uppehåll..... Jag har lovat att han ska springa innan lillan kommer.

• nilepile89
    En liten skrev 2012-06-09 21:14:25 följande:
    Ikvall har jag klocka värkar Men nu har det lugnat sig. Min man springer ett Marathon imorgon så idag var vi upp tidigt och for iväg och kollade start parken. Sedan rensade jag ogräs, passade dottern och hennes vilda kompis. Packade upp alla barnkläderna upp till 18 månader. Städade gästrummet och bäddade då svärföräldrarna kommer och sover inatt.... Medans jag sedan lagade middag började jag inse att värkarna kom utan uppehåll..... Jag har lovat att han ska springa innan lillan kommer.
    oj då.. hoppas den lilla stannar ett litet tag till där inne då :O).
Svar på tråden Juli bebis 2012