• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

När jag besökte Frejabarnmorskan för att skriva instruktioner inför förlossningen frågade jag just om Cytotec. Hon svarade att i Östersund så används läkemedlet endast efter förlossningen för att livmoderns skall dra ihop sig om det blöder mycket, aldrig som värkförstärkare, det känns ju tryggt!
    Har tidigare fått Cytotec för att driva ut ett MA :-S så det kändes inte som ett lämpligt läkemedel för en gravid som vill behålla sitt barn...

Idag var det annars min tur att ta ut mig genom shopping, dock inte på Gekås Men för en jämte så blir Ikea o andra affärer ung detsamma då utbudet hemma i Ösd är så begränsat...
    Men nu har vi handlat spjälsängen med tillbehör o skötbädd +en massa annat småplock... Köpte en bröstpump oxå o det första klädplagget, en liten rosa pyjamas

• FruSandra
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-08 22:21:28 följande:
    När jag besökte Frejabarnmorskan för att skriva instruktioner inför förlossningen frågade jag just om Cytotec. Hon svarade att i Östersund så används läkemedlet endast efter förlossningen för att livmoderns skall dra ihop sig om det blöder mycket, aldrig som värkförstärkare, det känns ju tryggt!
    Har tidigare fått Cytotec för att driva ut ett MA :-S så det kändes inte som ett lämpligt läkemedel för en gravid som vill behålla sitt barn...

Idag var det annars min tur att ta ut mig genom shopping, dock inte på Gekås Men för en jämte så blir Ikea o andra affärer ung detsamma då utbudet hemma i Ösd är så begränsat...
    Men nu har vi handlat spjälsängen med tillbehör o skötbädd +en massa annat småplock... Köpte en bröstpump oxå o det första klädplagget, en liten rosa pyjamas

Så då blev de en tripp till sundsvall eller`?
    Vart i östersund bor du? 
  • FruSandra

jag vet att de här inte är bildtråden, men ja måste visa er vad jag och maken har gjort idag :D

De var itne alls så svårt som ja trodde de skulle va.. Visserligen behövde jag bara stå upp och maken plasta in mej och sen gipsa :D
    Tycler de blev superfint och ett minne att spara :D  

• anjiali

Jag har på gynavdelning givit cytotek till kvinnor som gjort abort eller fått missfall där fostret är kvar i livmodern. Vid abort ger man ett annat läkemedel först som skall avsluta graviditet sen cytotek för att starta utdrivning. Hade ingen aning om att det gavs till igångsättning :0 !!!
    Trodde även att men ger syntosynon efter förlossning för att livmodern skall dra ihop sig inte cytotek.

Bra att veta !!!

• Tekla78
    AKT83 skrev 2012-06-08 21:36:08 följande:
    Hej, var på TUL idag pga sjunkande SF-mått och då visade det sig att bebisen är ca 8 % större än förväntat. Den borde vara ca 2800 g tung men är istället ca 3050 g tung och jag är nu i vecka 36+2. Märkligt men gick tydligen inte att förklara. Tur att bebisen mår bra i alla fall och så håller vi tummarna att jag inte går över tiden för få blir det kanske en STOR bebis och det klarar jag inte av!!
    Det där med SF-mått verkar vara en ganska trubbig indikation. En kollega till mig hade ett SF-mått långt över det normala, men på TUL visade sig bebisen vara för liten i relation till ålder! Hon föddes ungefär vid BF och vägde då runt 2800g men var 53 cm lång tror jag.

FruSandra, den blev jättefin!

Imorgon ska jag på gravidmassage på en salong som heter Moonsun i Vasastan. De har en speciell bänk med hål för magen så att man ska kunna ligga ner på mage På eftermiddagen tänkte jag ta 3-åringen på bio och se Tiger-filmen. Hoppas han klarar av att sitta still i 1 1/2 timme, men annars är det ju bara att gå ut! Han har faktiskt sett filmer här hemma som varit dryga timmen och kunnat sitta still.
  • Jamtlandstaus

Läckert Fru Sandra med gipsavbildningen! Lindade ni gipslindor runt hela kroppen ovanpå plastfolie o klippte sedan upp i sidan för att få av den? Köper man sånt i hobbyaffärer?
    Vad ska ni göra med det?

Vår tur till Ikea blev ända till Uppsala då vi behövde ordna med sambons grejer nu när han kommer hem för gott
    Sitter hellre på långtur i bil nära honom än vara ensam hemma när det är så nära BF!

I Ösd bor vi mitt på Frösön

• grahnkotten

Vilken fin mage, fru Sandra!

Spenderade 1,5h på gekås igår, effektivt om jag själv får säga det! Hittade en massa fint! :) kroppen var slut efter detta och maken tyckte också att det räckte! ;) skönt att ha allt småplock å stora saker färdigt!

• EllaBella02

Har era bebisar också börjat lugna ner sig lite i magen? Min puttar mest nu och det känns som om alla rörelser är längre ner. Känner rörelser någon gång i timmen typ. Ibland känns det som den bökar bakom blygdbenet liksom.

• FruSandra

Jämtlandsstatus
    Åh min farmor bor på fröjagatan, där vid Ica :) jag har all min släkt där uppe och sen har vi sommarstuga i järpen :)

Nä vi plasta runt hela mej, och sen hade vi gipsbindor (2paket) från Apoteket som vi la från sida till sida och klippte av..
    Så den är ihålig och har lixom ingen baksida..
    Ja vet inte riktigt vad ja ska göra med den.. Tänkte sätta den i en tavelram, ev spraya den guldfärgad och sen upp på väggen :)

• FruSandra

Ellabella
    Min bebis är betydligt lugnare nu.. De började redan för ett par veckor sen.. Nu putar han mest med rumpan och ibland kan ja få mej en känga, men inte alls som förr...

Svar på tråden Juli bebis 2012