• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

Såg att någon nämnde fullmåne och att dom trode baby kom då! Googlade och fick upp att nästa fullmåne är den 3 juli och då är jag i v 38+1, passar mig utmärkt att bli mamma igen då Skrattande  Håller tummarna för det...

• nilepile89

Ja fullmåne har jag hört att de skulle vara vanligt, så här tror jag ju att man kanske får gå över 4 dagar isf den 2/8. Men hoppas ju på innan :)

• Charlottetott

sonen kom 9 dagar tidigtt. Jag har BF 12 juli, så den 3:e juli när de är fullmåne är 9 dagar tidigt och jag har tid hos BM för hinnsvepning den 2:a juli!! Hoppas de kan dra igång de=)

• EllaBella02

Då får vi hoppas att nästa fullmåne sätter igång oss. Jag har BF 8 juli så nästa fullmåne blir super : ) .... eller tidigare ; )

• MammaSandra1989

Min son kom när det var halvmåne och mamma har fött sina barn kring fullmåne/nymåne/halvmåne . Jag har ju bf den 9 juli men tror på den 11 juli :)

• Tekla78

Här kan man se månens lägen under 2012:
    www.kalender-365.se/manen/manens-lagen.html

Förutom fullmåne, står det nymåne, första kvarteret och sista kvarteret. Vad innebär de andra tre?
    Imorgon är det hur som helst "sista kvarteret"

En liten, hur går det för dig?

Jag börjar bli lite stressad över att jag inte har några amningskläder. Kommer inte alls ihåg hur jag gjorde sist och vad jag hade på mig. Amnings-BH och vanliga kläder? Jag har två amningslinnen och en amningströja, men sedan kommer jag inte ihåg att jag hade andra amningskläder. Eller... kanske jag hade vanliga linnen som jag drog ner och koftor över. jo, så var det nog...

• MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-06-10 10:21:52 följande:
    Idag välkomnar ja v 37 (36+0) 27 dagar kvar
    Jag med! Känner stressen! Han får komma tidigast midsommardagen. Jag har så mycket att göra! 
    Jag vet inte om jag är redo för att bli 2-barnsmamma. ÄR så trött redan, min 3-åring låter mig ju aldrig sova på morgonen, även om min smbo erbjuder sig att gå upp så är det bara jag som duger. Han skriker tills jag är klarvaken... hur ska jag klara en till? 

Men samtidigt längtar jag. I torsdags föddes ännu en kompis till bebisen i magen. 4e bebisen på 2 månader, min blir nr 5, i denna kullen alltså, allt som allt så är det 13 barn i vårt kompisgäng, den äldste 3,5år Jätteroligt att vi är så många som umgås som har fått barn samtidigt! 
  • nilepile89

vad roligt när det är många vänner som får barn runt samma tid :) här är det inga i våran vänkrets men det kan ju bero på att många har av och på förhållanden och alla har inte flugit ur boet själva ens ännu. Får la se när den första efter oss kommer :) men hade vart trevligt med någon mer iaf :)

• anjiali

Jag skriver gärna upp mig på datumet när det är fullmåne. Då är jag 38 fulla veckor :D

Mitt boande har gått över styr. Har så mycket idéer och planer. Min stackars man ser smått uppgiven ut. Idag engagerade jag hela familjen som var här och fikade. Dom fick bära och släpa möbler. Borde finnas skyltar att sätta på dörren. Istället för varning för hunden borde det stå, varning för boande gravid kvinna . Ingen går härifrån utan att fått hugga i och göra något.
    Vi får visserligen gjort mycket mer än vi gjort på år och dar. Men måste nog spara på mannen lite.
    Ps: imorgon skall jag köpa spackel och målarfärg :p

Svar på tråden Juli bebis 2012