• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Välkomnar nya till gruppen :D ingen nämnd och ingen glömd.

Engla80 : skönt att allt annat var bra. Det kommer säkerligen rätta till sig med tiden och ni slipper operation.

Nu tror jag man kan komma in på mitt konto. Men det finns inget att se :p.

• LitenR

aah....
    plötslig känner jag mig aningens stressad...

Var på mitt tredje tillväxtultra idag pga graviddiabetes, och bebisen är fortfarande för stor..
    Så nu ska jag på nästa tillväxulltra om två veckor igen, samtidigt som sista rutinultrat görs, och då kommer det också bestämmas om jag ska bli igångsatt då den veckan eller vänta någon vecka till och sen ta kejsarsnitt..

en sak är då säker, att till BF dagen, 16 Juli kommer jag inte att gå!
    Jag som har så mycket jag ska hinna göra före!!! Glad   

• anjiali

Å jag vill också föda innan den 16:e. Men självklart inte för att det är nått som krånglar. Tycket det börjar bli apsegt å tungt nu. Orkar knappt röra på mig. Men det måste jag för att ligga på soffan med två barn hemma som bara bråkar när dom inte har något att göra. Alla tips på aktivering av barn mottages gärna. Det känns som en evighet tills det är dags :-/... Kanske borde boka in en minitripp någonstans ??!

• HannaVirrpanna

Efterlyser också underhållning för 2åringar :)

Sajo81: var bor ni nånstans? Kommer ni söka större? Vi bor också i en trea (52kvm) och det är trångt och vi har bara ett barn :) ni gör det bra som håller ihop :) vi letar lite smått efter nått större men vi har väl inte riktigt hittat drömboendet än... Trivs himla bra i vår lilla skrubb!

Idag har jag varit på "absolut avslappning" 2 timmars behandling på spa :) speciellt för gravida. Fotbehandling, fotmassage, ansiktsbehandling, ansiktsmassage, handmassage, manikyr och portömning! Sjukt härligt! Fick av min sambo i födelsedagspresent :) väldigt välbehövligt!
    Tips! För det är väldigt värt pengarna!

• SaJo81

HannaVirrpanna: jo vi kollar också efter större men i Kungsbacka där vi bor är det förbannat dyrt med hus och vi trivs skitbra så vi vill inte flytta härifrån! Våran trea är aningen större än eran då 74kvm så pojkarna har eget rum och lill*n ska bo inne hos oss än så länge! Drömmen hade ju varit ett hus innan året är slut men man kan ju inte flytta för flyttandets skulle heller, man ska ju hitta RÄTT! Och för rätt pris :p vart bor ni?

• Tekla78
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-11 21:37:38 följande:
    Efterlyser också underhållning för 2åringar :)

Sajo81: var bor ni nånstans? Kommer ni söka större? Vi bor också i en trea (52kvm) och det är trångt och vi har bara ett barn :) ni gör det bra som håller ihop :) vi letar lite smått efter nått större men vi har väl inte riktigt hittat drömboendet än... Trivs himla bra i vår lilla skrubb!

Idag har jag varit på "absolut avslappning" 2 timmars behandling på spa :) speciellt för gravida. Fotbehandling, fotmassage, ansiktsbehandling, ansiktsmassage, handmassage, manikyr och portömning! Sjukt härligt! Fick av min sambo i födelsedagspresent :) väldigt välbehövligt!
    Tips! För det är väldigt värt pengarna!
    Wow, vad härligt! Jag var på gravidmassage i lördags 30min och det var såå skönt! Ska dit 21/6 också fast då en timme. De har en speciell bänk med hål för mage o tuttar så att man ska kunna ligga på mage. Underbart!

Idag har jag exakt 1 månad kvar. 30 dagar!!! Om 1 1/2 vecka välkomnar jag bebisen, dvs tidigast dagen innan midsommar eftersom avdelningen jag vill föda på inte tar emot innan v 37+0. Bara för det kommer jag säkert att gå över tiden massor :/

Var hos BM idag och alla värden var bra! Tog upp lite rädslor (just det, glömde cytotek-frågorna...), bl.a. att det ska gå för fort. Hon sa att normalt sett brukar man räkna med en halvering av tiden från första till andra barnet och att det nog inte skulle vara någon fara för mig. Och de få som det går riktigt fort för brukar känna det redan från början eller så brukar man känna på sig att man har tid liksom. Så skönt att höra efter en story som min kollega berättade. Med hennes andra ringde hon barnvakt på 1:a värken, 10min senare hade de barnvakt och åkte in direkt. De hann vara på BB i 10 min innan bebisen var ute. Verkligen inte mitt drömscenario även om jag såklart inte vill ha någon långdragen förlossning.
  • Alemonia

Nu har jag läst ikapp igen efter att inte ha tittat in här på en vecka.

När jag läser vad ni andra gör så känns det som jag ännu inte gjort något alls och jag har ju BF 2 juli.
    Babykläderna är hos svärmor för tvätt (hon erbjöd sig att tvätta dem) men skåpet de ska ligga i är tomt så när de kommer tillbaka är det bara att lägga in dem.
    Något boande har jag inte kommit igång med, det är knappt jag orkar med att göra allt det där vanliga för att hålla efter hemma men så jobbar jag heltid och kommer så att göra fram till midsommar och har på det en snart 4-åring som kräver sitt (samt är kvällspigg).
    Jag hoppas jag har ork och motivation när jag har semester sen men främst lite mera tålamod så jag inte blir irriterad för att det tar sådan tid när dottern hjälper till.
    Sömnbrister är det stora problemet så nu ska jag straxt ta och lägga mig så jag orkar upp vid 6 i morgon bitti.

• SaJo81

Alemonia: här jobbas det med heltid fram till midsommar, har två 2,5-åringar hemma med så jag vet hur det känns, har ingen ork alls men en jäkla massa måsten, dock ska jag antagligen få åka till Ikea och shoppa i helgen så det orkar man ju:) det är det sista boandet som behövs göras här förutom tvätta alla kläder men det känns ungefär lika spännande som att tvätta familjens resterande fyramedlemmars kläder :S

• FruSandra

Jahapp skit fotboll :(
    Imorn ska ja till arbetsterapeuten och pröva ut skenor.. De ser ut att bli skenor för både dag och natt...
    Nån mer som får karpaltubbelsyndrom?

• anjiali

Jag är ju hemma och har tid. Kanske inte så mycket ork som jag vill. Mina töser är ju "stora" 6 och 9 år så de klarar sig hyfsar förutom alla bråk de har. På torsdag får jag ett tredje barn. Då kommer barnens kusin, min systers dotter och hon stannar en vecka . Hoppas hunnit lite färdigt tills dess så vi kan hitta på andra saker.
    Har börjat lite smått med att packa väskan till bb. Men det är svårt då jag använder en del av sakerna. Men listan är skriven.

Dags att sova så jag äntligen skall till bm imorgon.

Svar på tråden Juli bebis 2012