• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Idag har det blivit lite shopping. Köpte skötbord, hylla till toan, lite små handdukar, korgar till hyllan och till under skötbordet, underlägg till skötbordet, en mobil att hänga ovanför sängen, blöjhink + påsar till den. Ja, det var nog allt. Planen är att fixa iordning badrummet ikväll med skötbord och allt : )

• FruSandra

Jag har redan boat klart.. Men skulle tänka mej att göra om allt igen då de va så
    Mysigt att vika alla bebiskläder :)
    Ja ska visserligen ta o sy ett babynest och en filt.. Men känner ingen motivation till de nu...

• Charlottetott

Min graviditet har varit betydligare lättare en första, till och med humöret och alla hormoner har varit bättre. Om man bortser från 12 första veckorna då undrade jag varför jag ens gift mig men mannen haha ;)

Men nu de sista dagarna har jag börjat känna att humöret är inte som de ska. Min man och min pappa jobbar ihop så dom skulle jobba lite igår så vi skull eåka upp till mina föräldrar.
    Kände att de skulle bli långtråkigt för mig och sonen att va där så länge så planerade in en tripp till badhuset..
    Mannen tyckte vi skulle åka i veckan... och jag kände hur ilsken jag blev!

När vi kommer upp till mina föräldrar så hoppar mina tjejkompisar fram och har dukat upp en babyshower där uppe. gissa om jag blev paff!!!!

Så självklart blev de inget badhus utan de blev mat, fika och en massa roliga lekar.. och en massa paket till bebisen! Så fina saker!! :) 

• Engla80

Då har vi gjort 3e och sista UL innan födseln nu och jo, njurbäcken på båda sidor verkar va förstora Rynkar på näsan Inte mycke och dom tror det kommer växa bort men det blir undersökning och UL på pojken efter födseln. Är dom då fortfarande förstorade får han förmodligen gå på antibiotika kurer och däremellan kontroller. Värsta senariot (som är ovanligt) är att han får bli opererad runt 2 års ålder.

Allt annat såg fint ut och han vinkade till oss på skärmen Glad

Själv boar jag genom att rensa, rensa och rensa... Vill bli av med en massa skräp som man bara slängt in i en hörna! Har bla börjat lägga ut dotterns kläder på Tradera så kanske får man en slant över till att köpa mer baby grejer för... Tungan ute

I veckan ska jag packa BB-väskan men vad packar man till sig själv för underdelar?? Kommer inte ihåg vad jag hade sist... Tar man mammabyxor eller vanlig byxor eller mjukis eller kanske klänning för att det inte ska spänna alls på magen??

• EllaBella02

Ska nog med packa väskan den hör veckan :) Här är min lista, säg till om jag glömt någonting: Myskläder Toalettartiklar Telefon Laddare Bebis kläder Bebis filt Tofflor  Cola Frukt Smågodis Mössa till bebis Underkläder Strumpor Amningsinlägg Amningsbh Bindor Böcker 

• EllaBella02

Måste tvätta alla bebissaker också : ) finns massor att göra och är redan i v 37. Är jag sent ute tycker ni? När blir man vara klar med allting tycker ni?

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-06-11 13:53:50 följande:
    Måste tvätta alla bebissaker också : ) finns massor att göra och är redan i v 37. Är jag sent ute tycker ni? När blir man vara klar med allting tycker ni?
    Tycker nog du är ute i lagom tid Flört

Packa ner något åt gubben också, tror inte att de får något att äta i dessa besparingstider ...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SaJo81

HannaVirrpanna: har bf 19:e juli här och vi bor trångt därav anledningen till varför jag boar tror jag! Måste rensa nåt in i h*lvete! Vi bor i en trea och har tvillingpojkar sen innan så för att vi alla ska få plats utan att man ska bo i en labyrint blir det mycket boande!

• SommarDahlia
    EllaBella02 skrev 2012-06-11 13:52:20 följande:
    Ska nog med packa väskan den hör veckan :) Här är min lista, säg till om jag glömt någonting: Myskläder Toalettartiklar Telefon Laddare Bebis kläder Bebis filt Tofflor  Cola Frukt Smågodis Mössa till bebis Underkläder Strumpor Amningsinlägg Amningsbh Bindor Böcker 

En sak som slår mig när jag läser din lista är att du inte skrivit kamera!! Nu kanske ni tycker det räcker med mobilkamera men om inte så vill man ju inte stå där utan när den lill* är nykläckt!

På CSK (kristianstad) får man inte blöjor till bebisen så det måste vi själva ta med, vet inte hur ni har det EllaBella02. Visserligen fick vi en påse från pampers eller libro på BB som innehöll lite blöjor men hinner bebisen kissa eller bajsa innan man fått den så står man där...
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • EllaBella02

Vilka bra synpunkter! Blöjor räknade jag kallt med att få där, med det kanske är som du säger bäst att packa ner några. Gubben min får ju packa ner lite kläder och något ätbart också : ) Kamera har vi faktiskt ingen förutom våra telefoner. Tack igen för era synpunkter!

Svar på tråden Juli bebis 2012