• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    anjiali skrev 2012-06-10 22:01:39 följande:
    Jag skriver gärna upp mig på datumet när det är fullmåne. Då är jag 38 fulla veckor :D

Mitt boande har gått över styr. Har så mycket idéer och planer. Min stackars man ser smått uppgiven ut. Idag engagerade jag hela familjen som var här och fikade. Dom fick bära och släpa möbler. Borde finnas skyltar att sätta på dörren. Istället för varning för hunden borde det stå, varning för boande gravid kvinna . Ingen går härifrån utan att fått hugga i och göra något.
    Vi får visserligen gjort mycket mer än vi gjort på år och dar. Men måste nog spara på mannen lite.
    Ps: imorgon skall jag köpa spackel och målarfärg :p
    Haha, jag har definitivt lust att boa, men har fått hejda mig då vi gör i ordning hallen och maken har kommit med önskemål om att vänta åtminstone tills garderoben är på sin rätta plats igen. Förhoppningsvis kan vi börja bära upp grejer från källaren nästa helg. Fast idag lyckades jag, helt otroligt, med konststycket att få maken att städa med mig fast vi var barnfria! (känns i bäckenet nu kan jag säga, jag som knappt haft bäckenproblem på flera månader eftersom jag tagit det så lungt pga sammandragningar)

Nu har jag budat hem en massa kortärmat till bebis i stl 50-56 och en massa amningstoppar från Tradera. Nu känner jag mig lugn igen ;)
    35+
  • froggyL
    anjiali skrev 2012-06-10 22:01:39 följande:
    Jag skriver gärna upp mig på datumet när det är fullmåne. Då är jag 38 fulla veckor :D Mitt boande har gått över styr. Har så mycket idéer och planer. Min stackars man ser smått uppgiven ut. Idag engagerade jag hela familjen som var här och fikade. Dom fick bära och släpa möbler. Borde finnas skyltar att sätta på dörren. Istället för varning för hunden borde det stå, varning för boande gravid kvinna . Ingen går härifrån utan att fått hugga i och göra något. Vi får visserligen gjort mycket mer än vi gjort på år och dar. Men måste nog spara på mannen lite. Ps: imorgon skall jag köpa spackel och målarfärg :p

Herregud. Förlåt. Men jag skrattade så tårarna sprutade. Långt efter jag läst klart. Mannen undrade vad det var och fick läsa. Jag känner igen mig så. Dock har jag inte engagerat andra i mitt boande, men hej kom å hjälp mig vad här boas. Mkt har ju med flytten att göra också, men inte bara. Men så fint å bra det blir när det blir klart. Vill ju få gjort så mycket det bara går innan man blir låst. P.s imorgon ska jag köpa krokar, lägga upp gardiner och annat smått å gott :)
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Anjiali, får man komma in på ditt konto förresten å ta en kik?

• SaJo81

Idag fick några av våra närmsta kompisar sin tös:) hon gick tio dagar över tiden så vi har väntat varje dag på ett mms:) nu är det bara 5,5 vecka kvar för egen del!

Också sjukt boa-sugen:) har precis fått tapetserat sovrummet och har lite smått som ska köpas in dit sen vill jag hinna måla om i köket och greja innan liten kommer:) ska spara lite av det tills jag går hem med gp om två veckor dock:)
    Näää nu måste jag sova, upp 05.15

• En liten

Hej, jodå jag är kvar, tack så mycket för omtankarna. Sov inte mycket inatt då jag var så rädd att bebisen skulle komma. Idag har jag hållit igång sedan sex imorse... Medans jag lagade lunch till mannen efter hans Marathon och hans föräldrar hade jag några rejäla värkar och kunde knappt stå. Men bebisen är kvar och det ska bli riktigt skönt att helgen är över och jag kan gå till jobbet imorgon och bara sitta

• eken

Ja detta med boandet, vi fick nycklarna till huset i torsdags och herregud vad vi (mannen och hjälpen) har målat..fått målat en hel undervåning på huset under helgen...tidsmässigt trodde vi det skulle ta längre tid. Så skönt. Nu på lördag går flytten. Så nu måste jag packa för fullt det sista. Mannen har även sista deadline på jobbet denna fredag...(inte så bra tajming med hus, målning, höggravid, jobb).

Hoppas bebben tittar ut antingen på BF den 3 juli eller runt dom dagarna...känner att vi måste få vila upp oss efter detta ;)

• anjiali

FroggyL: du är välkommen in på kontot är dock rädd för att det inte finns nått att se . Vet knappt vad jag har för inställning. Skall kolla under dagen på datorn. Våran dator har varit iväg på lagning och befinner sig nu hos min bror för formatering. Har en super seg och värdelös dator så länge. Är bara inne med telefonen och skriver på forum.

Första dagen på sommarlovet . Härligt !!! Stor tösen sover än !!! Tror min sann att jag bäddar ner mig en stund till.

• SommarDahlia

Jag blir så avis på alla som kan boa! Vi bor i en trerums marklägenhet i väntan på hus, trodde vi skulle ha flyttat innan sommaren men nu blir det nog förhoppningsvis i höst.Vi väntar på att en släkting ska flytta så vi kan köpa det huset. Vi har inget rum över till bebisen och visserligen flyttade inte vilgot in på sitt rum förrän han va nästan 1år så det är ju ingen brådis men jag VILL så gärna fixa å dona. Än syns det inte att här ska komma bebis men i helgen ska va sätta ihop spjälsängen så den är redo.  

Jag tycker antalet krämpor ökar å sömnatimmarna minskar... usch. Nu längtar jag så oerhört tills jag kan sova på mage, duscha stående, kunna göra något så litet som att sminka mig utan att behöva vila efteråt, ta på mig strumpor utan att bli svettig och sluta se ut som en svullen hamster i ansiktet. Med mera, med mera......

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • froggyL

Anjiali, står att jag e oinbjuden. Min presentation e urgammal. Blir inte att jag ändrar den heller när jag bara e inne med ipaden. FB tar all tid :)

• HannaVirrpanna

Hej alla mammor!! Jag har läst tråden ett bra tag nu och undrar om jag får hoppa in?

Jag har bf den 18 juli och har en tvååring sedan tidigare! Har varit mammaledig nu i en vecka och det är nästan tyngre än att jobba :) hur ska detta gå? :)

Jag läser att ni boar för fullt! Kul!! Jag håller på med rensning. Väldigt välbehövligt! Vi bor väldigt trångt så all plats som går att få är guld värt :)

Svar på tråden Juli bebis 2012