• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten
    snoffsan08 skrev 2012-06-12 09:33:19 följande:
    Vad spännande att det är så nära nu!! Har inte riktigt förstått mig på ert räknesätt ni har i Frankrike, fast att du har förklarat flera gånger Skäms  Du får vara rädd om dig, så du orkar ta i när det väl är dax. "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" Flört Ta lite i taget bara. Hoppas det känns bättre i ryggen idag. 
    Här i Frankrike anser man att BF dagen är v.41+1 medans man i Sverige anser att BF dagen är v.39+6 dvs 9 dagars skillnad.
    Detta innebär att har man inte fått barn på BF dagen i Frankrike blir man igång satt inom tre dagar.

Här på FL har jag därför ändrat till det officiella SVENSKA räknestättet för att få ett BF datum den 2/7 istället för det franska 11/7. Men dessa datum är ju teoretiska. Och barnet kan komma från v 38-42.

Däremot har min läkare sagt att jag antagligen inte kommer gå så länge utan han hotade mig med att säga att barnet skulle komma inom 10 dagar då jag såg honom sist. Jag antar att bara för att jag har varit så säker på att barnet kommer tidigt kommer jag nu gå till den 13/7 innan jag blir igångsatt dvs v 41+3....

Blev det klarare?
  • vermilion

Åh vad jag längtar tills min min sambo har semester! Han är så frånvarande så jag går av. Har bara lust att lämna honom just nu. Jag orkar inget alls, verkligen inget. Och han fattar inte det.
    GRRRAAAHHHH!

Brännbollskväll med sonens klass ikväll och jag vet inte om jag klarar det. Orkar inte stå och sitta med ihopklämd mage i en timme känns inte lockande.

Är det mycket gnäll nu eller är det mycket gnäll nu?

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • snoffsan08
    En liten skrev 2012-06-12 14:26:41 följande:
    Här i Frankrike anser man att BF dagen är v.41+1 medans man i Sverige anser att BF dagen är v.39+6 dvs 9 dagars skillnad.
    Detta innebär att har man inte fått barn på BF dagen i Frankrike blir man igång satt inom tre dagar.

Här på FL har jag därför ändrat till det officiella SVENSKA räknestättet för att få ett BF datum den 2/7 istället för det franska 11/7. Men dessa datum är ju teoretiska. Och barnet kan komma från v 38-42.

Däremot har min läkare sagt att jag antagligen inte kommer gå så länge utan han hotade mig med att säga att barnet skulle komma inom 10 dagar då jag såg honom sist. Jag antar att bara för att jag har varit så säker på att barnet kommer tidigt kommer jag nu gå till den 13/7 innan jag blir igångsatt dvs v 41+3....

Blev det klarare?

Hi hi hi, ja då är jag med. Konstigt att det är sån skillnad bara.
    Tack så mycket för förklaringen. Glad 
  • millifjor

Nu har jag druckit hallonbladste i typ 3 dagar, tycker att sammandragningarna blivit intensivare än förut, sen vet jag iofs inte om de hade blivit det ändå eller om det är teet som gör det får se om min livmoder blir vältränad nu då inför förlossningen

• HannaVirrpanna

Fy fan vad jag blir deppig!! Fick idag reda på att det inte bara är EM i sommar utan även OS!!!! Jag tror jag kommer att börja grina!

• EllaBella02

Jag vill med ha hallonbladste! Undra om det finns i vanliga hälsokostbutiker, och inte bara på nätet.

• Hera78
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-12 17:53:16 följande:
    Fy fan vad jag blir deppig!! Fick idag reda på att det inte bara är EM i sommar utan även OS!!!! Jag tror jag kommer att börja grina!
    Förlåt mig, men hahahaha hade du missat att det är OS? Jag gissar att du inte är så sportintresserad? Själv ser jag fram emot OS som börjar dagen efter vår BF, jag hoppas på en snäll liten flicka som bara äter och sover så mamma och pappa får titta på OS  
  • HannaVirrpanna

Ellabella: jag köpte mitt på hälsokost!

Hera: åh va jag önskar att jag var intresserad av sport! Det enda jag ser är min sambos matcher och det gör jag mer än gärna... Men folk jag inte känner bryr jag mig inte så mycket om, alltså prestationsmässigt! :) jag har blivit skadad sen barnsben då allt som visats på tv hemma varit sport sport sport... Blev ärligt riktigt besviken då jag fick höra att min sambo var fotbollsspelare... Men jag har lärt mig tycka om hans matcher i alla fall :)

• SommarDahlia
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-12 17:53:16 följande:

Om gråten inte är lyckotårar så förstår jag dig! Hatar sport och det räcker gott att behöva se match efter match från EM. Fast jag tar OS med ro, jag tänker nämligen inte tillåta karln att spendera sina pappadagar eller sin semester framför tvn när vi har två barn :)

Hera78: Vi sporthatare har inte missat att det är OS, vi har förträngt det :) Jag hade helt förträngt det och då va jag ändå i London i mars när det höll på att förbereda och stod stora plakat om det överallt. 
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
Svar på tråden Juli bebis 2012