• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Bara för att jag skrev om det i morse har jag nu haft värk i högerkanten hela dagen på jobbet! Har haft mest problem med höger hela tiden (konstigt med tanke på att jag är vänstehänt)

Igår när jag kom hem från jobbet stressandes efter att hämtat barnen låg Karln på soffan och sov (skulle gå på nattskiftet igår") så fick jag städa upp efter hans lunch både i vardagsrummet och köket samt laga mat och greja innan klockan blev för mycket! Frågade om han kunde ta disken sen (vi har diskmaskin) och fick svaret att han var för trött för att han var tvungen att ringa massa samtal på dagen(han är marskalk och ordnar svensexa för helgen) då exploderade jag! Hur jävla pigg tror han att jag är so jobbar heltid är i vecka 35, har låga järnvärden OCH tar hand om våra kollar som är 2,5??? SKÄRPNING! Han tog i alla fall hand om disken sen... Fantastiskt generöst!

• snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-06-12 09:29:26 följande:
    Ja de är väldigt vanligt med karpaltunnel.. Jag har haft de rätt länge men inte brytt mej.. Tänkt att Äh de försvinner...
    Men nu senaste tiden kan ja knappt hålla i saker.. Jag är fumlig, tappar saker, världens värk och ingen kraft i händerna..
    Tänkte först strunta i de igen, men när min bm sa att de kan ta ett tag efter förlossningen innan de försvinner vågade ja inte chansa. Tänk om ja tappar min son?!
    Vad kostade era skenor ungefär??
    Oj, det är värre än vad jag har. Jag har "bara" problem på nätterna av att högerhanden somnar.
    Hoppas det blir bättre när du får skenorna och att du slipper op senare.
    Dom du får låna hos sjukgymnasten kostar ingenting (om du kommer ihåg att lämna tillbaka dom, vilket jag inte har gjort Flört) Jag fick betala 100kr har jag för mig. Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad dom på apoteket kostar, men har för mig runt 200 tror jag, men som sagt, inte säker.
    FruSandra skrev 2012-06-12 09:29:52 följande:
    Snoffsan08
    Hoppas du blir frisk snarast!
    Kram
    Tack så mycket! {#emotions_dlg.flower}
    Kram
  • Charlottetott

Mitt humör har verkligen blivit livsfarligt för alla runt om kring sista dagarna. Shit jag blir arg för minsta lilla. I går var jag såå trött, mannen kom hem lite tidigare och jag var jätte grinig så han lagade mat. Vår son som är i en trots period var värre en någonsin igår och bråka om allt. När vi väl sitter vid middagsbordet och han har slutat bråka så spiller jag över smörgåsgurk-spad över maten... Jätte gott de smaka een :( Efter vi ordnat upp de spiller sonen ut sitt vattenglas över bord, sig själv och mitt ben. 
    När de är åtgärdat och vi åter igen sitter och ska börja äta så säger pojken att han bajsat. Då brast de, först började jag skratta sen slutade de i förtvivlat gråt!

Mannen tog sonen och gick bort till farmor medans jag tog en dush. Hjälpte för stunden men när dom kom tillbaka så blev mit thumör snabbt värre igen. Mannen fick sig bla en utskällning för att han gosade med hunden och putta nutta med henne..tyckte han var fjantig???

Sen vakna sonen halv fem imorse, men mannen tog snällt honom och lät mig sova vidare. Så tack gode gud för jag har en man som förstår mig just nu annars hade jag nog kastat ut han :) 

• haanaa

30 dagar kvar idag :) Kom hem från bm efter en extrakoll över sf måttet och blodtrycket. 1 cm på 4 veckor har sf måttet vuxit. Och den lilla rackaren har vänt på sig så nu ligger hon med huvudet uppåt, hon som legat så fint sedan vecka 30. Får hoppas hon vänder på sig inom en vecka då jag har en extra kontroll för hennes ställning.

• snoffsan08

Ha ha ha, jag känner igen mig. Min man säger ofta "Fan vad skönt när detta är över" Ena stunden kan jag vara elak och/eller gråta för minsta grej och andra stunden kan jag vara hur gladsom helst, skoja och skratta. Snacka om DR.Jekyll och Mr Hide

• anjiali

Hemkommen från bm. Alla värden var bra. Hb mycket bättre än sist. Huvudet neråt och ruckbart tjohooo slipper nog vändning om den inte får för sig att snurra om. Sf mått på medellinjen så alla elaka kommentarer om stor mage med mera kan dra åt pipsvängen.

Humör svängningar jo tack men mest små fräser jag över strumpor på golvet och tjatar en del på barnen. Skulle ut å klippa gräset nu men gräsklipparen paja. Fick ur mig en hel vacker ramsa med könsord, hoppas grannarna inte hörde. Barnen var inne !!! Vem fan har lust att lägga pengar på en gräsklippare ???

• EllaBella02

Nu är jag helt slut : ) Har varit och shoppat det sista jag skulle köpa innan i klädesväg. Nu har jag bara lite småsaker kvar som inte är hela världen om man inte hinner innan. Nu ska bara kläderna tvättas också : )

• MammaMian
    En liten skrev 2012-06-12 08:58:47 följande:
    Krya på dig hoppas du mår bättre idag! Våran dotter fick också en cykel i fyra års present i februari. Jag och maken tränar henne förfullt så hon kan promenera med mig i sommar Skrattande. Dock har vi inte tagit av stödhjulen och hon är inte intresserad av det ännu, men hennes bästa kompis (10 månader yngre) och flera andra barn i skolan har redan tagit bort stödhjulen. Är det inte lite tidigt i 4års åldern eller är det vi som är sena?

Jag hade det från 98-2002 på båda händerna...... Hade skenor dygnet runt, kortison sprutor, och två operationer senare så är jag livrädd att få tillbaka det! Men man vänjer sig snabbt vid skenorna. Man gör bäst i att lyssna på läkarna så läker det fortare tror jag Skäms

Jag går fortfarande och väntar på min lille bebis, Nu är det 12 dagar sedan som min läkare sa att liten kommer inom 10 dagar.... Men jag jobbar fortfarande. Min make verkar inte förstå stressen så igår efter att ha hängt två maskiner damsugit två våningar (inklusive allt plock i barnrum och skor...), vikt tvätt, så satte jag mig i soffan medans han nattade liten. Han gjorde dock middagen och diskade. När han hade diskat klart såg diskhon ut som ett sopnedkast och bänkarna var fulla av grejer. Jag kanske överreagerade men jag exploderade.
    Så istället för att vila torkade jag golven och ställde mig att stryka all tvätten....Vad gör det egentligen att det inte är avtorkat en eller två gånger, han kommer snart inse att det är inte så kul att vakna och det ser ut (och luktar...) i köket!

Däremot tar jag hand om allting eller talar om för honom exact vad som ska göras kommer han aldrig att lära sig.

Dumma jag hade så ont så ont så ont bak i ryggen igårkväll. Det drog neråt och inte förren efter en timme lugnade det ner sig.
    Vår dotter fick också en tvåhjuling med stödisar i 4-årspresent. Jag tycker personligen det är för tidigt innan dess att få en så stor cykel, men det är ju olika på både päron och barn. =) Min dotter är som jag: lite trög i starten när det gäller praktiska grejer men lär sig snabbt nya ord, pratade rent tidigt m.m. Grannbarnet som hon leker med är tvärtom: klättrar som en apa men pratar nästan lika bra som en med..Skämsnu kanske ja var lite elak men det är svårt att höra vad han säger ofta fast han är fyra år och det jag ville poängtera är att barn är olika trots att de är i samma ålder. Han kan cykla alldeles utmärkt på sin 2-hjuling utan stödhjul.

Det där med du och makens olika syn på städning händer här också. Jag VILL dammsuga och torka golven en gång i veckan men har fruktansvärd foglossning så jag kan inte. Alltså händer det bara om jag typ beordrar maken att städa. Vid diskning händer samma sak som med din man; dom tycker att dom har gjort allt; vi tycker att jobbet bara är halvgjort.
    Jag orkar inte bry mig. Det får se ut som det gör. När bäbisen kommer ut (om 2 veckor??? BF 26/6) kommer  in foglossning att vara sååå mkt bättre å då kan jag städa mkt bättre än nu.
  • MissMurrig
    MammaMian skrev 2012-06-12 13:03:42 följande:
    Vår dotter fick också en tvåhjuling med stödisar i 4-årspresent. Jag tycker personligen det är för tidigt innan dess att få en så stor cykel, men det är ju olika på både päron och barn. =) Min dotter är som jag: lite trög i starten när det gäller praktiska grejer men lär sig snabbt nya ord, pratade rent tidigt m.m. Grannbarnet som hon leker med är tvärtom: klättrar som en apa men pratar nästan lika bra som en med..Skämsnu kanske ja var lite elak men det är svårt att höra vad han säger ofta fast han är fyra år och det jag ville poängtera är att barn är olika trots att de är i samma ålder. Han kan cykla alldeles utmärkt på sin 2-hjuling utan stödhjul.

Det där med du och makens olika syn på städning händer här också. Jag VILL dammsuga och torka golven en gång i veckan men har fruktansvärd foglossning så jag kan inte. Alltså händer det bara om jag typ beordrar maken att städa. Vid diskning händer samma sak som med din man; dom tycker att dom har gjort allt; vi tycker att jobbet bara är halvgjort.
    Jag orkar inte bry mig. Det får se ut som det gör. När bäbisen kommer ut (om 2 veckor??? BF 26/6) kommer  in foglossning att vara sååå mkt bättre å då kan jag städa mkt bättre än nu.
    Min son fick en "stor" cykel med stödhjul nu för en vecka sedan när han fyllde 3, han fick en 3-hjuling förra året, men redan då förra sommaren fick han prova att cykla på en stor cykel som ett annat barn hade, och han klarade det då, så han har tjatat som tusan om att för en stor cykel. Jag måste dock övertyga HONOM om att han inte ska ta av stödhjulen än "Men jag är ju en stor kille nu", jag sa att man måste vara 4 år innan man FÅR ta av dem.. haha... Han är en sån som ska göra allt som andra gör, trots att han kanske egentligen är för liten...

Var hos MVC igår och fick göra ett UL, hon ville vara säker på att det var huvudet som var neråt och inte rumpan, han ligger så att det är svårt att känna. Han såg ut som en riktig tjockis på ULet! Kanske jag som inte vet hur de ska/brukar se ut bara.. men hans kinder verkade runda och han hade riktiga pussläppar som han öppnade och stängde och "smackade" med.
Svar på tråden Juli bebis 2012