En liten skrev 2012-06-12 08:58:47 följande:
Krya på dig hoppas du mår bättre idag! Våran dotter fick också en cykel i fyra års present i februari. Jag och maken tränar henne förfullt så hon kan promenera med mig i sommar

. Dock har vi inte tagit av stödhjulen och hon är inte intresserad av det ännu, men hennes bästa kompis (10 månader yngre) och flera andra barn i skolan har redan tagit bort stödhjulen. Är det inte lite tidigt i 4års åldern eller är det vi som är sena?
Jag hade det från 98-2002 på båda händerna...... Hade skenor dygnet runt, kortison sprutor, och två operationer senare så är jag livrädd att få tillbaka det! Men man vänjer sig snabbt vid skenorna. Man gör bäst i att lyssna på läkarna så läker det fortare tror jag
Jag går fortfarande och väntar på min lille bebis, Nu är det 12 dagar sedan som min läkare sa att liten kommer inom 10 dagar.... Men jag jobbar fortfarande. Min make verkar inte förstå stressen så igår efter att ha hängt två maskiner damsugit två våningar (inklusive allt plock i barnrum och skor...), vikt tvätt, så satte jag mig i soffan medans han nattade liten. Han gjorde dock middagen och diskade. När han hade diskat klart såg diskhon ut som ett sopnedkast och bänkarna var fulla av grejer. Jag kanske överreagerade men jag exploderade.
Så istället för att vila torkade jag golven och ställde mig att stryka all tvätten....Vad gör det egentligen att det inte är avtorkat en eller två gånger, han kommer snart inse att det är inte så kul att vakna och det ser ut (och luktar...) i köket!
Däremot tar jag hand om allting eller talar om för honom exact vad som ska göras kommer han aldrig att lära sig.
Dumma jag hade så ont så ont så ont bak i ryggen igårkväll. Det drog neråt och inte förren efter en timme lugnade det ner sig.
Vår dotter fick också en tvåhjuling med stödisar i 4-årspresent. Jag tycker personligen det är för tidigt innan dess att få en så stor cykel, men det är ju olika på både päron och barn. =) Min dotter är som jag: lite trög i starten när det gäller praktiska grejer men lär sig snabbt nya ord, pratade rent tidigt m.m. Grannbarnet som hon leker med är tvärtom: klättrar som en apa men pratar nästan lika bra som en med..

nu kanske ja var lite elak men det är svårt att höra vad han säger ofta fast han är fyra år och det jag ville poängtera är att barn är olika trots att de är i samma ålder. Han kan cykla alldeles utmärkt på sin 2-hjuling utan stödhjul.
Det där med du och makens olika syn på städning händer här också. Jag VILL dammsuga och torka golven en gång i veckan men har fruktansvärd foglossning så jag kan inte. Alltså händer det bara om jag typ beordrar maken att städa. Vid diskning händer samma sak som med din man; dom tycker att dom har gjort allt; vi tycker att jobbet bara är halvgjort.
Jag orkar inte bry mig. Det får se ut som det gör. När bäbisen kommer ut (om 2 veckor??? BF 26/6) kommer in foglossning att vara sååå mkt bättre å då kan jag städa mkt bättre än nu.