• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hera78
    SommarDahlia skrev 2012-06-12 18:42:28 följande:
    Om gråten inte är lyckotårar så förstår jag dig! Hatar sport och det räcker gott att behöva se match efter match från EM. Fast jag tar OS med ro, jag tänker nämligen inte tillåta karln att spendera sina pappadagar eller sin semester framför tvn när vi har två barn :)

Hera78: Vi sporthatare har inte missat att det är OS, vi har förträngt det :) Jag hade helt förträngt det och då va jag ändå i London i mars när det höll på att förbereda och stod stora plakat om det överallt. 
    Hihi, tänk vad olika det kan vara. Jag har längtat efter OS i snart fyra år (sedan det förra alltså...), annars är jag inte riktigt en så stor sportfåne som min man och då är det främst fotboll så just nu är det fotboll vareviga kväll men det gör inte mig så mycket, jag tittar på de matcher jag är intresserad av annars sitter jag bredvid med laptopen i knät och surfar på FL
  • spillerkillern

Ja usch, vi kom hem från London den 22 maj då vi hälsat på min sambos familj. Hysteriskt med OS och drottningens 60-årsfirande på samma gång, så vi höll oss mest i utkanten av stan. Vi är så glada att vi slipper vara där under OS, fattar inte hur alla ska få plats när det är trångt nog som det är där.

• FruSandra

Ellabella
    J köpte också min på hälaokosten,. 38 kr betalade ja för min.. Dick lösvikt...
    Ja dricker 1 kopp om dagen..

• MammaMian
    EllaBella02 skrev 2012-06-12 18:50:48 följande:
    Då ska jag checka in hälsokosten imorgon! Började ni med en kopp om dagen eller?
    Jag körde 3 koppar om dagen från v 35 med förra barnet. Ingen effekt tyckte jag. Gick över 9 dagar. Min mor säger att det ska hjälpa livmodern att dra ihop sig bättre  efter förlossningen. Jag blev akut snittad och blödde mkt för att min livmoder inte ville dra ihop sig (troligen pga för väl fungerande EDA...).
    Kör med te på pepparmynta den här gången. För att det är gott. =)
  • SaJo81

Wiii säger jag och håller med Hera, hoppas vi får e snällis med så vi kan kolla OS :) EM gillar vi med:)

Idag var jag hos BM:
    Hb: 102 (ökat från 95 på 6dagar)
    Blodtryck: 118/70
    Sf: 34cm
    Vikt: 86,2kg (65,1 från början)
    Socker: 5,3
    Hjärtljud: 160

• anjiali

Vermilion : man får gnälla lite tycker jag.

Jag tänker stämma in i gnällandet om os. Här är en till som missat att det kommer. Hatar fotboll !!! Mannen älskar att både titta å spela. Jag ser fram emot so you think you can dance. Är gammal dansare i botten.

Är det någon mer än jag som fått tillbaka gravillamåendet ??? Mår urk ! Hade det kämpigt fram till vecka 15-16.

• millifjor
    EllaBella02 skrev 2012-06-12 18:50:48 följande:
    Då ska jag checka in hälsokosten imorgon! Började ni med en kopp om dagen eller?
    Jag har köpt mitt på nätet, Yogi te är det jag dricker två koppar om dagen nu, känns som om sammandragningarna blivit mkt intensivare och att de håller i sig längre än innan så tror faktiskt det har effekt på mig. mitt kostade 55 kr för 16 påsar.
  • down under

I går var jag hos bm igen. Är nu 35+2, 32 dagar kvar till bf!

Allt såg bra ut förutom mitt sf mått.. det låg på 38!!!
    Så nu ligger jag väldigt högt över den övre kurvan.. känns inte så kul! 
    Inte konstigt att man känner sig som en flodhäst!
    Har även den senaste vecka fått så ont i ryggen att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
    Satt bara och grät av smärta hos bm och hon skrev en remiss till sjukgymnasten så får se när jag får komma dit och om det hjälper nåt..
    Jag kommer inte att kunna gå en månad till med denna värk!
    Kan inte bära barn, böja mig ner..är ett helt projekt att sätta fast barnen i bilstolarna och att ta ut vagnen.. shit!!!    
    Lillkillen hade iaf vänt sig ner med huvudet ner men var väldigt rörlig.. hon kunde flytta omkring på honom hur mycket som helst.. precis som dom andra två ligger han väldigt högt och jag hoppas att det är det som gör att sf måttet är högt och inte beror på att han e en sumo unge.. gnäll gnäll gnäll!

Sen fick jag även reda på i torsdags att min pappas cancer har spridit sig och sitter nu i hela levern, bukspottskörtel, lymfkörtlar och tarmar så det finns inget mer att göra..Bara smärtlindring.. och min plastpappa ligger på sjukhus oxå med cancer i lungor, njurar och rygg.. dom har just operarat bort en klump i hjärnan på honom.. känns som cancer omringar mig.. var ju inte länge sen som min sambos morfar oxå gick bort i cancer.. vet inte hur jag ska orka detta. det är väldigt svårt för mig att glädja mig åt min graviditet just nu.. så mycket smärta och sorg!

Nu ska jag sluta gnälla.. hoppas ni andra mår bra!       

• smulan12

Har försökt fatta mig på det här med föräldrarledighet och penning via fks hemsida men blir totalt dum i huvudet!!! Hur jävla svårt ska det behövs vara!? Tålamodet är på noll som ni kanske märker. Är totalt vansinnig....

• HannaVirrpanna

Down under: vet inte vad jag ska säga... Kan inte ens föreställa mig hur hemskt du har det! Jag hoppas att du mitt i allt mörker kan se något ljus...!

Svar på tråden Juli bebis 2012