• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    down under; beklagar verkligen att du har så mycket tråkigheter omkring dig just nu, svårt att glädjas av sin graviditet i din situation. Hoppas dina nära o kära slipper svåra smärtor i denna jobbiga tid.
    Alla styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower}

Snoffsan; hoppas du kryar på dig omgående!!!

Uppdaterar mitt bm-besök idag;
    sedan förra besöket för två veckor sedan har jag gått upp 2 kg, totalt 10 kg nu och nu räcker det!!!
    Blodtryck 130/70
    Blodsocker 5,7
    Hb 126
    Sf-mått 34 (+2cm sedan förra besöket)
    Men bm glömde säga hjärtljuden... det lät bara himla bra... (jag får dubbelkolla nästa gång)

Bebis var långt ifrån fixerad, så det hoppas jag på vid nästa besök om två veckor...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SaJo81
    SaJo81 skrev 2012-06-12 20:41:11 följande:
    Wiii säger jag och håller med Hera, hoppas vi får e snällis med så vi kan kolla OS :) EM gillar vi med:)

Idag var jag hos BM:
    Hb: 102 (ökat från 95 på 6dagar)
    Blodtryck: 118/70
    Sf: 34cm
    Vikt: 86,2kg (65,1 från början)
    Socker: 5,3
    Hjärtljud: 160
    glömde säga att han/hon lagt sig hyffsat till rätta men fortfarande ruckbar!
  • Bragdoll

Jag har så svårt att varva ner och lyssna på vad kroppen säger. Idag har den tydligen skrikit åt mig att sluta bära, sluta städa, sluta diska, sluta tvätta och sluta gå.
    Men det är inte förrän nu i efterhand som jag hör ekona av dess kvidande försök till uppmärksamhet.
    Klantarsel.
    Note to self: Sluta försöka vara duktig! 

• EllaBella02

Usch va hemskt! Massa styrkekramar till dig. Mitt i all sorg så finns det ett nytt litet liv som kommer hjälpa dig igenom all sorg.

• Jamtlandstaus

Önskar dig superkrafter Downs under! Tuff tid för dig o dina nära!!

Bragdoll, ingen idé att vara "duktig" du får sota med smärta o trötthet... men vet hur det är med allt som man vill hinna o orka med o hur frustrerande det är att inte kunna driva kroppen på ren vilja!

BM besök för mig idag 36+3:
    SFmått: 33
    BT: 110/70
    Vikt: +6kg
    Bebis med huvudet ner fortfarande men fortfarande rörlig

• grahnkotten

Välkomnar idag v 34(33+0)!
    Har njutit av några dagar i stugan, utan uppkoppling t nätet och m sol och värme! Nu väntar några intensiva dagar m 2 studenter på olika dagar, profylaxkurs, titta på studentbal och tillsist ett bröllop på lördag! Hoppas jag hittar energin och att dagarna går bra!

• Maryveken

BM besök 34+5

Blt: 100/60
    HB: 110
    Glukos: 4.2
    SF: 37
    Flj: 140 
    Vikt: 75 (börjde på 56)

Mitt SF mått hade hoppat från 33 till 37 på 10 dagar, detta ledde till ett akut TUL där det visade sig att jag har på gränsen till för mycket fostervatten. Detta kan vara en av orsakerna till mina kraftiga förvärkar. Så blir det inte bättre plockar de ev. ut bebis redan i v 37. Annars är det 3 veckor kvar, snitttid den 3/7 :) Bebis väger nu 2720g! Det är lika mycket som Vilde vägde när vi åkte hem från BB förra året. Så tösen är lite större med andra ord!

• anjiali

Bonadet av sovrummet så gott som klart . Idag får det bli vanligt städ och tvätt här hemma. Känner mig redigt trött efter alla projekt som snurrat runt i huvudet. Bra blev det men färdig kommer jag aldrig bli så det kanske är dags att tagga ner lite. Är i vecka 36 nu ( 35 + 2) enligt ul. (35+5) enligt ägglossing. Så snart kan man väll säga att det är allt från två veckor till sex veckor kvar. Här får man inte gå över mer än 42 fulla veckor innan igångsättning.
    Undra så när bebisen kommer komma. Fött i vecka 39 med de andra. Men det sägs ju att trean är lurig. Varför undrar jag då. Skall lägga upp en ny tråd idag och fråga hur det blivit för andra som fått tre barn. Vill inte gå över :-/. Vill ha bebis om två- tre veckor.

• En liten
    Down under tänker på dig och hoppas att våra tankar gör att det känns lättare i den här tiden av sorg och smärta.

Jag har gått in i vecka 38. Varje natt undar jag om lillan ska komma. Vi har nu enats om ett namn och mannen har börjat kalla magen vid namn medans jag fortsätter med "bebisen"..

Jag har blivit jätte pigg de senaste dagarna även om jag känner av mera sammandragningar. Endel har sagt att det är ett tecken på att förlossningen är nära.  Dock går jag på mamma ledighet på tisdag kväll om en vecka! Så då får hon gjärna komma så jag får alla mina 16 mamma  veckor med henne Kyss.
    Imorgon bitti har jag möte med min chef för att se om han godkänner att jag använder mina 37 kvarstående semester dagar  för att vara ledig fram till allhelgonahelgen i November och sedan lägga dem så jag kan jobba halvtid fram till jul. Vi har dagisplats från November. Dagis är nära jobbet så jag kan gå ifrån 30 min på förmiddagen och amma en gång. Jag vill gjärna försöka åtminstånde 6 månader om jag lyckas!
Svar på tråden Juli bebis 2012