• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion

Vad spännande att så många kommit så långt, snart är det ju dags för bebisploppning! Nån borde ju föda snart...

Idag ska jag på narkosbedömning IFALL det blir snitt. Vilket jag då fasiken inte vill. Har jag fött en normalunge och en sumo vaginalt så borde jag ju kunna klämma ut den här med.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-06-13 10:19:03 följande:
    Vad spännande att så många kommit så långt, snart är det ju dags för bebisploppning! Nån borde ju föda snart...

Idag ska jag på narkosbedömning IFALL det blir snitt. Vilket jag då fasiken inte vill. Har jag fött en normalunge och en sumo vaginalt så borde jag ju kunna klämma ut den här med.
    Fnissade till lite... en normalunge och en sumo Flört

Jag har gjort detsamma... 1an 2715g & 2an 4680g.

Vad vägde dina?

Nu hoppas jag på en som väger max 3500g Drömmer
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    down under: Jag är ledsen över att du har detta att bekymra dig över just nu, då du ska vara som lyckligast åt att snart ha en bebis hos dig. Massor av styrke kramar till dig!!

FruSandra och Trolla75: Tack!! Idag mår jag mycket bättre. Så på fredag får jag gå till BM igen, som jag egentligen skulle ha gjort idag.

Jag har oxå blivit "skadad" sen jag var liten av det här med sport. Jag tycker det är jätte kul att titta på när nån man känner spelar (brorsonen, min son t.ex) men annars struntar jag i det. Konstigt egentligen, med tanke på att jag gick i idrottsklass i högstadiet och har spelat både handboll och fotboll (fotboll även i vuxen ålder) Men som sagt, att utöva själv eller titta på nån man känner är roligare.
    Är jätte glad åt att min man inte är nån sportfreak heller. Han är ännu mindre intresserad av sport än vad jag är. Vissa OS grenar kan iofs vara kul att se, men inte sitta maniskt 24/7 och kolla, det gör jag inte.

Fasiken vad tiden går fort alltså, idag fyller minstingen 4 år. Minns som igår man var på BB och hade fött henne vid den här tiden.( Hon föddes 04:30)

Förresten, hon är mitt tredje barn (det var nån som undrade hur det var med tredje barnet) 
    Hon var lurig innan hon ville komma ut. Hon var planerad till den 9/6-08. Hade jätte kraftiga OCH regelbundna sammandragningar då, så vi trodde att det var på G. Åkte in, men då avtog det. Var inte öppen nånting och tappen fanns det lite kvar av. FIck gå en långpromenad genom stan i ca 2 timmar eller nåt, kom tillbaka och var väl öppen typ 1cm eller nåt. Dom hade det lugnt på förlossningen, så vi fick faktiskt stanna  kvar över natten. Åkte hem dagen efter. Kände knappt nånting under 3 dagar, lite sammandragningar då och då, men inget mer. Fören på natten mellan den 12-13e. Pang började värkarna 1:30. 02:00 var dom regelbundna. Ringde, åkte in. 02:55 blev vi inskrivna.
    Var öppen 5cm, men vattnet hade inte gått.
    04:00 gjorde dom hinnsprängning och tog hål på vattnet.
    04:25 fick jag krystvärkar och 04:30 är hon född. Så från att vara lurig och seg till att gå jätte fort.
  • vermilion
    Trolla75 skrev 2012-06-13 10:23:27 följande:
    Fnissade till lite... en normalunge och en sumo Flört

Jag har gjort detsamma... 1an 2715g & 2an 4680g.

Vad vägde dina?

Nu hoppas jag på en som väger max 3500g Drömmer
    Hah, ja men det är sant! Min normalunge vägde 3705 g och sumohjärtat vägde 5240 g. Ni ska få se! Jag ska hitta en bild på henne, lilla bollen.

Den här killen i magen är normalviktig än så länge, beräknas väga runt 3,7 kg vid BF.
  • vermilion

SumoMolly på BB. 5,2 kg på BF. Så kan det bli när mamman har graviditetsdiabetes. Sen gick hon ner i vikt..
    Men hon ser så kul ut så jag skrattar när jag ser den här bilden. Lilla gumman.

Och så här såg hon ut 11 veckor senare.

Ursäkta, vet att det inte är en bildtråd det här. Men iaf.
  • SommarDahlia

Precis hemkommen från BM. Bebisen var så gott som fixerad och växte bra, Sfmått 37 och beräknas väga 3900g om den kommer runt BF. Dock hittade BM arytmi på hjärtat. Det slog starkt och fint men hon hörde nåt missljud ca var 10e slag. Antagligen bara omoget hjärta men har fått tid till UL och CTG på sjukhuset kl 15.00 idag. Sålänge allt är bra så känns det lite kul att få ett extra UL, har ju inte sett bebisen sen v 19.

Ni som gjort UL nu på senaste tiden, var det lätt att se könet? Jag vill ju inte veta och är rädd att det kommer synas så jag inte kan undvika det. Vill ju inte behöva titta bort under hela proceduren.   

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • snoffsan08
    vermilion skrev 2012-06-13 10:38:38 följande:
    SumoMolly på BB. 5,2 kg på BF. Så kan det bli när mamman har graviditetsdiabetes. Sen gick hon ner i vikt..
    Men hon ser så kul ut så jag skrattar när jag ser den här bilden. Lilla gumman.

Och så här såg hon ut 11 veckor senare.

Ursäkta, vet att det inte är en bildtråd det här. Men iaf.
    Hi hi hi, ja, det var verkligen en söt liten "sumounge". Vilka kinder!! Glad
    SommarDahlia skrev 2012-06-13 10:45:34 följande:
    Precis hemkommen från BM. Bebisen var så gott som fixerad och växte bra, Sfmått 37 och beräknas väga 3900g om den kommer runt BF. Dock hittade BM arytmi på hjärtat. Det slog starkt och fint men hon hörde nåt missljud ca var 10e slag. Antagligen bara omoget hjärta men har fått tid till UL och CTG på sjukhuset kl 15.00 idag. Sålänge allt är bra så känns det lite kul att få ett extra UL, har ju inte sett bebisen sen v 19.

Ni som gjort UL nu på senaste tiden, var det lätt att se könet? Jag vill ju inte veta och är rädd att det kommer synas så jag inte kan undvika det. Vill ju inte behöva titta bort under hela proceduren.   
    Det är ju inte nödvändigtvis att dom kollar där nere när det är hjärtat dom är intresserade av. Säg att du inte vill veta, så respekterar dom det. Det ärinte det lättaste att kolla könet, så oroa dig inte för det.

• Engla80

Down Under: Beklagar alla tråkigheter runt om dig!! Håller tummarna för lite ljus i tillvaron. Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}

Vermilion: Vilken goding Glad och vilken skillnad på 11 veckor!!

SommarDahlia: Håller tummarna för att allt är bra på UL!! Säg till att ni inte vill veta kön så undviker dom det men annars är det inte så himla lätt att se ens nu tyckte jag...

Kan Hallonblast te minska blödningarna vid förlossning? Jag blödde ganska regält sist (så jag tuppade av...) och kan det hjälpa så borde man kanske dricka litta te om kvällarna! Kan det även sätta igång det är det ju bara possitivt... Drömmer

Svar på tråden Juli bebis 2012