• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Lenafena
    SommarDahlia skrev 2012-06-13 10:45:34 följande:
    Precis hemkommen från BM. Bebisen var så gott som fixerad och växte bra, Sfmått 37 och beräknas väga 3900g om den kommer runt BF. Dock hittade BM arytmi på hjärtat. Det slog starkt och fint men hon hörde nåt missljud ca var 10e slag. Antagligen bara omoget hjärta men har fått tid till UL och CTG på sjukhuset kl 15.00 idag. Sålänge allt är bra så känns det lite kul att få ett extra UL, har ju inte sett bebisen sen v 19.

Ni som gjort UL nu på senaste tiden, var det lätt att se könet? Jag vill ju inte veta och är rädd att det kommer synas så jag inte kan undvika det. Vill ju inte behöva titta bort under hela proceduren.   
    Vi gjorde ett UL i v. 33 och brydde oss inte ens om att be om bilder - bebisen var så stor att man inte ser nånting tyckte vi. I alla fall såg inte vi nåt ;)  Men som snoffsan säger, be dem att försöka undvika det området...
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • EllaBella02

Nu har jag köpt allting till min BB-väska tror jag. Köpte amningsskydd, en vetekudde och hallonbladste idag så nu tror jag att allt det viktigaste är färdigt : )

• JennyL88
    SommarDahlia skrev 2012-06-13 10:45:34 följande:
    Precis hemkommen från BM. Bebisen var så gott som fixerad och växte bra, Sfmått 37 och beräknas väga 3900g om den kommer runt BF. Dock hittade BM arytmi på hjärtat. Det slog starkt och fint men hon hörde nåt missljud ca var 10e slag. Antagligen bara omoget hjärta men har fått tid till UL och CTG på sjukhuset kl 15.00 idag. Sålänge allt är bra så känns det lite kul att få ett extra UL, har ju inte sett bebisen sen v 19.

Ni som gjort UL nu på senaste tiden, var det lätt att se könet? Jag vill ju inte veta och är rädd att det kommer synas så jag inte kan undvika det. Vill ju inte behöva titta bort under hela proceduren.   
    Jag var nyligen på TUL och tittade på lilla bebisen. Jag lade inte märket till vad de var för kön på barnet, tror att vi som vill ha könet som en överraskning när det är dags inte letar efter det heller. Är väldigt liten chans att du skulle kunna tyda rätt kön på UL-bilderna. Lycka till, hoppas allt ser bra ut.
    Ska på själv på en extra TUL imorgon och se att allt är som de ska med bebis.
    De häftigaste med TUL är nog att man kan se hjärtat och stora kroppspulsådern så tydligt.Solig
  • SaJo81

Jag ska fixa färdigt det sista i helgen medan Karln är iväg på svensexa som tydligen håller på från nio på morran till ett dagen efter!!!! Vad glad jag ska bli när den skiten är över! Förra helgen jobbade han hela helgen tre tolvtimmarspass och nu ska han iväg, betyde att jag är ensam med två gansgterkillar en helg till, och efterso han jobbar varannan helg betyder det att jag är själv även på midsommar! ;( orkar inte alls det just nu....skiftarbete är av ondo!

• anjiali

Sajo : bläää för det !!! Hade inte alla gillat läget ! Tycker dagarna går långsamt utan min man här hemma !!!

• SaJo81

Anjiali: nej det suger verkligen om man ska tala klarspråk! Han e ju marskalk till killen som ska gifta sig men och håller i praktiskt taget all planering av svensexan så nu har han ingen tid över på dagarna alls! Hur hävla skoj är det att komma hem (jobbar fortfarande heltid) hämta barnen på dagis, laga mat, plocka ordning lite, försöka gosa med barnen en stund innan JAG gör ordning dem för natten, sen äntligen få gå i i duschen!

Nä mitt humör är inte strålande just nu alltså.....

• anjiali

Jag hade aldrig orkat !!! Kämpa på och hoppas du får vila upp dig snart. Inte många arbetsdagar kvar nu för dig!!??

• Sladdis

SaJo81: Hur orkar du??? Jag blir matt bara av att läsa vad du skriver. Själv är jag inne på min andra semestervecka och är nu hemma till pojken kommer. Idag började sommarlovet för mina pojkar men innan det började gick jag upp och såg till att de åt frukost och kom iväg till skolan men sen gick jag och la mig och sov säkert tre timmar till. Orkar inte mycket trots det på eftermiddagen. Tur att allt är klart i väntan på BF. Hoppas din man avlastar dig ordentligt så fort svensexan är över så du får välbehövlig vila.

• En liten
    vermilion skrev 2012-06-13 10:38:38 följande:
    SumoMolly på BB. 5,2 kg på BF. Så kan det bli när mamman har graviditetsdiabetes. Sen gick hon ner i vikt..
    Men hon ser så kul ut så jag skrattar när jag ser den här bilden. Lilla gumman.

Och så här såg hon ut 11 veckor senare.

Ursäkta, vet att det inte är en bildtråd det här. Men iaf.
    Nej men oj så söt!
Svar på tråden Juli bebis 2012