SommarDahlia skrev 2012-06-13 10:45:34 följande:
Precis hemkommen från BM. Bebisen var så gott som fixerad och växte bra, Sfmått 37 och beräknas väga 3900g om den kommer runt BF. Dock hittade BM arytmi på hjärtat. Det slog starkt och fint men hon hörde nåt missljud ca var 10e slag. Antagligen bara omoget hjärta men har fått tid till UL och CTG på sjukhuset kl 15.00 idag. Sålänge allt är bra så känns det lite kul att få ett extra UL, har ju inte sett bebisen sen v 19.
Ni som gjort UL nu på senaste tiden, var det lätt att se könet? Jag vill ju inte veta och är rädd att det kommer synas så jag inte kan undvika det. Vill ju inte behöva titta bort under hela proceduren.
Jag var nyligen på TUL och tittade på lilla bebisen. Jag lade inte märket till vad de var för kön på barnet, tror att vi som vill ha könet som en överraskning när det är dags inte letar efter det heller. Är väldigt liten chans att du skulle kunna tyda rätt kön på UL-bilderna. Lycka till, hoppas allt ser bra ut.
Ska på själv på en extra TUL imorgon och se att allt är som de ska med bebis.
De häftigaste med TUL är nog att man kan se hjärtat och stora kroppspulsådern så tydligt.