• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Usch beklagar down under. Måste va riktigt jobbigt. Kanske skönt å försöka fokusera på nåt annat också i det jobbiga. En ljusglimt i mörkret. Graviditeten/bebis alltså. Jag kräks mer å mer nu. Frukosten brukar det vara. Inget annat. Idag e det flyttstädning i vårt gamla radhus, ska bli av med det på fredag. Sååå skönt. Vi städar inte själva, hade aldrig orkat. Ska till bm på fredag också, och kolla mina värden. Har ni skrivit förlossningsbrev allihop? Min bm har inte ens nämnt det, men det borde man kanske skriva...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • millifjor

Vad ska man egentligen skriva i ett förlossningsbrev? jag har ju aldrig fött ett barn så jag vet ju inte direkt vad jag har för krav eller förväntningar eller så...måste man skriva ett eller?

• FruSandra

Millifjor
    Jag ska skriva tillsammans med min bm.. Men ja har skrivit ett eget också som jag vill ha me.. Kommer glömma hälften när vi ska skriva de på måndag...

• SaJo81

Sladdis och Anijali: jag vet faktiskt inte hur jag orkar! Han sa att han inte skulle greja nåt sånt idag men jag kom hem för en halvtimme sen och han har hela tiden suttit i telefon :(

Men nu jobbat jag bara sex dagar till, två denna veckan och fyra nästa. Sen ska jag baske mig VILA!

Idag tänker jag dessutom totalprotestera mot att laga mat! Det e fasiken hans tur...

• millifjor

Okej, en mall var ju bra, men om man inte har några speciella krav eller så måste man skriva ett då eller kan man strunta i det? känner mig stressad över att knåpa ihop nånting som jag ändå inte vet när/var/hur jag vill ha det

• SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-06-13 16:05:57 följande:
    Sommardahlia
    Hur har de gått?

Det gick bra. CTG-kurvan va godkänd och läkaren kunde se på UL att hjärtat slog nåt ojämt slag ibland men där fanns ingen vätska runt hjärtat och allt såg bra ut så hon tyckte inte jag skulle oroa mig. Tydligen väldigt vanligt och beror i stort sätt alltid på omoget hjärta. Ska dock dit en gång i veckan för UL tills det är borta. Känns lite drygt att behöva åka både till BM och sjukhuset varje vecka men såklart skönt att det tas på allvar.
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • smulan12
    millifjor skrev 2012-06-13 16:22:01 följande:
    Vad ska man egentligen skriva i ett förlossningsbrev? jag har ju aldrig fött ett barn så jag vet ju inte direkt vad jag har för krav eller förväntningar eller så...måste man skriva ett eller?
    Jag la upp mitt förlossningsbrev på min blogg. Kika gärna på det. :) Visste inte heller vad jag skulle skriva.
  • anjiali

Irriterad värre !!!

- älskling, idag finns en match jag vill se.

Vadå EN !!!! Det är ju från sex till elva i stort sett. Så mycket för lite sällskap idag .

Tur jag har jordgubbar, godis och bok !

• ToKar
    millifjor skrev 2012-06-13 19:03:20 följande:
    Okej, en mall var ju bra, men om man inte har några speciella krav eller så måste man skriva ett då eller kan man strunta i det? känner mig stressad över att knåpa ihop nånting som jag ändå inte vet när/var/hur jag vill ha det

Vi har aldrig skrivit nåt och jag känner personligen att ett brev skulle kanske kunna missuppfattas så jag känner mig tryggare med tvåvägskommunikation. De frågar och jag/mannen svarar. Det fungerade super förra gången, eller mja, inte med första barnmorskan för hon var riktigt otrevlig, bröt faktiskt ihop för att hon var så tuff. Vattnet gick när jag var hemma och det kom typ en liter. När vi kom in till förlossningen så skulle hon lukta på bindan för hon verkade inte tro på mig!? Sen sa hon "men du verkar ju inte ha så ont så du får nog åka hem"... Sen var det skiftbyte och jag fick en underbar bm som också sa att barnmorskan innan hade betett sig illa! och att det var bra att jag vägrade åka hem för annars hade jag förmodligen fött hemma.

Men inget brev i världen hade fått den första barnmorskan att ändra sig. Hon kom tillbaka på morgonkvisten och frågade lite försiktigt "jaha, så det blev en bebis ändå?"... pust. Jag hoppas att jag får en bra bm från början den här gången!

Har de ens tid att läsa breven? När jag födde så fick jag larma om jag skulle ha hjälp med smärtlindringen eller hade några frågor för de sprang runt överallt och hade knappt tid med de som skulle föda. När krystvärkarna började så stannade en bm kvar hela tiden, men inte under öppningsskedet. Det var ganska skönt faktiskt. För då fick jag och mannen försöka hantera smärtan tillsammans utan att nån annan la sig i
Svar på tråden Juli bebis 2012