• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

För några dagar sen hade jag massa vatten i kroppen. Fick inte på mig skorna och vristerna var hur tjocka som helst, men det gick skönt nog över igen. Nu känner jag av halsbränna. Känns som om jag har magsäcken i halsen precis.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Bragdoll

Igår kväll och halva natten hade jag regelbundna sammandragningar, de gjorde inte särskilt ont men de molade under tiden de höll på.
    Lyckades somna någon gång efter 3 inatt och då gick de över.
    Ytterst lite slempropp kom i morse, men resten av dagen har varit lugn och i stort sett utan en enda sammandragning (skönt).

Var hos BM och var så öm i magen så hon kunde knappt känna efter, men det gick till slut. Bebis fixerad, SF-mått 34, järn 114 (sinnessjukt bra för att vara mig, gravid eller ej), blodtrycket var högt enligt mig, men ingen fara tydligen.. minns dock ej..

Har ni fått journaler med er?? När jag väntade de äldre huliganerna så fick man pappersjournaler med sig, men det har jag inte fått någon den här gången..

Down under: Jag är hemskt ledsen för din skull, stor kram till dig. 

• anjiali

Down under : Styrke kram till dig . Fy vad trist och tungt att gå igenom.

Bragdoll: fick ingen journal då allt finns i statssystemet nu om man föder i dit man hör. Skulle jag vilja åka till annat sjukhus längre bort hade jag fått den utskriven i papper.

• froggyL

Min bm skickade med mig det för att hon brukar det. Men som Anjiali skrev. Det behövs inte längre för allt finns på datorn... Idag gick jag in i v.38 :) och igår kväll hade jag såna sammandragningar att jag började fundera på om det var dags, men det lugnade ner sig tillslut.

• SaJo81

Idag är det vecka 35+0 :) spännande! Bara 5 veckor kvar (eller mellan 3-7 då....) ska handla det sista på Ikea till helgen vilket jag nog sagt tidigare, Karln är upptagen så jag tar med mig syster istället (desto bättre för då la jag bestämma själv vad jag ska köpa :P haha)

• ToKar

Jag har en massa papper eftersom närmaste sjukhus ligger i ett annat län och då kan de tydligen inte se nåt i datorn..

• anjiali

90 % av graviditeten har passerat. 28 dagar kvar till bf. Går in i vecka 37. Om man går efter ägglossing och inte ul. Vill nog gärna följa ägglossningen istället som ligger hela fyra dagar före . Snacka om att räkna timmar och dagar. Jag vill ha bebis nu !!!!! Snart räknar jag minuter och sekunder. Är så nyfiken på vem det är där inne. Troligtvis en liten tös till enligt ul. Men hur ser hon ut ???? Vilket temperament kommer hon ha ???? Börjar bli sjukt otålig. Det jobbigaste av allt är att jag kommer bli så sjukt deppig om jag går över med denna. Vill gärna föda lite tidigare som de andra två. Hur skall man på bästa sätt förbereda sig mentalt på övertid ??? Borde nog göra det är jag rädd. Bebis ligger superhögt och inte mycket till känningar alls. Lite sammandragningar och lite molvärk och ilningar.
    Någon mer som har svårt att sitta ??? Det är ju liksom något ivägen så jag får luta mig bakåt när jag sitter. Når inte tallriken på bordet utan spiller och sölar. Har svårt att gå på toa också och göra 2:an (ursäkta) men det blir fel ställning när jag måste luta mig bakåt :-/

• froggyL

Anjiali, det där e ett problem för mig med just nu, men hänger lite snett mot handfatet åt sidan och då e det lättare....

Svar på tråden Juli bebis 2012