• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar

Den kan lossna veckor/månader innan, lite i taget... å så kan det kan vara vita strimmor med, haha. Min lossnar mer och mer. Började i v 32 ungefär. Var likadant med sonen.. kanske därför förlossningen började med att vattnet gick, det fanns nog ingen slempropp kvar, hehe. Jag är öppen och har varit det ett bra tag. Yttre tappen alltså. Så kan man tydligen också gå i flera månader. Hoppas att vattnet går den här gången med, det var väldigt lämpligt faktiskt, då vet man att det är på G på riktigt och behöver inte klocka värkar :)

Kul att det börjar bli lite förlossningsdiskussioner... Märks att det börjar bli dags för lite bebisar nu   

• snoffsan08

Oh, om jag inte får min igångsättning godkänd så hoppas jag INTE att min förlossning börjar med vattenavgång Glad I så fall blir det bråttom bråttom, då minstingen kom ut 30 min efter vattenavgång.

Men hur har ni fått bm till att kolla tappen och så? Eller hur vet du att du är öppen? Jag har inte kollats en enda gång. Men ni andra kanske har haft större behov av det? 

• En liten

Jag hoppas också på vatten avgång även om vi får åka in på direkten. Det är en klar och tydlig signal.

Förra gången kom slemmisen med gammalt blod och förlossningen satte igång som förväntat några timmar efter det med vatten avgång. Jag ringde dock in till förlossningen och de var noga med att påpeka att om det var det minsta färskt blod så skulle jag in direkt. Men det ser man nog på slemmisen.

• grahnkotten

Har varit på andnings- och avslappningsutbildning! Mycket givande. Annars är det fullt upp här nu! Längtar t nästa vecka då det lugnar ner sig!

• SommarDahlia

När jag skrev in mig på mvc hade jag ett blodvärde på 126 och ett järnförråd på 35. 35 var tydligen okej men inte bra. Nu ligger blodvärdet på 102 och järnförrådet på 7. Inte konstigt jag inte ens orkar tömma tvättmaskinen utan att bli anfådd, svimfärdig och toktrött..Att duscha ståendes är uteslutet och fast jag sitter ner så är jag helt slut efteråt...
    Från att ha velat föda NU NU NU, så inser jag att jag måste förbättra järnförråd om jag ska orka en förlossning. BLÄ!!!

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • ToKar
    snoffsan08 skrev 2012-06-14 12:59:02 följande:
    Oh, om jag inte får min igångsättning godkänd så hoppas jag INTE att min förlossning börjar med vattenavgång Glad I så fall blir det bråttom bråttom, då minstingen kom ut 30 min efter vattenavgång.

Men hur har ni fått bm till att kolla tappen och så? Eller hur vet du att du är öppen? Jag har inte kollats en enda gång. Men ni andra kanske har haft större behov av det? 
    De kollade på spec. mödravården (en läkare). Hon mätte även tappen via Ul. Har haft mycket förvärkar och Sd. De undersöker bara om det behövs
  • snoffsan08

Ja, då förstår jag. Ja, för jag har hört rätt många som blivit undersökta, men som sagt då har det väl funnits en bra anledning till det oxå. Kanske ska vara glad att jag inte blivit det då kanske Glad

• SaJo81

Sommardahlia: samma här:/ förra veckan var mitt på 95 och ferritinet på 8 mot 130 och 41 när jag skrev in mig:( har varit sjukt trött en längre tid, i tisdags hade jag i alla fall ökat järnvärdet till 102 så vi får hoppas det fortsätter uppåt! Hade även lågt med folsyra tydligen :(

• millifjor

Varit hos BM idag ,allt var fin fint, lite lågt järn så det kan ju förklara varför jag sover typ heeeela tiden
    Tror att en plutteliten del av min slempropp lossnade förra veckan, var iofs bara en liten boll med segt tjockt slem men undrar vad det kan ha varit annars om inte slemproppen.
    Bebis är fortfarande tokfixerad då hon ligger långt ner i bäckenet så barnmorskan sa att vår unge kommer att ha ett avlångt huvud när hon tittar ut

Svar på tråden Juli bebis 2012