• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig

Börjar få kalla fötter! Vet inte om jag är redo för en förlossning... Eller om jag är redo att bli 2-barns mamma. Känns som jag bara skäller på min 3-åring hela tiden, har konstant dåligt samvete för det.... Det kanske blir värre, jag blir på så dåligt humör och har så kort stubin när jag är trött. 
    Han är ju så mammig, och jag borde vara världens lyckligaste för att en annan människa älskar mig så mycket att han bara vill göra saker med mig och ingen annan. Men det är så tröttsamt.. "Mamma ska borsta mina tänder, mamma ska torka mig, mamma ska lämna mig på dagis, mamma ska hämta mig, mamma ska gå upp med mig, mamma ska lägga mig".... Det kommer ju aldrig funka med en bebis som ska ammas varannan/3e timma...

Vill ju vara en glad och snäll mamma...

Håller dessutom på att bli sjuk, men har 2 doptårtor, en födelsedagstårta och en bröllopstårta att göra innan midsommar, mamma fyller år på tisdag, och pappa vill att vi hälsar på farmor, för det var så länge sedan... Det blir inte mycket vila trots att jag inte jobbar längre. Men jag har lite teori kvar i skolan också.

Kan man trycka på en pausknapp på magen någonstans? Han kommer ju om ca 3 veckor! Nä, ja är inte redo.... TIME OUT! 
    Å andra sidan vill jag få bort denna jäkla halsbränna och kisseriet som håller på nu, och jag längtar ju till HONOM, men inte till alla  måsten runt om....

Packade nästan färdigt BB-väskan igår, bara 2-3 grejer kvar att trycka ner.... Det är lite roligt iaf, att "bygga bo"..

Gnälltant, men ibland måste man bara få ut det, även om ingen vill höra

• FruSandra

Varning för äckel...

Ja har de senaste dagarna fått tjockare/ krämigare flytningar, kan de va början på proppen?
    Eller märks de markant som en älflytning typ?

• ToKar
    FruSandra skrev 2012-06-14 14:36:18 följande:
    Varning för äckel... Ja har de senaste dagarna fått tjockare/ krämigare flytningar, kan de va början på proppen? Eller märks de markant som en älflytning typ?

Mkt troligt. man brukar få kraftigare flytningar mot slutet ..jag börjar bli lite nervig nu. har bytt binda flera gånger på 1-2 timmar (kommer slemklumpar). har haft relativt kraftiga förvärkar hela dagen, ca 3-4 per timme. Bli nog kanske en sväng till förlossningen om det inte slutar snart :-/ vecka 34+4 idag
  • En liten
    ToKar skrev 2012-06-14 15:05:00 följande:
    Mkt troligt. man brukar få kraftigare flytningar mot slutet ..jag börjar bli lite nervig nu. har bytt binda flera gånger på 1-2 timmar (kommer slemklumpar). har haft relativt kraftiga förvärkar hela dagen, ca 3-4 per timme. Bli nog kanske en sväng till förlossningen om det inte slutar snart :-/ vecka 34+4 idag
    Oj det var lite tidigt. Har du möjlighet att lägga dig ner och vila eller ta ett bad så gör det! Men åk in på koll, heldre vila på en brits på förlossningen  än att gå orolig hemma?
  • En liten
    MissMurrig skrev 2012-06-14 14:28:43 följande:
    Börjar få kalla fötter! Vet inte om jag är redo för en förlossning... Eller om jag är redo att bli 2-barns mamma. Känns som jag bara skäller på min 3-åring hela tiden, har konstant dåligt samvete för det.... Det kanske blir värre, jag blir på så dåligt humör och har så kort stubin när jag är trött. 
    Han är ju så mammig, och jag borde vara världens lyckligaste för att en annan människa älskar mig så mycket att han bara vill göra saker med mig och ingen annan. Men det är så tröttsamt.. "Mamma ska borsta mina tänder, mamma ska torka mig, mamma ska lämna mig på dagis, mamma ska hämta mig, mamma ska gå upp med mig, mamma ska lägga mig".... Det kommer ju aldrig funka med en bebis som ska ammas varannan/3e timma...

Vill ju vara en glad och snäll mamma...

Håller dessutom på att bli sjuk, men har 2 doptårtor, en födelsedagstårta och en bröllopstårta att göra innan midsommar, mamma fyller år på tisdag, och pappa vill att vi hälsar på farmor, för det var så länge sedan... Det blir inte mycket vila trots att jag inte jobbar längre. Men jag har lite teori kvar i skolan också.

Kan man trycka på en pausknapp på magen någonstans? Han kommer ju om ca 3 veckor! Nä, ja är inte redo.... TIME OUT! 
    Å andra sidan vill jag få bort denna jäkla halsbränna och kisseriet som håller på nu, och jag längtar ju till HONOM, men inte till alla  måsten runt om....

Packade nästan färdigt BB-väskan igår, bara 2-3 grejer kvar att trycka ner.... Det är lite roligt iaf, att "bygga bo"..

Gnälltant, men ibland måste man bara få ut det, även om ingen vill höra

Stackars dig. Hoppas du hinner vila litegrann i alla fall? Jag känner likadant med min dotter, men då hon är ett år äldre kan jag förklara saker för henne om varför mamma är trött t.ex.

Tårtbakandet kan du kanske inte dra dig ur om jag minns rätt så har du lovat det sedan länge, men du kan säga nej till din pappa. Du får åka till farmor efter att bebisen kommit eller så får han åka själv. Din mamma förstår nog att du är trött och du behöver kanske inte ordna festen men får komma som "gäst"?

Vila, annars kanske bebisen kommer innan midsommar och det blir varken tårtor, mamma eller farmor....
  • anjiali

Med första såg jag aldrig någon slempropp och förlossning startade med vatten avgång och sedan värkar efter några timmar.

Andra kom slemproppen och något dygn senare värkar.
    Vid båda barnen har vi haft mys på kvällen när det startat.

Tredje gången gillt nu då . Spännande
    !!!!

Idag har jag varit inne i stan och köpt mega bindor, mega trosor och bh 80 F :0. Har normalt medium i Trosa och 75 C i bh :-/...Känner mig mega stor
    Hämtat upp barnens kusin som kom från Stockholm. Landat på lekplatsen till mannen spelat färdigt fotboll.

• ToKar
    En liten skrev 2012-06-14 15:11:48 följande:
    Oj det var lite tidigt. Har du möjlighet att lägga dig ner och vila eller ta ett bad så gör det! Men åk in på koll, heldre vila på en brits på förlossningen  än att gå orolig hemma?
    Jag tog alvedon och ska lägga mig i sängen nu. Har en treåring som blir sur så fort jag lägger mig i sängen. Satte igång en film och gjorde lite fika åt honom så jag hoppas det funkar ett tag iaf. Mannen kommer om 1,5 timme så jag hoppas han inte hinner tröttna. Har nämligen vilat halva dagen idag så jag förstår om sonen är less :-/  Förvärkarna brukar vara som mest intensiva på kvällen. Det är det som oroar mig, att det hållit i hela dagen +en massa slem.

Att vara gravid är en sak men att vara gravid och samtidigt underhålla barn är inte det lättaste, det verkar som att fler har samma dilemma....
  • SaJo81

Jag kan med skriva under på det där med att försöka roa barnen och samtidigt vara gravid! Vilket helvete det är vissa dagar! Känner mig dessutom hyfsat ensamstående just nu då mannen håller på med svensexeplanering som tydligen tar en jävla tid! Han är inne i stan och grejar nu och det har han varit sen en stund innan jag kom hem, imon ska han med in på eftermiddagen och rigga ordning och sen är det ju svensexa på lördag! Jag e så jävla less!
    Sitter just nu i köket med en son som matvägrar....fantastisk! Trotsåldern är ljuvlig....eller inte:(

• froggyL

Funderar också över hur det ska bli å bli tvåbarnsmamma. Orkar ju knappt med en. Däremot har jag en hjälpsam underbar tjej som ser fram emot å bli storasyster. Jag hoppas det håller i sig bara.... Ska inte klaga för mkt för jag får en hel del stöttning från min mamma som e pensionär och låter mig vila på dagarna nu, medan hon leker med dottern. Som nån tidigare skrev så är det skönt å ha ett äldre barn som man kan prata med och som förstår att jag behöver vila och varför osv.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Tekla78
    snoffsan08 skrev 2012-06-14 13:52:01 följande:
    Ja, då förstår jag. Ja, för jag har hört rätt många som blivit undersökta, men som sagt då har det väl funnits en bra anledning till det oxå. Kanske ska vara glad att jag inte blivit det då kanske Glad
    Jag fick kolla den i vecka 28 någonting eftersom jag haft molande, rytmiska sammandragningar och var orolig för att förlossningen satts igång. Annars är det ingenting som de brukar göra i vanliga fall antar jag.
Svar på tråden Juli bebis 2012