• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

¨Nu är kontantinsatsen betald på vår nya bil=) min man åker tåg imon 35mil för att hämta hem den....vad gör man inte när man väl hittar rätt bil?! åker land och rike runt :P
    Kommer bli dunder=)
    Så nu ska jag ta med mig mina grabbar ut och inhandla sparkskydd till bilen vilket vi varit dumma nog att inte ha i de andra bilarna.....ska vara lite mer rädd om denna då kanske.... 

• MissMurrig
    Trolla75 skrev 2012-06-20 14:17:05 följande:
    Mitt vatten har vart klart, men något ljus ljusrosa...
    Du får lukta på det, det sägs att fostervatten ska lukta hav?

Kiss luktar ju som sagt kiss... ;)
    Nja, jag tyckte väl det luktade mer "sött". Väldigt svagt som ett sår, den typen av sött... men inte mycket. Men som sagt, man kanske känner om det luktar kiss eller något helt annat. Så är det inte kiss då kan det nog inte vara annat än fostervatten.... Många fler sorters vätskor har man väl inte som kan bara rinna ut?
    En liten skrev 2012-06-20 13:50:00 följande:
    Ehhh ok antingen så kissade jag just på mig i sängen eller så läcker det vatten (men det är inte färgat...).... jag som precis lagt mig för att vila. Jag har slipat hela bordsskivan på trädgårdsmöbeln nu på morgonen men jag är inte klar!
    Jag har dessutom inte sytt in knappar i koftan till bebisen och så måste jag packa om väskan innan vi åker in! Jag har en massa saker som inte är klara. 

Nu får jag kliva upp ur sängen och packa om väskan på en gång! Håll tummarna att det inte är vatten för jag vill vara mamma ledig i minst en dag innan lillan kommer....

Har du luktat på det? Lycka till!
  • En liten

Ja det är luktfritt lite sött... men det är lite orange strimma på lakanet. Jag ringde in till förlossningen och de vill att jag kommer in. Ingen stress men de ska kolla i alla fall. Skönt att det inte stört rinner och jag har supervärkar som förra gången!

Maken är påväg hem eller han ringde precis och undrade hur jag skulle ta mig in till förlossningen. Jag sa att jag väntar på honom och jag räknar med att han ska köra in mig. Hahaha jag sa att han inte skulle stressa men försöka hitta någon som ersätter honom på jobbet och komma hem.

Jag har gått igenom väskan och det får duga som det är. Jag tar med mig nål och tråd för att göra klart Skrattande . Jag blir inlagd i en vecka om jag blir kvar så lite jobbigt att inte ha mera tid på mig. Men men det får gå. Nu ska jag packa fika och en kortlek.

vi hörs! 

• finafrugan
    En liten skrev 2012-06-20 13:50:00 följande:
    Ehhh ok antingen så kissade jag just på mig i sängen eller så läcker det vatten (men det är inte färgat...).... jag som precis lagt mig för att vila. Jag har slipat hela bordsskivan på trädgårdsmöbeln nu på morgonen men jag är inte klar! Jag har dessutom inte sytt in knappar i koftan till bebisen och så måste jag packa om väskan innan vi åker in! Jag har en massa saker som inte är klara.  Nu får jag kliva upp ur sängen och packa om väskan på en gång! Håll tummarna att det inte är vatten för jag vill vara mamma ledig i minst en dag innan lillan kommer....  

Åh Gud vad spännande! Fast jag förstår att du vill vara lite ledig innan bebben kommer.. Uppdatera oss vad som händer!
  • snoffsan08
    En liten skrev 2012-06-20 14:45:48 följande:
    Ja det är luktfritt lite sött... men det är lite orange strimma på lakanet. Jag ringde in till förlossningen och de vill att jag kommer in. Ingen stress men de ska kolla i alla fall. Skönt att det inte stört rinner och jag har supervärkar som förra gången!

Maken är påväg hem eller han ringde precis och undrade hur jag skulle ta mig in till förlossningen. Jag sa att jag väntar på honom och jag räknar med att han ska köra in mig. Hahaha jag sa att han inte skulle stressa men försöka hitta någon som ersätter honom på jobbet och komma hem.

Jag har gått igenom väskan och det får duga som det är. Jag tar med mig nål och tråd för att göra klart Skrattande . Jag blir inlagd i en vecka om jag blir kvar så lite jobbigt att inte ha mera tid på mig. Men men det får gå. Nu ska jag packa fika och en kortlek.

vi hörs! 

Lycka till!!! Hoppas att allt går bra.
  • ToKar

En liten: Lycka till :)

Vad kul att det börjar hända lite här inne. Det börjar bli dags för alla som ska ha i början av juli :)

Jag har sendrag i ljumskarna, underligt. Jag kommer inte alls ihåg att jag hade det förra graviditeten... Ont gör det i alla fall. Kanske är fler som känt av det?

Skönt med midsommar snart så att tiden rullar på! Vill gärna att det blir juli nu så att det är "rätt" månad iaf ;) Juni är liksom uteslutet för mig eftersom jag har bf den 22:a. Då blir det prematur och det vill jag ju helst inte... Men en del junibebisar lär det ju bli här inne, kul kanske lite augustibebisar också ;) Spännande!

• EllaBella02

Lycka till och lova att uppdatera oss! Ja, nu blir det förhoppningsvis bebis/ar varje vecka framöver : )

• Engla80

Åh, va spännande att vi börjar få besöka BB pga symtomer som stämmer överens med en förlossning! Känns som det snart kommer en iten i tråden Skrattande

FruSandra; Hoppas du mår bättre snart eller att liten vill titta ut på riktigt! Eller det är kanske på tok för tidigt? Kommer inte riktigt ihåg när alla har BF...

En liten; Låter ju som fostervatten. Spännande!! Lycka till!!

Själv va jag hos BM i morse och jag är tydligen frisk som en nötkärna och hjärtljuden lät precis som dom skulle. Vi pratade lite om när det kan va dags och när jag sa att jag börjat svullna och hade lite förvärkar så titta hon på mig och sa att jo mitt blodtryck har ökat något lite (men är bara bra) och det kan va en indikation på att det är på g... Dock är pågen fortfarande rörlig och det finns inga garantier som säger att han är på väg!

Vi kom överens om att om han kan vänta till nästa vecka men sen får han komma när han vill Cool Så lite dans runt midsommar stången är kanske bra och lite igångsättande...

• enilorac81

FruSandra, hoppas värken lägger sig. Angående app så finns det en app till iPad/iPhone som heter "värktimer" som ska vara bra.

Själv gjorde jag mitt sista officiella besök hos BM, men har tid även 6/7

Svar på tråden Juli bebis 2012