• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia
    nilepile89 skrev 2012-06-19 11:03:36 följande:
    Ursäkta men va skönt det är att höra att man inte är den enda som inte har sex. Trodde nästan man var den enda. E det någon här som vet om hur ens mamma har haft det vid förlossning om det kan vara ärftligt ??

Min mamma har blivit igångsatt med alla tre och därmed gått över i typ 3 v varje gång, förlossningarna har varit segdragna. Hon har haft lätta graviditeter i övrigt.

Jag födde sonen BF-2, förlossningen gick snabbt och enkelt utan problem dock har jag haft tråkiga graviditeter med illamående och kräkningar. Första gången släppte illamåendet v. 19 och denna gången v. 30...  
    Så jag har definitivt inte "ärvt" mammas förlossningar eller graviditeter.. 
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • SaJo81

"mutt"värken är typ ilningar från nämnda område och ner insidan låren! Känns jävligt obehagligt! Sen har jag ju problem med ischias med så jag kände att det fick räcka nu!

Intensivletar bil just nu också! Det e sista pusselbiten som ska på plats innan nr3 kan få titta ut! Inte helt lätt när man bestämt hur mycket den får kosta, hur långt det får ha gått och vilken modell man vill ha! Men vi har ju en månad på oss (exakt idag....)

• Jamtlandstaus

När de gäller färdknäpp och andra saker för att få igång förlossningen så fungerar det endast om kroppen redan börjat ställa in sig och att det är dags Om den inte är redo så kan vi försöka med hur mycket som helst utan att det fungerar [/quote] Visst måste kroppen vara redo men det är inte så lätt att veta om den är det... Färdknäppar är väl en av de få "knep" som även sjukvården säger kan sätta igång förlossning, å då pga prostaglandinet som sperma innehåller som kan starta igång förlossning...

• FruSandra

Jamtlandsstatus
    Så om man kör på färdknäpp så gör de ingen nytta om han inte kommer i en?

• anjiali

Miss murrig skrattar ihjäl mig. Babianrumpa !!! Mycket bra liknelse och väldigt skönt att höra att jag inte är ensam med denna upplevelse :D.

Tror inte heller på att färdknäppen hade funkat om jag inte var redo. Förmodligen hade barnen kommit ändå .

• En liten
    anjiali skrev 2012-06-19 14:55:40 följande:
    Miss murrig skrattar ihjäl mig. Babianrumpa !!! Mycket bra liknelse och väldigt skönt att höra att jag inte är ensam med denna upplevelse :D.

Tror inte heller på att färdknäppen hade funkat om jag inte var redo. Förmodligen hade barnen kommit ändå .
    Eller som om någon dragit upp en träklubba mellan benen på en..... mysigt värre Flört

Nä nu har jag två timmars arbete kvar och sedan går jag på mammaledighet. Det känns som det är flera dagar sedan jag delegerade över allt mitt arbete på andra Skrattande...
  • grahnkotten

Fick en lista med mig hem från barnmorskan på saker som vi ska ha med oss till BB. Där står det hjämmössa, har inte hittat några i butiker, tyvärr.. Men hittade en idag på lindex webshop. Men är det det någon som har koll på huvudstorlek? Man ska välja storlek och jag har ingen aning om vad som är lagom.. Någon där ut med erfarenhet? 

• MissMurrig
    anjiali skrev 2012-06-19 14:55:40 följande:

JAsså, jag ÄR inte ensam? Skönt, ingen annan jag har pratat med verkar fatta vad jag menar.. Jag liknar det ibland med att det känns som om huvet redan trycker på och är på väg ut, det är sånt tryck och svullet typ "down there"...

Just nu försöker jag bara tackla min halsbänna.... Käkar tabletter som godis och det känns som om jag ska bli galen! Om en vecka har jag min enda och sista lektion och det sista jag har inbokat innan bebis.. Sedan ska jag köra på som tusan för att få igång det! Dansa, promenera, försöka mig på hinnsvepning själv (lyckades ganska bra förra gången), kanske sånt där thé...? allt för att han ska ut, jag orkar inte med halsbrännan mer! Allt annat är ok, det är inte överdrivet tungt eller så, och jag mår bra annars. Hoppas nog på ett Juni-barn till! 
Svar på tråden Juli bebis 2012