• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Ja vet inte hur o vad ja ska göra.. Jag har onda sammandragningar som sticker till som mensvörk plus konstant stenhård mage.. Mår dessutom illa :S
    Vill inte oroa mannen..
    Får ta 2 Alvedon o gå o lägga mej o se om de går över...
    Usch ja blir så orolig att ja inte ska veta när de är dax.. Alla säger bara att "Du vet när de är dax". Men de är väl ingen som vet min smärttröskel.. Allas e ju olika :S

• Trolla75
    FruSandra skrev 2012-06-19 22:46:54 följande:
    Ja vet inte hur o vad ja ska göra.. Jag har onda sammandragningar som sticker till som mensvörk plus konstant stenhård mage.. Mår dessutom illa :S
    Vill inte oroa mannen..
    Får ta 2 Alvedon o gå o lägga mej o se om de går över...
    Usch ja blir så orolig att ja inte ska veta när de är dax.. Alla säger bara att "Du vet när de är dax". Men de är väl ingen som vet min smärttröskel.. Allas e ju olika :S
    Går det inte över efter två Alvedon och vila borde du ringa in och kanske göra ett besök...

Det som alla säger att man vet när det börjar, värkarna blir kraftigare och regelbundna, ta tid! De brukar inte avta om det är riktiga värkar...
    Men ring till förlossningen om du känner dig orolig!

Är det förvärkar, ta en dusch och spola magen, ger det med sig är det förvärkar, som du sa 2 Alvedon o vila, ger det med sig så är det förvärkar...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • mommytobe again

Håller så med dig frusandra,hur vet man hur ont det ska göra liksom? Alla är vi ju olika.....men hoppas iaf att du får en lugn natt! Tror det viktigaste är att lyssna till sig själv,lita på ens magkänsla! Tack för svaret tekla! Ringer de om det fortsätter

• Tekla78
    mommytobe again skrev 2012-06-19 23:03:06 följande:
    Håller så med dig frusandra,hur vet man hur ont det ska göra liksom? Alla är vi ju olika.....men hoppas iaf att du får en lugn natt! Tror det viktigaste är att lyssna till sig själv,lita på ens magkänsla! Tack för svaret tekla! Ringer de om det fortsätter
    BM sa när vi kom in: Åh, du kan fortfarande stå på benen när du får värkar. Då får vi kanske skicka hem dig igen. Jag undersöker för säkerhets skull. Fick stanna kvar och födde som sagt den son som idag är 3,5år. Så det är ju inte alls säkert att de första värkarna gör superont...

Nu börjar det bli spännande i forumet :) Har lite dålig koll på vem som gärna föder nu och vem som gärna väntar lite till, men det känns som om det ploppar vilken dag som helst nu! Lycka till allihop!!
  • EllaBella02

Ni som har sammandragningar eller värkar, ta tiden mellan dom. Är de inte regelbundna är det troligen förvärkar eller början av öppningsfasen sägs det. Ta tiden mellan värkarna, finns jättebra appar att ladda hem gratis. De vill öven veta det på förlossningen när man ringer tror jag, hur långt det är mellan värkarna. Lycka Till!

• Feah
    Bellatrixx skrev 2012-06-19 11:06:39 följande:
    Hehe, så snurrigt det kan bli ibland. Har hört talats om gravidglömska osv och har fnissat åt andras historier, trodde dock inte det skulle hända mig. Men igår var jag på mvc, vägde mig, tog kissprov osv för att sedan inse att jag var där på fel dag. Trodde bara det var ett ärligt misstag men imorse stod jag glatt och digga till musiken ifrån radion när jag borsta tänderna, inser först när jag kollar mig i spegeln att det är sambons tandborste jag putsar gaddarna med, haha. De är inte ett dugg lika heller

Någon mer som gör lite tokiga saker?
    Skoja inte! Jag lägger viktiga papper i skafferiet (sambon hittade dem efter en halvtimmes vändade upponer på hela lägenheten), vänder kläderna ut och in, glömde bort inskrivningen igår på förlossningen, tappade ett tuggummi som jag inte hittade förrän 3 dagar senare - fastkletat i urringningen på klänningen jag hade på mig.  Skrattande   Efter lunch på jobbet en dag upptäckte jag dessutom att jag gått omkring med den nyinköpta gravidklänningen med prislappen kvar, hängandes utanpå med en tråd i nacken och orange prislapp "REA 299 kr".
  • smulan12
    Feah skrev 2012-06-20 07:16:10 följande:
    Skoja inte! Jag lägger viktiga papper i skafferiet (sambon hittade dem efter en halvtimmes vändade upponer på hela lägenheten), vänder kläderna ut och in, glömde bort inskrivningen igår på förlossningen, tappade ett tuggummi som jag inte hittade förrän 3 dagar senare - fastkletat i urringningen på klänningen jag hade på mig.  Skrattande   Efter lunch på jobbet en dag upptäckte jag dessutom att jag gått omkring med den nyinköpta gravidklänningen med prislappen kvar, hängandes utanpå med en tråd i nacken och orange prislapp "REA 299 kr".

Haha jisses vad roligt att läsa.:p En annan har inte gjort några större missar, ÄN.:p Tankspridd och glömmer saker göra jag visst, men inga direkt större grejer. :p
  • anjiali

Feah : Ha ha :D du måste ju ha rekordet !!!

Angående värkar så med första inväntade jag regelbundenhet och när jag kände att det var svårt att hantera värkarna åkte vi in och då var jag öppen tre cm. Men i undersökningsrummet ändrade värkarna karaktär ytterligare och minns att min kommentar blev att fy f*n det här kommer inte bli roligt. Då var det panik ont. Tyvärr fick jag inte bra stöd av bm och min man visste nog inte vad han skulle göra. Spände mig så i värkarna så jag tror jag motverkade hela förlossningen. Fick EDA och totalt var vi inne på förlossningen från 3 på natten till 16 på em då hon föddes.

Med tvåan startade det med värkar klockan 23. Fullt hanterbara, korta och inte regelbundna. Ringde och kollade de läget på förlossningen och det var fullt på östra men vi kunde åka till Mölndal. Men jag sa att jag avvaktar hemma eftersom det inte var så farligt. 10 min efter det fick vi ringa barnvakt och hon som skulle köra för det blev en enda värk nästan utan paus. En helvetes resa in till förlossningen skrikandes och väl där gick vattnet när jag skulle upp i förlossningssängen ( inget förberedelse rum) och några krystvärkar senare var hon ute. Så det var på håret. Ett rödljus till på vägen och jag hade fött i bilen.

Så denna gång tänker jag inte invänta regelbundenhet, då kan det vara för sent. Åker hellre in och avvaktar i cafet eller får åka hem igen om det är falsklarm.

Men just nu känns det som om det aldrig är dags. Tre veckor kvar minst !!!

• En liten
    smulan12 skrev 2012-06-19 20:28:47 följande:
    Hej.Ja förklaringen var inte mkt att hurra för. Men han fick det riktigt hett om öronen och tror att han blev riktigt rädd faktiskt.Jag packade kläder, laddare och så till honom och bad han gå.. Tror aldrig han sett mig så arg och ledsen på samma gång. Det enda jag höll tillbaka med var örfilen jag gärna hade gett honom. Efter att vi hållt på och bråka en stund bröt jag ihop fullständigt och det har han aldrig sett mig göra. Detta resulterade i att han grät han också och stod och höll om mig en stund innan han tog mig i handen och sa till mig att vi skulle lägga oss i sängen då jag hade rejäla sammandragningar. Han blev nog rätt rädd för sen har han varit väldigt hjälpsam och pysslar om mig. 
    Jag har fortfarande inte släppt det, men försöker att ta det lugnt och inte tänka så mycket på det eftersom jag har haft en del sammandragningar nu i dagarna efter också. Men det känns okej nu i alla fall.

Tack för att jag fått ventilera lite!  
    Skönt att höra att han tog dig på allvar. Med lite tur så skärper han sig nu när han har förstått!
  • En liten

Här nere i Frankrike har vi fått rådet att är värkarna regelbundna var 5 min ungefär, samt att de inte går över med ett bad eller varm dusch så ska vi in på koll. 
    I värsta fall skickar de hem oss men det är bättre att åka in än att föda hemma.

Går vattnet däremot så ska vi inte invänta några värkar utan åka in på en gång, för då vill de ha koll på oss.

Idag är jag MAMMALEDIG!!!!! jippie tjoho. Nu väntar jag på att klockan ska bli 10 så jag får börja slipa trädgårdsmöblerna det är dagens projekt.

Svar på tråden Juli bebis 2012