• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Ja, jag får också ordentlig puls av sammandragningarna om det är de jag får när pulsen går upp och den känns lite knepigt i magen. Vet ju inte hur dom ska kännas : ) Lycka till på TUL, håller tummarna att allt är bra! Muff-kramp har jag också och värre blir den tycker jag även mina ljumskar känns mer och mer.

• Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-06-19 15:15:00 följande:
    Fick en lista med mig hem från barnmorskan på saker som vi ska ha med oss till BB. Där står det hjämmössa, har inte hittat några i butiker, tyvärr.. Men hittade en idag på lindex webshop. Men är det det någon som har koll på huvudstorlek? Man ska välja storlek och jag har ingen aning om vad som är lagom.. Någon där ut med erfarenhet? 
    Storleken på hjälmmössorna varierar ju på huvudets omfång...
    Men inne på PO.P s hemsida är mista stl 40/42 och om jag inte minns helt fel så är det 0-2 månader...
    nästa stl blir 44-46, 2-4 månader...

www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504596

Älskar deras hjälmmössor, de är så söta!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-06-19 18:40:38 följande:
    Är de nån mer som får hård puls av sammandragningarna? Ja blir lite yr av dom för att pulsen slår så jäkla hårt... :S
    Jag får mer som känslan av att man håller andan och "bllåser upp" ansiktet. Ögonen känns som om de trycks utåt, och jag blir lite snurrig, inte yr utan mer som att jag blir lite blind och bara måste sitta stilla och andas.
  • smulan12
    En liten skrev 2012-06-18 13:55:06 följande:
    Hej Hur har det gått? Hoppas han hade en bra förklaring!
    Hej.Ja förklaringen var inte mkt att hurra för. Men han fick det riktigt hett om öronen och tror att han blev riktigt rädd faktiskt.Jag packade kläder, laddare och så till honom och bad han gå.. Tror aldrig han sett mig så arg och ledsen på samma gång. Det enda jag höll tillbaka med var örfilen jag gärna hade gett honom. Efter att vi hållt på och bråka en stund bröt jag ihop fullständigt och det har han aldrig sett mig göra. Detta resulterade i att han grät han också och stod och höll om mig en stund innan han tog mig i handen och sa till mig att vi skulle lägga oss i sängen då jag hade rejäla sammandragningar. Han blev nog rätt rädd för sen har han varit väldigt hjälpsam och pysslar om mig. 
    Jag har fortfarande inte släppt det, men försöker att ta det lugnt och inte tänka så mycket på det eftersom jag har haft en del sammandragningar nu i dagarna efter också. Men det känns okej nu i alla fall.

Tack för att jag fått ventilera lite!  
  • HannaVirrpanna

grahnkotten: min son hade 37 cm i huvudmått och jag tror att man brukar köpa mössan efter huvudets mått? Polarn och pyrets hjälmmössor är bäst tycker jag! Köp inte på kappahl för dom suger! :)

Hallonbladste dricker man väl inte bara för att träna livmodern utan också för att avslaget ska försvinna snabbare och så? Att man stärker livmodern såklart också.

• grahnkotten
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-19 20:57:53 följande:
    grahnkotten: min son hade 37 cm i huvudmått och jag tror att man brukar köpa mössan efter huvudets mått? Polarn och pyrets hjälmmössor är bäst tycker jag! Köp inte på kappahl för dom suger! :)

Hallonbladste dricker man väl inte bara för att träna livmodern utan också för att avslaget ska försvinna snabbare och så? Att man stärker livmodern såklart också.
    Tack för tipsen! Då ska jag kika på polarn o pryret.. det tråkiga är att dem är könsbestämda och vi vet inte vad det blir! Men men, iofs kan väl en kille ha röd mössa och tvärtom! =) 

Ang Hallonbladste så sägs det att avslaget blir mindre och det blir det iom att livmodern drar ihop sig snabbare(jobbar bättre), vad jag har förstått! Men kan ha fel.. Tänker mig att såret efter moderkakan som finns inne i livmoderna blöder och om livmoderna blir mindre snabbare, kommer också mindre blod..?! (egen teori, så ta det inte seriöst) 
  • mommytobe again

har typ världens konstigaste fundering......jag hade massa förvärkar med förra, då jag blev igångsatt känner jag mig lite "snuvad" på vanliga värkar.

för 2 veckor sen va vi inne på förlossningen, jag hade rejäla sammandragningar och ont, det konstaterades då som värkar, jag hade börjat öppna mig och tappen var mogen, 2 dar senare när vi va inne hade det gått tillbaka?

jag har mkt sd och molvärk och det "drar" väldeliga i ljumskar och underliv......kan dock inte säga att jag tycker det gör skitont?det känns som när vi fick åka in första gången dock....

jag åkte  in o ut som en pingpongboll med första så drar mig för att ringa.....

någon som kan ge mig råd?är detta värkar?eller början på att nått händer?
    hur känns en värk?

hoppas ni kan förstå min fråga 

• HannaVirrpanna
    grahnkotten skrev 2012-06-19 21:09:54 följande:
    Tack för tipsen! Då ska jag kika på polarn o pryret.. det tråkiga är att dem är könsbestämda och vi vet inte vad det blir! Men men, iofs kan väl en kille ha röd mössa och tvärtom! =) 

Ang Hallonbladste så sägs det att avslaget blir mindre och det blir det iom att livmodern drar ihop sig snabbare(jobbar bättre), vad jag har förstått! Men kan ha fel.. Tänker mig att såret efter moderkakan som finns inne i livmoderna blöder och om livmoderna blir mindre snabbare, kommer också mindre blod..?! (egen teori, så ta det inte seriöst) 
    Ja men gud! Min pojke har då alla färger i världen och han är fortfarande pojke :)
  • Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-06-19 21:09:54 följande:

Dom finns även i vitt, men själv har jag röda efter flickorna och lillebror får finna sig i rött...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Tekla78
    FruSandra skrev 2012-06-19 18:40:38 följande:
    Är de nån mer som får hård puls av sammandragningarna? Ja blir lite yr av dom för att pulsen slår så jäkla hårt... :S
    Nä, mina känns bara överallt i den jättestora magen :) Jättefina bilder förresten!

Mommytobe, alltså vid förra förlossningen åkte jag in när de kom med 3-5 min mellanrum och hade gjort det någon timme eller två. De gick inte över efter bad och alvedon. Dock var de inte alls särskilt starka/onda när vi åkte in, men jag var öppen 3cm och fortsatte att öppna mig på förlossningsavdelningen och hade en bebis ca 14-15 timmar efter första svaga värken. Så... relativ regelbundenhet kanske är det "viktigaste"? Du kan ju alltid ringa in och höra med barnmorskorna vad de tycker du ska göra, de har bra kontrollfrågor och hör på röstläget. För omföderskor sa min BM att man skulle komma in då värkarna kom med ca 5 min mellanrum eftersom det oftast går snabbare (statistiskt sett ca en halvering av tiden från första).

Smulan, skönt att det verkar som om han ångrar sig åtminstone. Hoppas hans förändrade beteende håller i sig.
Svar på tråden Juli bebis 2012