FruSandra skrev 2012-06-19 18:40:38 följande:
Är de nån mer som får hård puls av sammandragningarna? Ja blir lite yr av dom för att pulsen slår så jäkla hårt... :S
Nä, mina känns bara överallt i den jättestora magen :) Jättefina bilder förresten!
Mommytobe, alltså vid förra förlossningen åkte jag in när de kom med 3-5 min mellanrum och hade gjort det någon timme eller två. De gick inte över efter bad och alvedon. Dock var de inte alls särskilt starka/onda när vi åkte in, men jag var öppen 3cm och fortsatte att öppna mig på förlossningsavdelningen och hade en bebis ca 14-15 timmar efter första svaga värken. Så... relativ regelbundenhet kanske är det "viktigaste"? Du kan ju alltid ringa in och höra med barnmorskorna vad de tycker du ska göra, de har bra kontrollfrågor och hör på röstläget. För omföderskor sa min BM att man skulle komma in då värkarna kom med ca 5 min mellanrum eftersom det oftast går snabbare (statistiskt sett ca en halvering av tiden från första).
Smulan, skönt att det verkar som om han ångrar sig åtminstone. Hoppas hans förändrade beteende håller i sig.