• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    LitenR skrev 2012-06-27 11:48:05 följande:
    Tack tjejer! Våran prins är här!! Vattnet gick ju lite före 12 finsk tid och värkarna blev regelbundna nästan med en gång och kom med 3 minuters mellanrum, har kort väg till sjukhuset så vi åkte in till bb vid 03.30,och då var jag 9cm öppen! 05.50 föddes han. Fick ligga en stud på mitt bröst men hade lite tungt att andas, vilket är vanligt med diabetesbarn, så han får va några timmar på barnavdelningen och få extra syre.
    Åååååh grattis=) vad härligt att allt gått bra=) och vad fort det gick!
    Beranda skrev 2012-06-27 11:42:45 följande:
    BF 20 Juli här :)
    Är det någon som barnet redan fixerat sig hos? Och som är i runt v. 36 såklart.

Mitt andra barn jag föder men all känns väldigt nytt, så känner mig väldigt okunnig och lite orolig inför förlossningen. Men det kanske är normalt. 
    Var hos bm i måndags och då var "liten" fixerad, har bf dagen innan dig den 19:e =)
    mitt tredje barn (grav nr 2) och eftersom killarna kom v30 med akutsnitt så är allt helt nytt för mig med nu trots att jag är "erfaren" mamma haha=)

• MissMurrig

Grattis LitenR! 

Nu är det väl dags för en lista för födda bebisar? När de var beräknade, när de kom och kanske kön? Någon som känner sig manad, och så kans vi kanske länka till den i TS...

Min lille är Ruckbar, inte fixerad, men hon sa att när man redan har fött barn en gång innan så fixerar de inte alltid sig, för man har lite mer plats i bäckenet än innan.

Nu är alla planer avklarade! Bara barnafödande kvar! Väskan är helt packad, det är bara mobil+laddare och kamera och lite smink och hårborsta kvar, men det tar jag när vi ska åka.

Om det kan bli lite bättre väder kanske vi kan åka och bada och njuta lite av sommaren, men med detta eviga regn så kan ju ungen lika gärna komma ut! 

• SaJo81

det var ju den där jäkla bb-väskan med ja! vad behöver man egentligen? vet att det har skrivits förr men jag har änna inte tagit tag i det än då det känns så avlägset.... nu är det ju iofs bara 3 veckor kvar så jag kanske borde packa den i alla fall!

men goa joggingbyxor och sånt där? dem använder jag ju dagligen så det kan man ju inte packa ner..... 

• Tekla78
    SaJo81 skrev 2012-06-27 12:56:54 följande:
    det var ju den där jäkla bb-väskan med ja! vad behöver man egentligen? vet att det har skrivits förr men jag har änna inte tagit tag i det än då det känns så avlägset.... nu är det ju iofs bara 3 veckor kvar så jag kanske borde packa den i alla fall! men goa joggingbyxor och sånt där? dem använder jag ju dagligen så det kan man ju inte packa ner..... 

Skriv en lista så kan du lätt packa när det sätter igång. Annars finns det mesta på sjukhuset som du behöver ha när du är där. Snacks till maken under förlossningen, amningsinlägg, hygienartiklar, kläder att resa hem i till dig i bebis, sköna kläder att ha när du är där, hygienartiklar etc. Finns en bra lista på Babycenter tror jag.
  • MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-06-27 12:56:54 följande:
    det var ju den där jäkla bb-väskan med ja! vad behöver man egentligen? vet att det har skrivits förr men jag har änna inte tagit tag i det än då det känns så avlägset.... nu är det ju iofs bara 3 veckor kvar så jag kanske borde packa den i alla fall!

men goa joggingbyxor och sånt där? dem använder jag ju dagligen så det kan man ju inte packa ner..... 
    Jag väntade lite med att packa favvokläder, men hade två nästan likadana mjukisbyxor som jag packade.. Men när jag tänker efter så ska jag nog packa andra byxor.. dessa är mjuka men lite tunna.. inte snyggt med jätteblöjan man har på sig sen... hmmm

Till mig har jag annars packat 2 amningslinnen, ett vanligt linne, en tunn långärmad, godis, tofflor, handduk, schampo, balsam, tandborste, tandkräm, tvål, deo, bröstvårtskräm, 2 par stora trosor(använde bara sjukhusets stora nättrosor sist och deras bindor), film- och vanlig kamera, vattenflaska, en ögonlapp, CD-skivor och en minifläkt. Tänkte köpa någon tidning också, leg har man väl alltid med sig.

Till bebisen har jag 2 bodys, 2 byxor, en pjamas, 2 par strumpor, ett par tossor(vet inte vilka som passar), 2 hjälmmössor, tunna vantar(min son rev sig blodig i ansiktet och var nära ögonen) och en tjock tröja att åka hem i. Ett mjukisdjur, en filt, idomin, vaselin, napp(vet att de avskyr dem på BB, men whatever). Jag vet ju att det är en pojk, men något i mig fick för sig att packa en extra body med en rosa kant... lite knäppt.. Och så ska ju babyskyddet med!
  • Engla80

LitenR; Stort grattis!!!

Ja, det där med amning är det många som missar att det kan göra sjukt ont... Jag vet att jag satt hemma i soffan med tösen och "tog sats" när jag skulle amma dottern de första månaden Obestämd och då hade jag varken blåsor eller sår det gjorde bara så sjukt ont... Men jag upplevde det som att när mjölken ran efter ett par sug så släpte det onda.

Vad gäller oregelbundna värkar så är jag en av dom som hade det mer eller mindre ända in i slutet under förra förlossningen... Jag satt och trode jag hade förvärkar, just för att dom va så oregelbundna men så vart icke fallet!!
    I korta drag gick det såhär; Började på morgonen som mensvärk som under dagen övergick i lite kraftigare aj,aj mensvärk och på natten börja vattnet sippra. På morgonen efter fick jag ingen respons av dottern och hade allt mellan 2minuter och 20 minuter mellan värkarna... Framåt lunch ringde vi BB då hon fortfarande inte gav mig någon respons och fick komma in på kontroll. Efter en halvt spydig komentar att värkarna va oregelbundna och ett mycke spydigt svar tillbaks från mig gjorde dom ett UL och upptäckte då att hon låg mycke långt ner, då undersökte dom mig och jag va öppen 6cm så vi blev inskrivna. Värkarna förblev oregelbundna och de tog hinnorna så vattnet flöda istället för sippra och på kvällen vid 21.30 kom vår tös äntligen till världen.

Så även oregelbundna värkar kan va riktiga värkar... Även om jag förstått att det är ovanligt!

Får se hur det bli denna gång... Glad Längtar såååååå... Men det verkar inte som om lillebror i magen har brottom Obestämd Fast det är klart; varmt och skönt och guppa runt i vatten där inne jämnfört med blåst, regn och kallt här ute... Jag hade nog också stannat kvar en stund till Flört

• millifjor

Jag har skrivit en lista med de saker jag vill ha med, kan inte heller packa ner några sköna kläder typ då jag använder allt nu bebisens prylar är klara o väntar på att läggas ner i en väska bara, annars hinner man nog plocka ihop allt när det drar igång, hoppas jag! Funderar iofs på att lägga ner sånt som hygienartiklar, bh-inlägg o sånt för det har jag ju extra av nu, så kan man bara rafsa ihop mjukisarna innan man drar in

• enilorac81

Grattis LitenR till bebisen!

Uppdatering från mig då, fick oregelbundna värkar under hela natten, har fortsatt nu på dagen också. Inga regelbundna värkar alls. Eftersom vattnet gick igår (började rinna) så kommer jag bli igångsatt under morgondagen ifall inte värkarna tar fart nu under dagen/kvällen.

Ha det gött allihopa!

• nilepile89

Grattis liten r till pojken :) enilorac snart har du din bebis i famnen du med :) . Åhhh nej jag blir inte alls avundsjuk vill oxå ha min nu... Men men. 32 dagar kvar till Bf men man kan ju hoppas på 18 :)

• Tekla78

Nu har jag varit ute på långpromenad, nästan 1 1/2 timme! Fick gå i slowmotion på slutet... Hua, nu ska jag gå och lägga mig innan hämtning på dagis! 14 dagar kvar till BF...

Svar på tråden Juli bebis 2012