SaJo81 skrev 2012-06-27 12:56:54 följande:
det var ju den där jäkla bb-väskan med ja! vad behöver man egentligen? vet att det har skrivits förr men jag har änna inte tagit tag i det än då det känns så avlägset.... nu är det ju iofs bara 3 veckor kvar så jag kanske borde packa den i alla fall!
men goa joggingbyxor och sånt där? dem använder jag ju dagligen så det kan man ju inte packa ner.....
Jag väntade lite med att packa favvokläder, men hade två nästan likadana mjukisbyxor som jag packade.. Men när jag tänker efter så ska jag nog packa andra byxor.. dessa är mjuka men lite tunna.. inte snyggt med jätteblöjan man har på sig sen... hmmm
Till mig har jag annars packat 2 amningslinnen, ett vanligt linne, en tunn långärmad, godis, tofflor, handduk, schampo, balsam, tandborste, tandkräm, tvål, deo, bröstvårtskräm, 2 par stora trosor(använde bara sjukhusets stora nättrosor sist och deras bindor), film- och vanlig kamera, vattenflaska, en ögonlapp, CD-skivor och en minifläkt. Tänkte köpa någon tidning också, leg har man väl alltid med sig.
Till bebisen har jag 2 bodys, 2 byxor, en pjamas, 2 par strumpor, ett par tossor(vet inte vilka som passar), 2 hjälmmössor, tunna vantar(min son rev sig blodig i ansiktet och var nära ögonen) och en tjock tröja att åka hem i. Ett mjukisdjur, en filt, idomin, vaselin, napp(vet att de avskyr dem på BB, men whatever). Jag vet ju att det är en pojk, men något i mig fick för sig att packa en extra body med en rosa kant... lite knäppt..

Och så ska ju babyskyddet med!