• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

På fredag blir det en tur till Ullared =) nu har vi ju ny stor bil så jag får plats med massa shopping=) dessutom en kompis som e ledig från jobbet så då gör vi en heldag!

Ska bli dundertrevligt=) 

• EllaBella02
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-27 08:04:03 följande:
    Kämpa på LitenR, gissar att du är på förlossningen nu, kanske har du redan lite på utsidan Wikstrom, välkommen till tråden. Inte gör det något att du kommer sent in, den kommer nog vara "befolkad" ett bra tag till! EllaBella, kul du tittar in! Hur går det med amningen, har du mycket ont? Hur läker kroppen?

Just nu är det lite överkörd av en buss känsla men det blir bättre för varje dag. Allt mys med bebis är bästa medicinen : ) Jag klarade mig bra från bristningar, och sydde bara några inre stygn och ett yttre. Känner inte av det alls idag. Däremot tuttarna är en historia för sig : ) Det gör sjukt ont att amma! Det visste jag inte innan, : ) men jag hoppas tuttarna härdar snart så blir det säkert bättre det med.
  • grahnkotten

Haha, javisst ni inte att 32 juli fanns?! :) menar 31 juli såklart! Men det får gärna bli i mitten av juli också!

• Beranda

BF 20 Juli här :)
    Är det någon som barnet redan fixerat sig hos? Och som är i runt v. 36 såklart.

Mitt andra barn jag föder men all känns väldigt nytt, så känner mig väldigt okunnig och lite orolig inför förlossningen. Men det kanske är normalt. 

• LitenR

Tack tjejer! Våran prins är här!! Vattnet gick ju lite före 12 finsk tid och värkarna blev regelbundna nästan med en gång och kom med 3 minuters mellanrum, har kort väg till sjukhuset så vi åkte in till bb vid 03.30,och då var jag 9cm öppen! 05.50 föddes han. Fick ligga en stud på mitt bröst men hade lite tungt att andas, vilket är vanligt med diabetesbarn, så han får va några timmar på barnavdelningen och få extra syre.

• Tekla78

Grattis LitenR! Härligt att höra att det gick så bra!

Ellabella, stor kram till dig angående amningen. Inte kul med blåsor/sår/onda bröstvårtor. Jag hade jobbigt de första två månaderna, men sen blev det fantastiskt bra! Hoppas det ger sig snart för dig!

Min första lediga dag idag! Kan tänka mig att vara "helledig" i några dagar till, men det vore ju lite skönt om lillebror kanske ville titta ut i helgen eller strax efter?

Wikström, välkommen till tråden!

Beranda, jag är i v. 37+6 och bebben har inte fixerat sig (fullt rörlig). BM sa att den inte nödvändigtvis behöver göra det innan förlossningen utan att huvudsaken är att huvudet är neråt. Ändå har jag dessa ilningar ibland när jag går (har haft i många veckor nu) som många pratat om i tråden och gissar att huvudet liksom skaver mot urinblåsan eller något liknande.

• En liten

LitenR stort grattis!Vad skönt att det har gått bra, mysigt med lite tid för er innan han fick syret.

Ok, nu har jag vilat, gjort idioten i trappen, gjort planer för fredagskväll. Har ni några andra tipps på att få igång det? Jag blir så vid på alla er som redan har era i famnen. Igår avbeställde jag även matkassen och tog 4 åringen och storhandlade kl17... Men inget mer än onda värkar som försvann...

Svar på tråden Juli bebis 2012