• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Wijkstrom

Tack alla, O grattis till bebis litenR!
    Idag har vi vart på ante mottag för lite ctg, vi har vart på förlossningen varannan dag nu ett tag men dom hade så mycket o göra så vi fick ta ante ist. Ska dit på fredag igen och sen på tisdag ska vi träffa nån läkare där. Därför vi får åka in så mycket nu är för att fosterrörelserna har minskat nåt grymt, plus att lillis har bestämt sig att ligga i säte, o har gjort de i ett par veckor nu! Idag började mina förvärkar igen, en vecka sen sist så lite har ja fått vila. Dom gör fruktansvärt ont när dom väl kommer men efter nåra timmar så slutar de, foglossning from hell och karpaltunnelsyndrom fångar upp all tid som går när förvärkarna har semester ;D Har också som vissa av er svårt o sova, vaknar varje timma av att man behöver gå på toa eller att man måste vända på sig, konstigt att man inte gör de i sömnen som alltid. Nu ska ja fixa klart i köket, vi bor i lägenhet och det finns inga högskåp, men igår fick jag ett från ikea av min sambo i födelsedagspresent (28/6). Överlycklig! Så nu måste jag ju ändra om överallt =)

• Beranda

Grattis "LitenR"!

Tack för svaret, är nu mindre orolig över fixeringen.

Men det där med "ilningar" 
    Jag har ibland hemskt ont i magen, nertill. Speciellt när jag går så känns det som att magen ska falla ner i backen. Och just vid kissblåsan så känns det som att det nyper tag i någon sträng där inne så det gör så attans ont. Jag går upp mitt i nätterna och kissar. Och sent på kvällarna innan jag lägger mig så det ska göra mindre ont när jag väl måste gå.

Jag brukar cykla dit jag ska, då sambon min ligger ute på jobb och inte är hemma på vardagarna) och det brukar gå bra, men ibland känns det som att jag ska föda rakt på cykel sadeln :) 

Och sura uppsötningar, halsbränna och hemsk smärta i bröstet. Någon mer som har så och har en lösning på lindring? Vad gör ni om dagarna?

Jag har gått hemma sedan april.

• Beranda

Jag har skrivit en lista på saker som behövs hemma när bebisen kommer. Och på samma lista så har jag skrivit ner det nödvändigaste till BB-väskan.

Har den på kylskåpet och prickar för det som vi inhandlat.

Funderar på att små packa den lite och hoppas på att det inte bli kalabalik när det väl är dags :)
    Min sambo har semester veckan bebisen är beräknad så det känns skönt.

Annars hade jag fått ringa runt till vänner och bekanta och förvarna och om det går bra att man kanske slår en pling och vill ha skjuss in till BB :)

• Wijkstrom

Beranda! Jag har också halsbränna och inga tabletter hjälper, men jag har alltid uppskuret vattenmelon, tar man tre små bitar så brukar de mycket mycket bättre.. För mig funkar det, iaf så att man kan somna om o så på nätterna :P

• Beranda

enilorac81.

Hoppas det går bra. Jag vet vad du gå igenom, jag blev igångsatt pga. vattengång med min dotter.
    På mig så gick vattnet en tisdag och dom satte igång mig på fredag morgon (samma vecka) .

Men det gick väldigt bra för mig. Tog lite tid men det var inget jag led utav, min dotter kom kl: 00.09 på lördagen.  

• Beranda

Wijkstrom!

Visste inte ens att det fanns tabletter man kunde få ta Förvånad
    Min BM hade inga tips till mig alls om halsbrännan. Och jag har haft hemsk bränna ibland.

Senast så höll den i från klockan 17 till sent på kvällen. Hade även smärta i bröstet- Olidligt var det.

Men vattenmelon har jag vräkt i mig (då jag älskar det) så det kanske är därför nu som jag inte kännt av någon halsbränna på en tid nu Skrattande 

Måste köpa mer melon. 

• Sladdis

Beranda: Läkaren på min MVC rekommenderade "omeprazol" mot halsbrännan och de fungerar jättebra på mig. Man köper dem receptfritt på Apoteket.

• Sladdis

Angående BB-väskan så ska jag ta med amninskudden också. Bekvämare när man ammar i sängen tycker jag.

• Alemonia

Hej igen!

Nu har jag äntligen läst ikapp!

GRATTIS till er alla som redan fått era små.

Jag jobbade sista dagen i torsdags men var inne på jobbet en sista sväng i går så nu kan jag förhoppningsvis släppa den biten.

Nu ikväll ska jag iväg på Oriflame-träff (för oss som säljer), det ska bli skönt att komma iväg lite utan att ha ansvar för dottern. Förra veckan hade maken något nästan varje kväll så det var tufft.

Jag har inte ens skrivit listan för att packa BB-väskan men i går köpte jag de första nya plaggen till denna bebis. Så gott som alla begagnade plagg är dock kvar hos svärmor som ska tvätta dem och de som inte är där har jag inte riktigt koll på så det är skönt att veta var jag har några plagg nu (Dock behöver de tvättas.)

Jag var kvar på BB tills dottern var ett dygn ungefär och denna gång planerar jag att åka hem snarast för visst finns det mat men förra gången föll den mig inte i smaken och att dela rum med någon annan med en liten som vaknar vid helt andra tider är ingen höjdare.

I måndags så hämtade maken den TENS-apparat av märke Cefar som jag hyrt men jag har ännu inte tittat på den då det varit en hel del annat att stå i.

Lycka till alla ni som är på gång!

• Jamtlandstaus

Miss Murrig hur länge tänkte du vara borta?? Det var en hiskelig packning!
    Själv tänkte jag väl ta med underkläder o hygienartiklar samt åka-hem-kläder för mig o lillan.
    Ska prova köpa hem å äta vattenmelon, har inte provat det. Annars hjälper Novalucol hyfsat bra tycker jag.

Svar på tråden Juli bebis 2012