• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Beranda
    Du kan också pröva novalucol.. Dom äter ja, kanske inte de bästa men de fungerar för mej...

Idag har jag (håll i hatten) målat lekstugan... Snart middag o sen tänkte ja dra igång gräsklipparen...
    Vet att min foglossning kommer Göra sig påmind.. Efter de blir de bubbelpoolen som är uppvärmd till 40 grader.. O efter de soffläge med Mr TENS.
    Sen är de bara att hopppas be bis vill kika ut snarast...

10 dagar kvar till bf!

• Wijkstrom

Beranda och Jamtlandstaus: Det gör ni rätt i! Jag har också Novalucol, dom hjälpte mig dom första dagarna men sen blev de nästan värre me dom. Ett glas mjölk hjälpte mig from v 18 tills ja kom in i v 30, de va en på sjukrådgivningen som tipsade om de.. Men nu e de bara vattenmelon som hjälper!! =D Hoppas hoppas de hjälper er me!

• Wijkstrom

(Sen vet jag att ett glas vatten med en tsk bikarbonat ska göra susen, men det har inte jag vågat testa än, låter inte alls gott :P)

• Charlottetott
    Wijkstrom skrev 2012-06-27 17:06:37 följande:
    (Sen vet jag att ett glas vatten med en tsk bikarbonat ska göra susen, men det har inte jag vågat testa än, låter inte alls gott :P)
    Jag har läst att havregrynsgröt är bra =)
  • MissMurrig
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-27 16:56:53 följande:
    Miss Murrig hur länge tänkte du vara borta?? Det var en hiskelig packning!
    Själv tänkte jag väl ta med underkläder o hygienartiklar samt åka-hem-kläder för mig o lillan.
    Ska prova köpa hem å äta vattenmelon, har inte provat det. Annars hjälper Novalucol hyfsat bra tycker jag.
    haha, 2 dagar kanske? Jag kan aldrig bestämma mig om VAD jag ska ha med. Så jag tänkte ha 2 amningslinnen iaf, om jag sölar eller det läcker eller något. Sedan bara ett par byxor och ett till linne7t-shirt, som man kan åka hem i, för de där amningslinnena är ju mer som underkläder. Tyckte 2 bodys var bra, ibland kommer det ju såna där superbajsar som läcker igenom blöjan, en go pyjamas och ett set satt åka hem i... jag har yttepytte sockar med, men det känns som de kan va för små, så jag tog med ett par extra. Tossorna var bara för att de var så söta, som ett par skor nästan Blir nog till hemgången. 

Men allt fick plats i vår skötväska, så SÅÅ mycket är det inte

Nu har jag köpt en tidning iaf, som jag kan ha på bb. 

Och jag har kokat nappflaskor idag.... Vill släppa detta med att vilja ha ut barnet NU, så jag kan njuta av att vara ledig. Jag kommer ju ihåg att jag kände att det var ju rätt skönt innan barnet kom, efteråt.  
  • Beranda

Det där med vatten och bikarbonat... nja. Lovar att prova det när jag har som värst ont Tungan ute
    Men nu när jag sluppit halsbrännan och det där (peppar peppar) så håller jag mig till vatten melonen.

Tycker att det är sån "myt" om det här gällande mat frossa. Alltså att man blir extra sugen på konstiga saker.
    Någon som blivit det?

Tycker inte frukt är någe konstigt men faktiskt så har melon och liknande frukter varit mitt sug. OCH vatten. Ska notera att jag aldrig varit någon hejjare på att dricka vatten. Men varje gång jag är gravid (ja det här är min andra graviditet) så har jag blivit en riktig vatten slukerska.

Jag fick veta av min BM att man nu får åka hem redan efter 6 timmar. Första gången när jag fick min dotter så låg jag kvar i 4 dagar. Det var skönt dom två första. Men sen ville jag bara hem. Var riktigt jobbigt att behöva stanna där för att man var tvungen.

Jag hade problem med amningen därav varför dom ville ha kvar mig, och det var j skönt att kunna stanna och slappna av (jag hade eget rum också) så man kunde sen åka hem och amningen var okej.

Sen har jag en udda blodgrupp så dom var tvungna att kolla min dotter för gulsot. Men allt var bra och jag fick åka hem sen då efter 4 dagar.

• grahnkotten

Ang konstiga saker man blir sugen på så har det inte drabbat mig, men det är säkerligen jätte olika! Jag har haft perioder när jag varit med sugen på lakrits, apelsinjuice och chokladbollar... Men ingen hets, mer ett ökat sug! Och det har vanligtvis klingat av inom en vecka! Men vet att min mormor blev helt besatt av tegel när hon vad gravid och gick och käkade på det.. Det tycker jag låter lite sjukt man undrar ju vad kroppen saknar då? Järn? Zink? Eller annan mineral? Skumt iaf! :) skrattar lite åt mormor när hon berättar om det!

• Tekla78

Jag har också packat lite överdrivet mycket saker, men man vet ju aldrig om det blir komplikationer så man behöver stanna längre eller så. Visserligen kan det mesta inhandlas eller så kan jag be släktingar komma med det som saknas.

Angående ilningarna igen. Jag hade stort obehag tidigare när jag gick, men när jag blev mindre orolig "släppte jag bäckenbotten", alltså jag slutade spänna mig i underlivet när jag gick och då blev besvären mycket bättre!

Har inte heller haft cravings. Sug på lakrits, choklad och mackor. Tycker att Cherioos är väldigt gott att äta innan läggdags, men det är absolut ingenting som jag bara måste ha.

Alemonia, kan rekommendera att testa TENS:en lite varje dag för att bekanta sig med den. Man känner gränserna bättre då och vågar fräsa på mer om det behövs. Sjukgymnasten sa att man inte kan använda den för mycket. Brukar sätta på den när jag ska laga mat eller vila. Den jag har går i alla fall att hänga runt halsen om man ska röra på sig.

• down under

Idag var jag hos BM igen, V 37+3
    Allt såg bra ut men lillkillen är fortfarande 
    mega rörlig... Men ingen av dom andra barnen har någonsin varit fixerade så det lär väl bli samma
    denna gången.
    Sf mått 39 så fortfarande över övre kurvan. 

Är så trött på det här nu och vill bara föda!

Vi hade värsta åsk ovädret igår och blixten slog rakt ner i vårt hus!
    Satelit mottagaren, tvn, modemet, routern och spisen gick sönder!
    Lagom roligt,NOT! Var tvungen att åka o köpa nya grejer idag, så irriterande.
    Nu har vi iaf 1an, 2an och 4an men ingen Disney junior så sonen är helt förstörd!
    Inte lätt att roa en ett åring och en snart 4a åring hemma hur länge som helst när regnet bara öser ner och man
    har så ont i ryggen så jag håller på att gå under..
    Nä nu får sommar värmen och bebis ta o komma!!           

• SommarDahlia

Grattis till alla nya bebisar!

Här händer inget nytt, går på UL varje vecka på sjukhuset för bebisens extraslag men allt ser bra ut. Har inte fått fler BM-tider och hoppas att det inte behövs heller!

Just nu känner jag mig bara taggad på förlossning och önskar att varje förvärk jag känner ska följas av en ny så det kommer igång! Det kanske ändras när man kommer in på förlossningen men i denna stund är jag verken nervös eller orolig, Bara nedrigt sugen på att vara ogravid och få veta om det är en Hilmer eller en Iris som bor i magen och hur han eller hon ser ut!! 

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
Svar på tråden Juli bebis 2012