• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten
    down under skrev 2012-06-28 09:05:45 följande:
    Det är väl ett sett att se att bebisen växer som den ska. Att den inte är för stor eller för liten eller stannar i växten.. dippar det mycket upp eller ner efter att ha följt en jämn nivå så kan det ju betyda att nåt är fel och då får man tid till TUL för att se vad som kan vara fel.

Min BM sa att förr i tiden när det inte fanns UL så beräknade man vikten efter dom kurvorna.
    Dom beräknade bebisar som låg på den undre kurvan att väga runt 3 kilo, mitten kurvan 3,5kg och övre kurvan runt 4kg.
    Men nu för tiden så vet dom ju att så inte är fallet.
    Jag tex har ju legat över den övre kurvan på alla mina graviditeter och mina barn har vägt 3780g och 3540g så jag har nog bara haft mycket fostervatten..
    Sen beror det ju lite på hur man bär barnet och hur det ligger.    
    Åh vilken bra förklaring! Även om de inte mäter här har jag gått och undrat över varför! Tack även om jag inte frågade Skrattande

Jag somnade någon gång mellan halv fem och fem, jag hörde aldrig kyrkklockan slå fem så det måste ha varit då. Klockan halv fem gick jag ner i köket och åt en yogurt. Blev tragiskt vittne av hur grannfrun slängde ut sin tonårsson. Men hon har nog all anledning. Hon är själv under kontroll av polis och socialarbetare och får inte ha sina yngsta barn hos sig så ofta... en lång historia.

I morse sa jag åt min man att är han för trött på förlossningen och jag känner att jag inte får något stöd så kommer jag be honom lämna plats åt en barnmorska som kan stödja mig istället. Då såg han lite snopen ut och sa att han hade redan bokat ett övernattningsrum på jobbet och har tänkt att gå och sova några timmar då och då när han kan. Så det var skönt att höra. Han är kapabel att jobba 36 timmar i streck och sedan sova i ett dygn och så vill jag inte ha honom på förlossningen!
    Nu ska jag ut och njuta i solen och plocka lite ogräs! I eftermiddag ska jag sova och sedan har jag lovat dottern att vi ska ner på stranden i eftermiddag så jag ska nog försöka fixa en picknick och äta där ikväll, kanske föreslår jag grannen att göra likadant så vi får sällskap.
  • AAEV

Jag har också legat över den övre kurvan alla mina graviditeter, och barnen vägde 3220 resp. 3218 när de kom ut Jag hade dock inget fostervatten knappt - men min BM säger att jag har en väääldigt stor livmoder. Komiskt eftersom jag (när jag inte var gravid) en gång fick höra att min livmoder var det minsta hon sett ;)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Beranda

Tack, ja det var en bra förklaring. Då vet jag vad den betyder Glad
    Min dotter vägde ynka 2910 . Och jag låg på mitten kurvan, hoppas att den här lille plutten i magen
    inte väger så mycket mer. Men det tror jag inte att han gör.

Jag har gått upp 8-9 kg . Och med min dotter gick jag upp bara 8 kg.

"En liten"
    Led verkligen med dig i det du skrev om din man. Förstår att du blev mycket upprörd.

Min karl jobbar i stockholm. (det är två mil hemifrån) Nu har ju han tagit semester veckan pluttis är beräknad så jag är rätt lugn. Annars om bebisen vill komma ut vid tillfälle då han jobbar, ja då blir det ju att jag får ringa släktningar och nära att köra in mig till BB och ringa min sambo såklart först och meddela honom :)
    Vilketsom så är jag inte orolig över att han ska missa när vårat barn föds.

Men jag tror att karlar (hur trötta dom än är) så är dom nog med till 200% . Min kan vara lite hyper ibland när det gäller att ha kontroll , men jag hoppas att han är lugn och sansad när det väl är dags :)

• froggyL

Tror också de piggnar till om inte annat av ren rädsla, icke kontroll :) inte lätt å va med sin kvinna som lider så och knappt kunna göra nåt....

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • En liten

Tack, ni har nog rätt alla. Jag har mycket hormoner i omlopp. Han har det körigt på jobbet och jag är hemma.... Jag ska nog skicka iväg ett uppskattande mail eller sms. Trots alla skavanker och små fel skulle jag inte byta ut honom eller vilja vara utan!

Jag köpte inte "grisen i säcken" när vi gifte oss.

• nilepile89

Då har man bart hos bm :) då hade blodtrycket gått ner lite tjohoo :) 120/85 och irinprovet var fint. 35+4 sf mått var på 37 cm

• vermilion

Men vad svårt det är att hänga med här! Nån som startat en facebookgrupp än? Lättare att hänga med där.. Är med i en grupp för tjejer som fick barn januari 2010, det är så kul att fortfarande 2 år senare prata och se hur deras ungar utvecklas.

Här är det väl lugnt, önskar sambon kunde ha semester snart för det är jobbigt att vara själv med en 2-åring nu. Om en vecka ska jag till Eskilstuna och se om jag ska sättas igång tidigare, då är jag i 37 + 3 och killen i magen kommer nog säkert väga uppåt 4 kg redan då. Obestämd Tur man har ett underliv stort som halva Skåne, borde inte vara några problem att föda vaginalt. Ursäkta språket?

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion

Min sambo sov bara en timme på 2 dygn sista förlossningen men han fixade det fint. Dom får nog också lite adrenalinkickar så att dom orkar!

• enilorac81

Hej allihopa!

Nu har jag fått tid på BB Stockholm för igångsättning. Kl 18 ikväll ska vi dit. Jag hade önskat att värkarna satt igång av dig själv efter det att vattnet gick i tisdags morse, men icke sa nicke. Får stötvis värkar men inga regelbundna. Så idag står på schemat att VILA.

En liten - vart i Frankrike bor du?

Beranda - visst var det du som blev igångsatt? Hur gick det för dig då?

För första gången i graviditeten börjar jag känna mig nervös- nu är det ju nära!!

• vermilion

enilorac81

Nu vet jag inte exakt vad din historia är men jag har blivit igångsatt båda mina förlossningar, på olika sätt. Blir man igångsatt med dropp så blir oftast värkarna lite mer intensiva, är det bara en salva på livmodertapparna så är det lite lugnare. Så var det för mig iaf, fick salva, efter nån timme gick vattnet efter ett stort pang. Sen kom värkarna regelbundet direkt efter Beror nog på hur mogen man är också, när är ditt BF egentligen?

Svar på tråden Juli bebis 2012