• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Varit hos barnmorskan på besök idag: v36 (35+1)! Allt såg bra ut, vi gjorde en sammanställning över graviditeten samt skrev t förlossningen om smärtlindring och så! Hade en annan barnmorska idag, tyckte att det kändes bra! Jag hade gjort ett rejält hopp på SF-måttet fr 31 till 34, så inte så konstigt att jag tyckt det varit tungt att andas! Bebisen låg med huvudet neråt och är ruckbar! Mitt järnvärde hade också stigit vilket var skönt, jag har verkligen ansträngt mig för att äta järnrikt!

• Beranda

enilorac81!

Ja jag blev igångsatt med min dotter. Vattnet gick en tisdag, men totalt utan värkar. Så max 72 timmar sa dom att vi skulle vänta innan igångsättningen. 

Utan värkar så fick dom sätta igång mig fredagen därpå på förmiddagen. Gick rätt bra. Låg mest i sängen i början men senare så tvingade dom upp mig så jag fick gå marathon i korridoren och höra på andra som gapa och skrek när dom födde sina barn. Haha ingen vidare upplevelse :)

Var ju kopplad till en apparat, där kunde pappan se när mina värkar kom. Jag kunde inte se då den var liksom bredvid mig på väggen. Så varje gång mätaren gick upp så sa pappan " nu kommer det göra ont" sen några sekunder senare kände jag värken och knep ihop munnen så jag säkert såg ut som en tomat.

Tog epidral i ryggen (om den nu hette så) och den hjälpte väl bara 4-5 värkar då dom bara kunde dosera 1 gång varje timma. Men sen så gick allt på räls. Kommer inte ihåg exakt hur lång tid jag låg och pinades men jag vet att efter förlossningen så mådde jag prima och ville hem. 

Det jobbigaste var väl när jag var tvungen att gå upp och röra mig, för värkarna kom ju då också. Det är äl så när man sätts igång. Framtvingar värkar .. ja det är ju såklart. Men ja, för mig gick det mycket bra.

Kan inte minnas något som jag var missnöjd med.

Hoppas verkligen det kommer gå bra för er :) 

Blir du också igångsatt för vattengång?

Det är ju lite spännande ialf. att bli igångsatt, för då vet man vilken dag det ska sättas igång. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara för andra som tex. går över tiden =/

Min dotter var beräknad den 29.e oktober men hon kom 27.e . Så jag blev igångsatt innan beräknad förlossning :) 

• tundra

Håller med om att sf mått är knepigt att utläsa. Låg under, mitt på kurvan länge med stora sonen. Sen lite över v 41 och han vägde 4960g och var 56cm som sagt.

Med lillebror nu har jag legat under kurvan länge men ligger nu mitt på. Men han beräknas till 4 kg v 38+0. BM säger att min kropp gömmer bebbarna.

Har efter hinnsvepningen haft oregelbundna värkar och blodstrimmiga flytningar. Men tror inte det blir ngt förrän imorgon när de tar hinnorna. Skulle in idag eg men hade ingen barnvakt så det var bra att skjuta det närmare helgen.

Lycka till enilorac! Försök sova lite på dagen är mitt råd. Lättare sagt än gjort.

• anjiali

Elinorac: lycka till. Det kommer gå fint å snart får du snusa bebis !!!

Vi är hemma igen efter vår lilla tripp. Sov som en kratta inatt och är jätte trött. Har sommar fest med jobbet men vet inte om jag orkar gå. Förklarade för mannen om läget och vi kom fram till i bilen att de skulle ta sig iväg och bada så jag kunde vila.
    Men nu så badas det för fullt i poolen utanför sovrumsfönstret ..... FAN vad jag är trött på att inte få sova någon J..la gång.

Vecka 39 idag (38+0). Enligt äl. Envisas med att räkna äl och inte ul. 14 dagar kvar till bf och hur ska man orka ??? Fick kämpa mig fram igår i Göteborg, kändes som om jag gick myrsteg och hade dålig balans.
    Här om
    Dagen pratade jag med ytterligare en tre barns mor som berättade att båda hennes två första kom tidigare en bf men tredje kom 12 dagar över tiden snacka om deppigt !!! Jag har ju fått 39+0 och 39+3 men har försökt tänka att jag kommer gå över. Men det är svårt.
    Fy känner mig så ledsen idag och depp.

• JennyL88

Haha... Ja de är underligt med dessa sf-mått. på TUL i v.34 vägde bebis 1942gr vilket räknades som -4%, så vem vet hur stora bebisar vi får. Jag hade 33cm i sf v.33 och är nu i v.36,
    så de ska bli spännande vad BM säger imorgon.
    Har aningar om att bebis har fixerat sig nu. Har haft en del känningar nu minst sagtTungan ute
    Men Alvedon tycks inte hjälpa ett jäkla jota idag..

Köpte 2 bebisplagg igår, de förstaSolig blir nog fler imorgon efter besök hos BM!!

• Sladdis

Välkomnar v 39 idag!:)

Anjiali: Igår var jag också deppig. Vet inte vart det kom ifrån. När mannen kom hem från jobbet bröt jag ihop och började storböla helt utan anledning. :O Man är väl lite labil så här på slutet. ;)

• Bragdoll

Hej tjejer!!
    Nu var det längesedan jag var här och skrev något. Först på grund av  att jag varit så enormt tröö och bara orkat fokusera på mig och min trötthet.
    I måndags  hade jag en tvätt, disk och städdag då jag kände mig lite piggare än vanligt.
    Sambon sa: Lämna nu tvätten där nere så bär jag upp den.
    Äh, sa jag, jag har burit hela graviditeten.. vad ska hända?

Tja. Morgonen efter vaknade jag av värkar.
    Vi åkte in vid 11, blev hemskickade 12.
    Åkte tillbaka in 15 och klockan 22.13 i tisdags föddes vår Miriam!
    3618g tung och 51cm lång. Helt underbar!! 

• anjiali

Bragdoll : stort grattis !!!!

Hur var det nu... Färsk ananas, stark mat, gå i trappor, färdknäpp.... Har jag glömt något ??? Om jag ändå kunde göra hinnsvepning på mig själv. Finge jag tag i den där tappen skulle den få veta !!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012