enilorac81!
Ja jag blev igångsatt med min dotter. Vattnet gick en tisdag, men totalt utan värkar. Så max 72 timmar sa dom att vi skulle vänta innan igångsättningen.
Utan värkar så fick dom sätta igång mig fredagen därpå på förmiddagen. Gick rätt bra. Låg mest i sängen i början men senare så tvingade dom upp mig så jag fick gå marathon i korridoren och höra på andra som gapa och skrek när dom födde sina barn. Haha ingen vidare upplevelse :)
Var ju kopplad till en apparat, där kunde pappan se när mina värkar kom. Jag kunde inte se då den var liksom bredvid mig på väggen. Så varje gång mätaren gick upp så sa pappan " nu kommer det göra ont" sen några sekunder senare kände jag värken och knep ihop munnen så jag säkert såg ut som en tomat.
Tog epidral i ryggen (om den nu hette så) och den hjälpte väl bara 4-5 värkar då dom bara kunde dosera 1 gång varje timma. Men sen så gick allt på räls. Kommer inte ihåg exakt hur lång tid jag låg och pinades men jag vet att efter förlossningen så mådde jag prima och ville hem.
Det jobbigaste var väl när jag var tvungen att gå upp och röra mig, för värkarna kom ju då också. Det är äl så när man sätts igång. Framtvingar värkar .. ja det är ju såklart. Men ja, för mig gick det mycket bra.
Kan inte minnas något som jag var missnöjd med.
Hoppas verkligen det kommer gå bra för er :)
Blir du också igångsatt för vattengång?
Det är ju lite spännande ialf. att bli igångsatt, för då vet man vilken dag det ska sättas igång. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara för andra som tex. går över tiden =/
Min dotter var beräknad den 29.e oktober men hon kom 27.e . Så jag blev igångsatt innan beräknad förlossning :)